Gåskolen 13/2021 – sirkulere – sirkulere – sirkulasjon

 

God formiddag – det er lørdag og Gåskole! Du skal vel ut og gå, ikke sant! Litt guffent og kaldt inne? Hvorfor ikke gå deg en tur og få litt fart på blodomløpet! Da blir du varm og god. Sitte inne og fryse er det ingen som vil. Mange ganger har jeg en sånn indre frost. Særlig på jobben hvor jeg blir sittende i ro! Hjelper ikke med varm drikke eller et ekstra sjal. Det er bare kaldt. Temperaturen er grei på jobben, men likevel er det kaldt. Det er litt rart eller ikke rart. Vi sitter rolig og ingen bevegelse!

 

Blodet vårt trenger sirkulasjon…Så er du innom et par butikker på vei hjem og like frossen. Litt huskaldt – for man har ikke full guffe på strømmen akkurat, for strømmen er dyr nå! Rett og slett oppskriften min er å ta på meg joggeskoa og gå ut DEN døra og bare gå litt fort så du kjenner at du tar i litt og gjerne oppover en bakke. Gå opp og ned bakken noe ganger og jeg skal love deg! Den indre frosten du har slitt med hele dagen forsvart på toppen av bakken og der ble den! ❤️ Varmen som jeg har slitt med hele dagen for å finne og frosten inne i meg som aldri slapp taket! Det skjedde noe der og da….Dette er rett og slett MAGI ❤️ 

 

Kom deg ut og finn magien du også…..Skulle denne indre frosten dukke opp igjen senere på kvelden så går jeg litt hurtig rundt på feltet her…..Da trenger du verken pledd eller tykk genser resten av kvelden….Noen svetter og er varme, men sånn type har jeg aldri vært…. Gåskolen 12 finner du her: Gåskolen 12/2021 – gå mot lyset 

 

 

Hvorfor ikke bruke en kald lørdag til å finne magien!

14 kommentarer
      1. Hm….da har du bare subbet avgårde……..og kanskje varmen kommer om en stund! Ta skurebøtta også og sving kosten mens du synger…….Happy av Pharrell Williams 🙂

    1. Du er flink til å motivere. Veldig bra skrevet.
      Men idag lurer jeg på om jeg har noe annet som frister mer.
      Været frister i hvertfall ikke til å gå ut. Men det er klart: Finnes ikke dårlig vær, bare dårlig………..
      Fin lørdag til deg.

      1. Tusen takk, så hyggelig sagt. Været er mye bedre nå og det er deilig altså..Surt kaldt regn er virkelig guffent! Fortsatt fin lørdag.

    2. Hihi, akkurat det jeg gjør idag… går for å få varmen! Kunne jo sitti inni bilen … men det er så kjipt – og ute er det kaldt….! Får sett mye på den måten da – og holder seg i ånde! Kos deg med lørdagen <3

      1. Gå for å finne varmen. Da kommer den..Varmere nå og det er deilig. I stad var det surt…nei, kan ikke bare sitte inne i bilen. Da blir man rastløs og kald også..klem….<3

    3. Flinke du… håper det ikke er noe snufsegreer* som har frosset seg inn i kroppen din 😀 Sender gode tanker… må bare innrømme at min gåtur i dag.. har vært opp og ned loftstrappa noen ganger. Vasket og røddet og gjort en bra innsats på den fronten. Ute pissregner det.. så tenk 😀 Ha en flott lørdag 🙂 Klem

      1. Er alltid frossen – vært det bestandig og hjelper å være i aktivitet..Flott trim hos deg da med opp og
        ned trapper. Trapper er bra mosjon..klem.

    4. Kjempefint blogginnlegg, og du er kjempeflink 😊

      Endelig har jeg fått vært ute og gått tur jeg også, og det var kjempeherlig å komme seg ut på gåtur etter vinteren 😊

      Er kjempeherlig å se at det våres ute 😊

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg