Gåskolen 18/2021 – ble søndagsskole – pauser

 

God søndag! 

 

Gåskolen ble plutselig søndagsskole. Jeg rakk ikke i går, dagen gikk unna og plutselig ble det kveld. Jeg tar en pause i denne skolen nå. Kommer tilbake til høsten da mørket kommer tilbake. Da trenger man på nytt et spark i rompa. Nå kommer jo alle mann seg ut, nå som det er vår og snart sommer. Ting er enklere da! Kommer kanskje med noen innlegg utover sommeren. Men jeg vet dere er i gang og mange andre har også tatt konseptet og fremmer gåing ser jeg! Gå må vi gjøre hver eneste dag, hvis ikke stivner vi og blir fortere gamle! Det har vi da ikke lyst til! Jeg går som før: 1 – 3 turer hva eneste dag året rundt.

 

Det har jeg gjort nå i 28 år! Gikk før det også da og syklet masse. Men jeg gikk ikke hver enste dag! Det gjør jeg nå! Jeg har alltid vært masse i bevegelse. Syklet og trenet. Har også spilt volleyball i 3 divisjon. Det var utrolig gøy, det var et tøft nivå! Så bevegelse har vært tilstede hele mitt liv! 

 

Les. gjerne noen tidligere innlegg her: Gåskolen 17/2021 – føler du deg fanget? og Gåskolen 16/2021 – hva med synet? og Gåskolen 15/2021 – to små bokstaver ogGåskolen 14/2021 – se etter skyggen din og Gåskolen 13/2021 – sirkulere – sirkulere – sirkulasjon og Gåskolen 12/2021 – gå mot lyset og Gåskolen 11/2021 – varte jula helt til påske?? og Gåskolen 10/2021 – drikker du nok vann? og Gåskolen 9/2021 – ta deg et bad og Gåskolen 8/2021 – dårlig forbrenning?? og Gåskolen 7/2021 – med sekk og sandaler og Gåskolen 6/2021 – roser i kinn ogGåskolen 5/2021 – er det ikke kjedelig? og Gåskolen 4/2021 – venter du? og. Gåskolen 3/2021 – den fineste vinterdagen ogGåskolen 2/2021 – gikk dagen i fra deg? og gåskolen 1/2021 – hva venter du egentlig på? Nissen? 

 

 

Ut og gå for et bedre liv

14 kommentarer
    1. Må innrømme at jeg ikke er like flink hele tiden.
      Men du inspirerer. Har innsett at hvis jeg skal få gått, må jeg stå opp og gå før frokost. Ellers fyker dagene avgårde med alt mulig jeg holder på med.
      Idag ble det en tur på 50 min i regnvær.

      1. Tusen takk, er nok lurt den morogenturen. Du er flink! Fortsett slik altså..
        For det er sundt å være ute! Jeg fortsetter å blogge om gåing, men ikke fast hver lørdag!

    2. Jeg skulle gjerne gått litt mer, men det er noe med å bo midt i byen. Og det er både trikk og bane før du er i nærmeste tur-område. Å traske opp og ned trafikkerte bygater er uansett ikke like sunt for bein og rygg 😮

      1. Skjønner det. Men jeg går i grunn nesten bare asfalt jeg. Men best å gå i skogen.
        Men jeg liker å gå på litt og da er asfalt bra! 🙂

    3. Ja du er både flink og standhaftig, eller jeg burde vel heller si fornuftig, med tre strek under. 🙂 Du har bidratt utrolig bra med å motivere latsabber som meg 😀 Lykke til videre 🙂

      1. Tusen takk så hyggelige å høre. Gåskolen kommer tilbake, men ikke fast hver lørdag.
        Det er sommer og sol og folk går alikevel. Kos deg med dagen!

    4. ja dei fleste kommer seg nok ut nå bedre en om vinteren ,ikke hver dag jeg går lange turer ,men jeeg er mange timer i hagen og har bevegelse heøe tiden ,sitter ikke bare i en solstol det har jeg ikke ro i kroppen til :=)

      1. Akkurat – det er slik det er. Man er ute og jobber med et eller annet…
        Det er slik jeg holder på også. Men går hver dag i tillegg. Men man er lite inne! 🙂

    5. I helgen har jeg tatt fri fra turgåing, og jeg har fått beskjed fra PT og fysio om å ta to dager fri fra trening. Det kjente jeg gjorde god i helgen.

      Synes du er kjempeflink og inspirerende 😊

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg