Gåskolen 10/2021 – drikker du nok vann?

 

God formiddag herfra Gåskolen! Det er lørdag og det betyr GÅSKOLE! Vi er ute og går hver eneste dag? Ikke sant? Dett er vi enige om, det er godt for kropp og sjel! ❤️

 

Men du drikker du nok vann? Jeg snakker ikke om brus/juice – men rent vann fra springen! Det er viktigere enn du tror! 

 

Vann regulerer kroppstemperaturen gjennom svetting

Vann smører leddene

Vann bidrar til bedre fordøyelse

Vann frakter næring og oksygen til cellene

 

Dette er bare noen punkter. Vi klarer oss ikke uten vann – vann er liv! Så kanskje tenke litt ekstra godt gjennom dagen vår. Fikk jeg i meg nok vann i dag??  Hvor mye vann vi trenger varierer fra menneske til menneske. Jeg prøver å drikke litt vann jevnt og trutt gjennom dagen! Og har alltid med vann i sekken hvis jeg er på langtur! Kan glemme å drikke nok vann jeg også og da merker jeg hodepinen kommer sigende..Fort gjort å glemme i en hektisk hverdag! Begynn i dag og drikk mindre brus…Et glass brus er deilig i helgen! Det er ikke noe kroppen vår trenger! Eneste, dersom du ikke drikker kaffe/te, da forstår jeg at et glass Cola er noe du trenger for å våkne! Men ellers – hvorfor dra på en 4-pakning med brus når springen er full av iskaldt deilig vann! Ta tak og start dagen med et glass!

 

Gåskolen nr. 9 finner du her: Gåskolen 9/2021 – ta deg et bad Jeg ønsker alle mine lesere en fin fin lørdag! Nyt dagen og kooos deg på tur! Kort eller lang – ut hver dag er greia..Så kommer det andre av seg selv! 

 

 

UT PÅ TUR – MANDAG, TIRSDAG, ONSDAG, TORSDAG, FREDAG, LØRDAG OG SØNDAG!

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg drikker bare som regel vann:)
      Sunt og godt. Kos deg med gåturer. Her er det liten storm, så det holder med innetrim i dag.
      Kos deg:)

    2. Jeg var Coca-Coliker i mange år. Drakk litervis hver dag. Måtte slutte når jeg fikk Diabetes. Vannet her er ikke godt. Bortskjemt fra barndommen med virkelig godt vann i springen.
      Men jeg drikker Bris starter dagen med et glass og fyller på i løpet av dagen
      Og ja, det gjør noe med mye i kroppen.
      Nå skal jeg straks ut på tur

      1. Ja, så mye cola høres ikke bra ut…Vann er best – synd du har så kjedelig vann i springen.
        Fyll en mugge med vann, litt sitronskiver/appelsinskiver og sett det inn i kjøleskapet! Da blir det bedre smak på vannet!

    3. Så sant så sant! Her i huset er det veldig sjelden brus – kun sukkerfri saft! Ellers går det på vann! Og – jeg går og går….! Klemmer <3

      1. Ja, vann er best. Drikker masse vann jeg og det er bra for kroppen. Er jeg på restaurant kan jeg ta et glass brus. Det smaker godt! 🙂 klem..

    4. Jeg går ikke hver dag, men nesten. 5 dager i uka er målet. Idag ble det 8000 skritt på 1time og 10 min. I morgen skal jeg også gå, og da har jeg greid 5 dager.
      Og jeg drikker mye vann. Det er godt.
      Brus drikker jeg ikke.
      I helga koser jeg med med litt rødvin.
      Men vann er viktig.
      God lørdag videre til deg.

      1. Vann er det best helt klart. Bra det! 5 dager i uka, ja du er i siget nå! Så flott altså.
        Et glass vin i helgen kan smake 🙂 og husk et glass vann til! God kveld da..:)

    5. burde nok drikket mer vann,men brus drikker jeg bare 1-2 ganger i løpet av året,jeg velger vann til tørstedrikk :=) i dag boikotta jeg turen ut ,går heller frem og tilbake på stua ,ryggen krangler og ute er det skikkelig skikkelig ufyselig ,regn og vind uten en pause for hele dagen

      1. Vann er deilig det. Så du får prøve å bli flinkere. Lag deg godt vann hjemme med litt sitronskive/appelsinskive i en mugge med vann..Ja sånn går det innimellom bra du har gått litt rundt i stua!

    6. Hvis jeg skal drikke noe, så er det vann. Men jeg er for dårlig på å drikke noe sånn generelt sett. Må skjerpe meg, fordi jeg også får veldig vondt i hodet. Ofte. Og tror det mye skyldes for lite drikke, spesielt vann.

      1. Drikker du lite vann og har hodepine. Så skyldes nok for litt vann rett og slett.
        Ha litt rutine på det…Og vann i en flaske i veska! Du finner alltid et toalett…
        for man må jo oftere på toalettet…Men bedre det enn å gå med hodepine! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg