Ut på tur for å snoke på ei hytte

 

Denne hytta!

 

Ikke så veldig langt fra meg da! Men må over veien og gjennom skogen så kommer man dit! Jeg fikk se for en stund siden at denne hytta var til salgs, prisantydning rundt 4 millioner. En hytte hvor man gå 1 kilometer gjennom skogen for å komme til hytta. Ikke kloakk eller sånt…Festetomt! Gammel og slitt, men ikke så langt fra sjøen da, selv om vannet ikke er det reneste..Men det er brygge og har man båt så er man kjapt på Hvaler! Det var visning 1. mai og jeg snoket litt rundt da også, men kunne ikke se om det kom noen på visning! Jeg så ingen, men muligens hytta ble kuppa før visning jeg aner ikke altså!

 

Men i dag var salgsplakaten borte og hytta solgt – til en pris jeg ikke aner!  Jeg står ved vannkanten og tar bilde og opp er det vel 30 meter! Men har man gode inntekter og mye penger så er ikke 4 mill noe…+ kanskje pusse opp for noen milioner også..Men for pengefolk er dette ingenting! For meg er det et helt liv med jobb…Men uansett om jeg hadde penger eller ikke hadde jeg ikke kjøpt denne hytta, skal jeg ha hytte må jeg ha litt lenger reisevei hjemmefra altså! Jeg var bare på snokejakt! 🙂 Og jeg kjente vedkommende som eide denne hytta en gang…men hun er død for flere år siden! 

 

 

Solliv er grønn! 

 

 

Strandvortemelk, fin blomst som vokser her ved sjøen! 

 

 

Og så disse gule fjella vi har her på Kråkerøy da, de er best altså. Er en fryd å ligge på etter et bad…Jeg satt en stund ved sjøkanten og slappet av i sola, veldig deilig og veldig stille og rolig! Jeg må ha stillhet i livet mitt for å finne meg selv! Glad og fornøyd tuslet jeg etterhvert gjennom skogen og hjem! 

 

God lørdagskveld til alle kjente 💚

22 kommentarer
    1. Synes det var mye for en hytte som var litt “sjabby”. Fikk inntrykk av at den må pusses en del på, da tenker jeg det er mye 😮 Finn en et annet sted ja 🙂

      1. Ja, denne var ikke fin altså, holder ikke med et malingstrøk her! Her må det slegge til, hehe…
        Prisene er jo helt galematias!
        Ja -lete andre steder! 🙂

      1. Ja, det er helt sprøtt….og ikke eid tomt engang – festetomt! Hvor man bare leier tomta og må betale en
        haug med lapper til grunneier hvert år!
        Markedet er sykt spør du meg!

    2. Uff, ja hytter er dyre og kanskje spesielt ved sjøen. Dessuten er det endel faste kostnader hvert år også (festeavgift, renovasjon, eiendomsskatt) Leie hytta er en mulighet. Jeg googlet hytta Frodith er på nå og den var fin altså, med nydelig beliggenhet! 🤩

      1. Syke priser på hytter ved sjøen og masse utgifter som løper på.. Helt sant. Ja Googlet jeg også. Fin hytte. Er kjent i området der jeg for har vært mye på ferie der tidligere.. Jobben har hytte ikke så langt unna. Men den hytta Frodith var på var kul.. 💙

        1. Jeg var på kretsleir i speideren i Tredalen på Hvaler i 1983. 😊 Veldig moro for oss inne i landet å komme til sjøen!

    3. Rart den var så dy med festetomt. For jeg tenkte kanskje det bare er tomta de er ute etter, ny stor hytte der innen neste sommer.. Men 4 millioner for ei festetomt er drøyt

      1. Det var helt sykt. Den hytta blir sikkert revet og tomta innløst og da er man sikkert på rundt 8 mill.. Men folk har sykt mye penger.

      1. Tusen takk, ja tittet for det var ikke så langt fra meg.Så morsomt å følge med på markedet for hytter!
        Ha en super søndag! 🙂 klem..

    4. Det var da en sabla pris for den der, da..men det har vel med beliggenheta å gjøre.. og som du sier, for pengesterke folk er nok det der ikke et problem.. Akk ja.. og her sliter man med å få skrapa sammen nok til å få bo på knappe 3 kvadrat, hehe 😂
      Men seriøst, jeg håper virkelig du kommer over det perfekte for akkurat deg – akkurat når det passer som best, så du får oppfylt hyttedrømmen din 🥰
      Håper du får en riktig flottersfin søndag. Klemz

      1. Fryktelig forskjell på folk vettu…mange har 100.000 på konto når alle regingene er betalt for måneden.
        Så 20.000 i lån fra eller til pr. måned spiller jo ingenting! Merkelig system med lønninger i Norge!
        Jeg også skraper alt jeg kan – men har jeg 500 til overs en måned så går det til sparing!
        Håper jo denne drømmen går i mål en dag..men jeg er sykt kresen på beliggenheten!
        Fin dag og klem… 🙂

    5. Fy fader for en pris! Jeg så et eldre hus nær sjø fantastisk utsikt, et eldorado for sånne som klatrer i fjell og kjører toppturer. 10 mill gikk den for. Huset blir nok revet og opp kommer et fancy hytte. Bor selv nær sjøen men har jo vinter fortsatt.ha,ha

      1. Forferdelig priser her på Kråkerøy og Hvaler! Men folk har penger så penger betyr jo så lite
        for dem som har penger nok! Høres ut som det huset som blir hytte hadde alt…
        Håper det blir sommer og sol hos dere slik at dere kan nyte sjøen! Klem..

      1. Tusen takk, priser går rett opp og det er jo skremmende at folk ikke har skrupler for penger betyr jo så lite,
        sider dem som har penger nok! Klem…

    6. Det var da voldsomt til pris. De har jo solgt billigere hytte ved sjøen i feks Sponvika. Nei, det synes jeg var mye for en slik hytte. Da måtte det være enklere å komme dit ☺️
      Jeg må også ha stillhet og ro for å komme til hektene 😀

      1. Kråkerøy og Hvaler er dyrt, faktisk billigere i Sponvika – tror jeg. Uten å være sikker.
        Det er jo bare en leid tomt på en fjellknaus dette. Hytta skal sikkert rives..
        Den er ikke noe å ha vil jeg tro! At det kan komme opp i en slik pris skjønner jeg ikke!

        Men jeg leter videre på mine steder! 🙂
        Ro må til altså, klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg