De siste dagene har gått med på å pynte ute og inne

 

17. mai duk som jeg heklet i fjor og blomster fra Europris! 

 

 

I krukkene ved garasjen har det blitt 17. mai farger! Blomster kjøpt på Europris, veldig fine blomster der i år!

 

 

På veranda, også der Margeritter og så nelliker..Dytta opp i litt gressløk også jeg! 

 

 

 

På veranda er det stemor i en stor bolle…

 

 

Her også utenfor garasjen!

 

 

På trappa!

 

På fredag plantet jeg hos mamma og på kirkegården! Tok bilder av det også, men de har ikke kommet med fra mobilen! Så får se om jeg deler dem en annen dag! Blomster er vakkert! Og veldig koselig med rødt og hvitt og blått i krukker og urner synes jeg! 

 

🌺

 

Alle mine blomster jeg viser her er kjøpt på Europris og noen fra Rema! De jeg plantet hos mamma var fra det lokale gartneriet, hun bor 3 minutter unna verdens fineste gartneri! Så blir noen turer dit for meg også, etterhvert…

 

 

17. mai – blomster som jeg har heklet og fine bånd! Lys med flagg har jeg kjøpt på Normal! Bånd hadde jeg fra i fjor, kjøpt på Søstrene Grene!

 

Så nå nyter jeg ute og inne 🇳🇴

 

Fineste kvelden til deg!

Tigergutt

 

Endelig noe å se på TV – CC Cowboys og Magnus Grønneberg i beste sendetid, herlig og jeg kosa meg gløgg i hjel! Magnus bodde jo her på Kråkerøy tidligere, ikke så langt fra meg. Så flytta dem til Oslo og nå er han og kona hjemme i Fredrikstad igjen…elsker CC Cowboys…Går forresten forbi Magnus sitt hjem – to ganger om dagen…Mange ganger på ettermiddagen, så ser jeg han utenfor huset! Litt gøy da, etter 30 år er bandet fortsatt veldig populært…

 

 

Tigergutt og Vill, vakker og våt måtte til for å få litt liv i Oslo-folka! Hadde det vært her i Fredrikstad så hadde alle sunget og danset med fra første tone…

 

 

 

Fredag den 13. mai

 

God morgen Fredrikstad! 

 

Vel, hva skal man si, jeg er den som spytter tre ganger når jeg ser en svart katt og går aldri under en stige eller over et kumlokk! 

17. mai-pengene har kommet inn i hvertfall og jeg har fordelt penger til alle konti jeg har i nettbanken! Det må gjøres, da har men mer kontroll! Jeg er virkelig spent på strømregninga denne måneden, jeg har kuttet ned alt av strøm og bruker nesten ikke lys på – vaskemaskin går en gang pr. uke det samme med oppvaskmaskin.

 

17 grader inne har det vært i en evighet nå….Jeg går til og fra jobben, bruker lite bensin da og bompenger blir det heller ikke! Så må si jeg er spent hvor mye jeg har fått ned utgiftene denne måneden! Skal ikke kjøpe meg noe nytt til 17. mai heller – har nok! Bunad har jeg heller ikke, det har min familie aldri hatt råd til. Verken min mamma og pappa eller jeg! Nå er det for sent, nå har jeg penger på konto, men å begynne å sy meg bunad nå – det gidder jeg ikke! Men hadde jeg vært 25 da hadde jeg nok gått til Husfliden og satt i gang prosessen. Men man kan alltid strikke seg en bunadskofte, den kan man bruke til “vanlige” klær også tenker jeg! Her finner du dem: BUNADSTRIKK masse fint, og jeg beundrer folk som får gode ideer! Kos deg med dagen, her er det fri i heimen og jeg nyter kaffe og skal straks ut på trappa og nyte kaffekoppen!

 

Fin dag til deg!

ELSKER, ELSKER IKKE, ELSKER!

 

Det ble torsdag igjen og jeg har gått gjennom ved Gamlebyen to ganger i dag også! I dag var det sånn vakkert ute at det ser ut som et maleri, det elsker jeg veldig! Elsker sol og sommer og blide mennesker og føle at man er verdsatt for den man er! Jeg elsker mennesker som er seg selv og ikke er falske – later som dem er snille og så er det bare en maske! Sånt elsker jeg ikke..

 

Jeg elsker ikke den sure vinden som er for tiden, man føler seg lurt..Ser så fint ut når man sitter inne og så kommer man ut og så er det bare kaldt!

 

Vi liker ikke bli lurt, minner meg mye om før når ungene var mindre og det var ting man skulle sjekke opp i forskjellige butikker..Så kom man da til den butikken og fikk beskjed, tilbudet gjelder ikke før på lørdag og/eller neste uke! Eller vi er tomt på lageret, men vi har en annen modell som er like bra! Eller for å få dette tilbudet må du bruke Mastercard..Altså man ble lokket til en butikk, og så fikk man aldri den varen som var på tilbud i avisen. Det var så mye om og men og man måtte komme tilbake om 5 dager for da hadde man flere på lager! Altså ingen ønsker å føle seg lurt..

 

Det været det været…Vi skal jo ikke klage her nede i sør for andre har det verre enn oss! Men likevel så elsker jeg ikke sur vind! Eller sur vin, hehe…elsker forresten ikke søt vin heller..Den må være tørr eller fruktig/frisk! 

 

Jeg elsker også når det er morgen og man vet man har FRI…elsker lange morgenstunder med kaffe og kos!

 

 

Jeg elsker blått og grønt som dette! Det er farger man blir glad av altså! 

 

 

Elsker å være på tur, kort eller lang! 

 

Elsker 17. mai av hele mitt hjerte selv om det er mye hysteri med bunader og regler og slikt! Men jeg tenker at 17. mai er barnas dag og glade barn med norske flagg DET ELSKER JEG!

❤️🇳🇴🇳🇴🇳🇴

 

 

Ut på tur for å snoke på ei hytte

 

Denne hytta!

 

Ikke så veldig langt fra meg da! Men må over veien og gjennom skogen så kommer man dit! Jeg fikk se for en stund siden at denne hytta var til salgs, prisantydning rundt 4 millioner. En hytte hvor man gå 1 kilometer gjennom skogen for å komme til hytta. Ikke kloakk eller sånt…Festetomt! Gammel og slitt, men ikke så langt fra sjøen da, selv om vannet ikke er det reneste..Men det er brygge og har man båt så er man kjapt på Hvaler! Det var visning 1. mai og jeg snoket litt rundt da også, men kunne ikke se om det kom noen på visning! Jeg så ingen, men muligens hytta ble kuppa før visning jeg aner ikke altså!

 

Men i dag var salgsplakaten borte og hytta solgt – til en pris jeg ikke aner!  Jeg står ved vannkanten og tar bilde og opp er det vel 30 meter! Men har man gode inntekter og mye penger så er ikke 4 mill noe…+ kanskje pusse opp for noen milioner også..Men for pengefolk er dette ingenting! For meg er det et helt liv med jobb…Men uansett om jeg hadde penger eller ikke hadde jeg ikke kjøpt denne hytta, skal jeg ha hytte må jeg ha litt lenger reisevei hjemmefra altså! Jeg var bare på snokejakt! 🙂 Og jeg kjente vedkommende som eide denne hytta en gang…men hun er død for flere år siden! 

 

 

Solliv er grønn! 

 

 

Strandvortemelk, fin blomst som vokser her ved sjøen! 

 

 

Og så disse gule fjella vi har her på Kråkerøy da, de er best altså. Er en fryd å ligge på etter et bad…Jeg satt en stund ved sjøkanten og slappet av i sola, veldig deilig og veldig stille og rolig! Jeg må ha stillhet i livet mitt for å finne meg selv! Glad og fornøyd tuslet jeg etterhvert gjennom skogen og hjem! 

 

God lørdagskveld til alle kjente 💚

tida går

 

Denne uka har løpt fra meg, 1. mai føles som det var i går! Men det var det ikke, eneste som får meg til å tenke at 1. mai var for flere dager siden er blomstene….de ser ikke så friske ut lenger! 

 

 

FRIHET ❤️

 

 

Jeg er fremdeles takknemlig for at vi her i Norge kan leve i frihet! 

 

Fikk tatt disse bildene i dag – flere dager siden 1. mai! Så da har bare dagene gått og jeg henger knapt med! Men sånn er det når man jobber…Det blir jobb og hvile på en måte og litt mammabesøk – det er stort sett det jeg rekker om dagen! Men får puste med magen og i morgen har jeg fri – deilig altså! Så da får vi håpe det blir en roligere dag..Håper jeg finner roen og kan kose meg her hjemme, kanskje dra og kjøpe litt blomster og pusle i hagen! Det hadde vært kost! 

 

Blogges sikkert i morgen!

Fin kombinasjon – harmoni

 

God morgen! 

 

Dette var en kombinasjon som rørte blomsterhjertet mitt. Forglemmegei og røde tulipaner! Veldig vakkert og man blir glad av slikt! 

 

Gleder meg til mer planter og blomster her hjemme også! I går 2. mai var min første tur med gressklipperen for i år! Så nå ble det fint, alltid så fint på våren – selv om vi trenger masse regn nå! Lite snø i vinter og lite regn denne våren er ikke bra for naturen, Hadde vi fått litt regn nå så hadde nok naturen eksplodert skikkelig tenker jeg!

 

Har ikke hørt om vannmangel her i Fredrikstad enda, men i Oslo er det prekært hørte jeg..Til og med tannpussen må man være forsiktig med! Vel…så ille er det vel ikke, får vi håpe! Hørtes sært ut 💚

 

 

 

Nydelig – akkurat som DU

1 mai

 

1. mai!

 

Kjære alle sammen! ❤️ Ønsker dere alle en flott 1. mai! 

 

Ta en titt her også – LO – 2022 

 

Kos dere – med is og brus og glem ikke hva 1. mai står for!

 

Gratulerer med dagen!

 

God morgen kjære lesere

 

Det er fredag! 

 

Sitter her med kaffekoppen og pleddet – her er det kjølig inne, men går greit..Jeg er jo ikke den som sitter veldig lenge rolig inne likevel! Man flyr ut den døra de fleste dager! 

 

Og i disse dager hvor Strømmen suger så lønner det seg nesten å være mest mulig borte fra heimen..Det er ingen besparelse på å være hjemme i et varmt hus! Neida, bare til å slå av alt og lev livet tenker jeg…Ta seg en dusj til 17 kroner først, og så være borte hele dagen og dagen kan godt tilbringes på bibliotek og etterpå spise på de dyreste restauranter. For det å røre i grytene og ha huset varmt og godt…koster skjorta! Så regnestykket blir jo enkelt, lage seg en kopp kaffe, tar ikke masse strøm på en kapselmaskin og så fare ut den døra og avslutte dagen med et herremåltid på en restaurant! Så er det bare å storme hjem til varm dyne kl. 2300 og man føler penger kommer inn og ikke flyr ut med strømmen! 

 

Norge har blitt annerledes! Strøm er for de rike og vi “fattige” – lever det gode liv utendørs! Med god mat og drikke og nyter! Tenker det går helt greit jeg…Mobilen lader man på tog eller buss! Og det blir ikke brukt strøm før neste morgen kl:  0700 da kaffemaskinen igjen gjør jobben sin! 🙂 og vant jeg på flaxloddet i går? Tusen takk Bunny Ikke vet jeg…. 🧡

 

Strøm har blitt luksus i 2022 og er ikke for folk flest!

Litt mer Fredrikstad

 

Ferjene er gratis og går jevnt og trutt hele tida…Det er som trikken! Bare at trikken ikke er gratis da..Men man kommer fra A til B og nyter en liten sjøreise i tillegg! Jeg tar en av disse når jeg skal på jobb! Ille kjekt…..

 

 

Norges beste Norges beste wienerbrød det kan vi da like! 

 

 

Jeg gikk meg en tur på stien jeg også KJERRINGTANKER SKRIVER HER Så da er vi flere…

 

 

Og her ser jeg meg tilbake på stien..

 

 

For et flott tre, piletre og det grønnes…

 

Det blir mye bilder på denne tiden av året…det er jo så vakkert..Naturen har vært ganske så naken i hele vinter…jeg liker best naturen med grønne fine kreasjoner…Det gir meg energi og masse glede! Det er godt å være ute og vandre rundt, så mye å se – så mye å nyte….Man blir glad i disse årstidene for denne variasjonen gjør at vi aldri blir lei egentlig! Vi som er glad i livet utendørs – elsker livet vårt nå 💚

 

Naturen våkner til liv -det kalles VÅR