Gåskolen 5/2021 – er det ikke kjedelig?

 

God lørdag – gåskolen (nytt innlegg) finner du her på blogg hver lørdag! 

 

Hvordan er det med deg? Får du gått hver dag? Nei, du mangler kanskje litt igjen. Men det er viktig for kropp og helse og gå hver enste dag året rundt!

 

Men i dag tenkte jeg på en annen ting! Du som aldri kommer deg ut! Er det ikke kjedelig å gå og titte rundt på disse fire veggene hjemme i stua di dag etter dag! Jada jeg vet folk er på jobb og handler og alt det der. Men man mister noe verdifullt tenker jeg. Det er vær hele tida. Forskjellig vær og kaldt og varmt og og sol og skygger. Soloppgang og solnedgang! Snø, is, blomster og trær. Du skjønner hintet, der ute, finnes det mangfold! Det er den beste serien for meg. Ingen episode er lik den forrige – jeg går som regel 2-3 turer hver eneste dag! Alle episodene er forskjellige – det er aldri kjedelig! Ønsker jeg å skifte kanal – går jeg bare en runde jeg ikke har gått før! Går den motsatt vei eller kjører et lite stykke og finner plutselig et hav av nye episoder i naturen! Men du kan også gå den samme løypa 3 ganger pr. dag og den er aldri lik. Det er helt fantastisk det er helt magisk at vær og vind og dag og årstid og klokkeslett kan variere slik i det uendelige…

 

Hva venter du på…vil du ikke se den nye episoden??? Gåskolen 4/2021 finner du her: Gåskolen 4/2021 – venter du? 

 

I dag er det en ny episode – hva venter du på? Dynastiet???

 

12 kommentarer
    1. Så enig. Naturen har så mye fint å by på. Du har så rett i at det å bare gå turen andre veien, gir nye opplevelser. Tror det blir en tur i sola for meg i dag ja. Klem til deg og god helg! 🙂

    2. Jeg vet ingen som er så ivrig og flink til å gå tur som deg.
      Jeg synes faktisk det er for kaldt til å gå ute nå.
      Men jeg skal absolutt komme sterkere tilbake.

      1. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar! Gått hver dag i 27 år! 🙂 Skjønner at du synes det er kaldt. Det er kaldt med råkalde lufta her nede hos oss! Fin kveld videre da…:)

    3. Jeg er så enig – det er så deilig å gå og gå…. idag har jeg allerede en gåtur og en båltur – og det var nye episoder – kaldt og sol og frostroser – o la la…… jeg heier på gåskolen din altså! Klemmer 🙂

    4. har vært ute og gått eg ,først på butikk ,det ble mye inn og ut av bilen ,etter middag ble det tur til skogen ,svoger har begynt å felle trær og jeg hjalp til å rydde vekk greiner ,det ble mange skritt fram og tilbake

    5. Ja du er helt unik, i alle fall ganske så i nærheten. I dag har jeg faktisk trasket en liten tur. Ikke så veldig langt da,,, 🤗 Ha en vakker helg der i sør. 🤗

      1. Bra du har vært ute en tur 🙂 og trasket – deilig det da! I morgen er det meldt litt mildere her og masse sol. Ønsker deg en flott søndag og klem herfra…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg