Gåskolen 4/2021 – venter du?

 

God lørdag – gåskolen (nytt innlegg) finner du her på blogg hver lørdag! Jeg tenker og tror at det er noen av mine lesere som fremdeles ikke har fått rutine på å gå hver dag! Det sitter langt inne for noen. De venter og venter! Venter på hva? Jeg tror at mange tenker at: “Jeg føler meg litt tufs i dag – har ikke energi. Det passer ikke i dag. Jeg venter til i morgen og ser an da.” Samme skjer dagen etter og dagen etter der.

 

Energien er borte og sofaen og andre ting passer meg bedre enn å gå en tur! Vet du, de fleste mennesker har litt skavanker her og der. Dager som er grå og tufsete med vondter.. Jeg har også vondt i nakke og og korsrygg, knær og lår. Hodepine banker på og øra med 1000 problemer verker som besatt! Men det hjelper ikke lulle seg inne hele dagen! Etter en dag på jobb er jeg mange ganger utslitt – særlig knær og hode! Eneste jeg ønsker og vil er å gå og gå og gå og jeg tror at jo mer vondter du har jo mere må du gå! Rett og slett for å bygge muskler og kropp som blir litt sterkere! 

 

Jeg er også av den oppfatning (for oss 50 +) at våkner du en morgen og ikke har vondt noe sted så er du dau.

Det hører med til et menneskeliv og ha litt plager. Jeg har snart jobbet på kontor i 40 år. Jeg har kontorkropp, med nakke og rygg som er utsatt i slike yrker. Sitter for lenge i en stilling uten å røre seg! Overhodet ikke bra, men er ikke alltid det passer å trave rundt og rundt mens man er på jobb! Derfor meget viktig å gå masse i fritiden. Bevege armer og få med hele kroppen! Nakke og skuldre er også fint å tøye litt mens man går! Jeg tror at hvis jeg ikke hadde gått hver eneste dag hadde kroppen min hatt et mye større forfall! 

 

Gåskolen 3 finner du her: Gåskolen 3/2021 – den fineste vinterdagen Vel – i morgen vettu – da er ventetiden slutt!

 

Og du mens du venter – ta noen runder rundt og rundt i heimen! Vi gåes…

12 kommentarer
    1. Hihihi… ja, vi gåes…. og det er faktisk som om alt blir bare bedre av å komme seg ut, syns nå jeg! Så – ikke uventa – jeg støtter opp om gåskolen og går i vei! 🙂

      1. Ikke sant og etter tur er man så mye mer opplagt enn da man startet! Bra du støtter opp 🙂 du er en av de super duper gåere altså! Klem og fin kveld.

    2. Ble en god tur i sola her i dag, det er så godt når en får en vårfølelse når en kjenner sola varme. Da kunne man gått i evigheter. Nå er det bare å glede seg framover til mange gåturer, ikke bare på lørdager. Venter stadig på å se bilde med den flotte Lykke gjenstanden som åpnet showet…

    3. Idag var det fin sol ig nesten bart på veien. Og selv om dørstokkmila er tung, kom jeg meg ut idag.
      Humøret var egentlig på bånn pga slik korona situasjonen er i vårt område nå. Men det hjalp å komme ut. Deilig å få opp farta og lange ut.
      Frisk luft gjør godt.

      1. Frisk luft og bevegelse gjør godt for kropp og sjel og ekstra viktig i disse tider da alt er litt tregt og tungt med korona. Ta vare på deg selv og en riktig God natt!

      1. Ikke sant – unnskyldninger på rekke og rad….Det er der det ligger for de fleste! 🙂 Vi kan ikke sette oss til! Ikke sundt for noen ting! Ut på tur……:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg