God kvelden….det ble et helt forferdelig vær, da en kollega og jeg skulle gå hjemover sammen fra jobb i dag! Det skyet til og mørknet og det blåste opp! Men likevel tok vi sjansen..
Etter 10 minutter måtte vi gi pass – det var ikke mulig å bevege seg, vi hadde paraply begge to – men kjempet med vær og vind! Så vi bare tenkte det samme, dette går ikke..VI TAR BUSSEN! Bussen kom etterhvert den…Og hjem kom jeg etterhvert også. Det ble en lang dusj her hjemme, alt av tøy gikk rett i maskinen. Det var ikke bare bløtt, det var skittent også! Moralen er: Det å bruke bilen sitter langt inne med disse prisene på bensinen + bomringen her i Fredrikstad.. I morgen ny dag, så får se da..Det regnet litt i morges også, men tenkte pytt pytt det går fint! Og det gikk fint, men ikke hjemturen…! Dessverre så hadde jeg ikke mulighet til å ta noen regnbilder, så blir et bilde fra før helgen i svart og hvitt! For så mørkt var det altså, Jeg tenker: Fy så heldige vi var med været denne pinsa 💜
God mandag som er søndag...Bare til nyte for alt det er verdt! At det kan klaffe slik når man har fri!!! Ja, jeg vet at andre ikke er så heldige med været!
Men jeg kan jo ikke la være å kose meg selv om det er dårlig andre steder! Så etterhvert blir det å pakke sekk og dra på tur igjen tenker jeg! Det er livet………med stor L.
Masse som skjer her i helga, Fredrikstad Cup, en veldig stor håndballturnering! Så hadde vært masse å se på der altså, men når det er sol og sommer er ikke jeg noe bymenneske! Kan dra til byer da også, men da må det være bademulighet! I Fredrikstad bader man ikke, det er ikke en sånn by..Så da pusler jeg litt her hjemme og så tusler jeg av gårde med sekken min! Det er sommer, det er sol, det er ferie…Det er PINSE!
I går hadde vi årets første grillmåltid, det smakte godt!
Da brukte jeg denne bøtterhatten! Løp og kjøp du finner den på Biltema til en billig penge! Kjekk å ha på når man griller, slik at det ikke blir matos i håret! det vil man ikke ha..Vi har bare sånn kulegrill og det kan ose bra til tider..Men maten blir god da, det som er viktig..
Sjekk det kule bildet da.. Hva man finner inne i en solbrille! 💛 Ut på tur med Bøttehatter eller var det bare..en bøttehatt?? Har faktisk kjøpt meg en til også, men den får jeg vise i et annet innlegg! 💛
Det seiles, sikkert en regatta…kanskje kongen er med?
Nydelig dag for å ta en padletur!
Været var flott i dag, så tenkte jeg får gå meg en tur og ta med sekk og badetøy og komme meg til sjøen og jeg angrer ikke! Deilig tur og vær og badevannet var også kjekt! Ikke så kaldt som jeg trodde..Det hang et termometer på badetrappa der og det viste 18 grader, men så varmt var det ikke tror jeg! Kanskje 16 -17 grader! Jippi, jeg har badet i år!!! Det er alltid spennende nå det første badet blir for sesongen, i år 5. juni! Kanskje sent til å være meg, men mai har ikke vært varm!
I år er det masse myrull å se…de er så fine! Får se om jeg får plukket med meg litt en dag! Ganske fullt her inne med blomster fra hagen og bursdagsblomster og masse strå også! Men kan alltids få plass til en vase til et sted…
God kveld til alle mine lesere. Håper du/dere har en fin kveld! Her har det vært litt å pusle med i dag også, så tida fløy fra meg og så har jeg fått besøk! Vi spiste litt i stad og etter maten gikk jeg over veien gjennom skogen og ned til sjøen! Tur blir det alltid, selv om man har tråkket og gått hele dagen, og man blir litt støl..Men hjelper å gå, komme seg ut døra og finne en tur ned til sjøen. Jeg har ikke badet. I morgen skal det bli ganske varmt, så får se. Føler meg litt treg i år, men jeg blir jo eldre jeg også! 💙 Kan jo være noe med det…
Bare for å dokumentere at jeg er ved sjøen..Brillene fulgt med et blad jeg kjøpte, de er utrolig mørke, og fine nå for det er sterkt lys ute! Så må ha noe briller av noe slag.
Plutselig var det noe å feste blokket på, en trebåt kom seilende..
Ingen gjøk å høre, dessverre så hører jeg dårlig og det er mange år siden jeg hørte gjøken! Men har jo sett noen andre gjøker da…Som jeg helst ikke vil se igjen!
Rolig harmoni ved å gå tur her!
Hele skauen full av bregner – der er så flotte altså!
Strandvortemelk.
Tenkte at det var litt kult med svart og hvitt foto av denne furua! Litt annerledes og når man går turer man går ofte så er det til slutt litt vanskelig å finne motiver, man føler at alt er tatt bilde av tidligere! Tok mange flere bilder, men 20 bilder på rekke og rad fra skog og sjø blir i meste laget for et innlegg! Så tenker det ble fint jeg, og turen ble fin den. Hva vi skal spise nå? Kanskje ordne med litt reker og slikt, det smaker deilig nå, vi jeg tro.
God morgen, så er det noen fridager igjen da. Det kan jeg da like, jeg elsker å ha fri og være her hjemme eller være på småturer! Hadde tenkt meg til Oslo i dag, men litt sånn guffent vær da gidder jeg ikke! Må være litt mer sol og sommer tenker jeg! Men det kommer flere dager, nå er det jo helg for meg! 🙂 Planene for dagen i dag: Gå noen turer, jobbe litt her hjemme, og pusle med litt strikk. Været er som sagt litt småkjølig, grått og regn – men går helt fint! Slapper godt av jeg på slike dager så været gjør meg ingenting! Det er i grunn bare deilig…
Mamma sitter og synger gamle frihetssanger når jeg er ute hos henne! Vi er fri vi er fri, fra tyskernes slaveri…Dette husker hun ordrett. Men det jeg snakker med henne for 2 sekunder siden er borte og glemt! Men minnene fra tidligere sitter og krigen vil aldri bli glemt! Så mange traumer så mye trist!
Men alle elsker vi frihet, jeg er avhengig av det. Det å styre meg selv om mitt, jeg tror jeg aldri kommer til å bytte bort den friheten jeg har nå med noe! Vel, man er på jobb i 60 % – da er man på jobb og er 100 % tilstede og er proff! Men når jeg går ut den døra på jobben så kommer den ekte gleden..Det bobler innvendig, livet er lyst og lett da! Jeg har alltid vært en person som liker meg alene og ikke i store flokker eller horder av folk. Jeg kunne f.eks aldri dratt på en ferietur sammen med 3-4 andre familier, da hadde jeg følt meg låst! Men folk er forskjellige, noen elsker mange folk rundt seg og noen trives alene eller med noe få! Det må man respektere tenker jeg….Men jeg liker godt å prate med folk og se folk, men trenger ikke være sånn i timesvis! Og så liker jeg gode samtaler, som det er litt mening i..Ikke bare så tørt prat om ingenting som ikke gir deg noe! Litt dybde, litt under fasaden til folk.
Det gir meg noe! ❤️ Det synes jeg er fint her på blogg, lese andre bloggere og man kommer litt under skallet på de fleste man bloggene man følger! Slik at man kjenner menneskene og ser dem for seg. Slik som Bunny, som beskriver livet sitt med Snuppen og livet på balkongen. Fruens Vilje som jobber i hagen eller er på turer. Utifriluft som kjører rundt med bobilen. Kjerringtanker som koser seg i Drømmehuset. Natheless som tegner og forteller og jobber med helseprosjektet sitt. Monairens som sliter med sine problemer og snur døgnet. Zoeticworld som bygger “bobil” og Veralynn som liker serier og filmer og nyter livet med bestisen og er en god kattemor. Og Mette Josteinsdatter som har sin C som hun elsker ..Alle disse er flinke til å skildre livet sitt på en god måte som fenger leserne. Man føler at man man kjenner disse i dybden og deres private liv på en god måte uten at de utleverer seg på en måte som ikke hadde vært heldig!
Slike mennesker når inn til meg…Jeg har jobbet med kolleger jeg som jeg nesten ikke har kjent og egentlig nesten ikke har visst hva dem gjorde etter klokka 1530 og 0800! Veldig rart…
Noen mennesker er flinkere enn andre til å by på seg selv uten at det blir kjedelig eller skrytete! Sånn bla bla mennesker orker jeg ikke …det er bare intetsigende..
Men jeg blir så lei, den strømmen suger og suger. Alt jeg har av buffer minker på…! En buffer som heller skulle økes minkes for hver måned! Så tråkig altså. måned etter måned med regninger på 4000 – 5000. Det blir man ikke happy av. I slutten av april ble jeg så forbannet at jeg har slått av alt av lys ute og inne. Alle av varme, vasker opp med maskinen en gang i uka, stappfull! Og vasker tøy en gang i uka! Klær jeg har brukt lufter jeg godt – så blir mest håndklær og undertøy og slikt som går i maskinen. Pluss t-shirt – alt går i en maskin på 60 grader! En gang i uka!
I går dukka den regninga opp i nettbanken igjen, tror du den hadde gått ned??? Neida, bare noen hundrelapper og jeg forstod ikke bæret..Jeg har jo ikke brukt strøm!!!
Men så gikk det opp et LYS for meg – den ligger jo en måned etter i tid..Altså regning var fra forbruket i april! Da skjønner jeg, og tenker at neste måned skal regninga være lav! Leser i media hver dag at folk holder på å slite seg i hjel, regninger går til inkasso for man makter ikke å betale. Og må faktisk velge hvilke regninger man kan betale denne måneden! Stakkars mennesker, familier med små barn og lav inntekt tenker jeg!
Vet nesten ikke om det jeg får i blogginntekt en gang dekker opp det forbruket jeg har i strøm for å lade telefon og MacBook Air! Tror faktisk ikke det! Godt jeg har gravd ned et skrin med en haug med penger i hagen tenker jeg! 🙂 💚
Hei alle fine her, dere som leser og dere som ikke leser, hehe… 💜
Jeg bor jo på landet og her finnes høner og det som er – koser seg på tur ut i det fri! Lykkelige frittgående høner! Er dette en hane? Aner ikke…Kaller alt for høner jeg! Tupper!
En fin gjeng!
Vandrer hjem til han far!
Grønt og fint og det spirer og gror! Jeg er glad i både vår og sommer og høst, men våren er den vakreste tiden! Alt som kommer opp og alle blomstene og luktene i skogen! Ja, det er så herlig! Man tenker at alle bør prøve å komme seg ut i marka i disse dager! For å nyte rett og slett – det er jo dette som er livet med stor L.
Det er en tanke som kommer og går egentlig, og den tanken har kommet tilbake i disse dager! Det er kanskje også noe man kan skrive i en Fremtidsfullmakt – det er noe du bør tenke på! også, for man kan jo bli syk og ute av stand til å tenke selv!
Facebook kan være greit å ha oppe en stund, for det er en fin kanal å gi meldinger til fjerne og nære! Men etter at det har gått over og man ikke trenger å gi flere meldinger..Da synes jeg det er greit å slette Facebook. Hatt flere venner som dessverre er borte, noen pårørende sletter ganske fort – mens andre lar den bare stå der! Det er litt tråkig, for når det er bursdag til avdøde så kommer en rekke meldinger om “Gratulerer med dagen, håper dagen blir fin!” Så har personen vært død i flere år!!! Sånn er det jo på Facebook, hvis man har mange forskjellige bekjente der. Folk man treffer i syden som man hadde det hyggelig med og legger hverandre til og når man er hjemme igjen, er alt glemt!
Vet at slike sosiale medier lar seg slette, husker sønn min dro til en etterlatt og hjelp vedkommende med å slette alt etter et par dager! Har ikke forsket så mye på det, men det er noe som heter “slett meg” har jeg lest! Men jeg skal snakke med ungene her om akkurat dette!
Slik som bloggen min f.eks – er jeg borte så er jeg borte..Da trenger jeg ikke bloggen min mer! Så er det alt det andre da, Insta, Twitter, div facebooksider osv…Som sagt har tenkt tanken før, men nå skal jeg faktisk ta den praten med ungene!
God kveld, dagen i dag har jeg vært på jobben! Da rekker man ikke blogge, nok å ta i når man man jobber lite fra før og 17. mai kom på en tirsdag, altså jobbedag for meg! Men sånn er det, da er bare å jobbe på med kort uke!
Pyntet meg med kjole i går, du finner mer her hos Natheless NATHELESS (MINITREFF) Bamsesmykket ble tatt av for det passet ikke inn i fargene..hehe! Jeg har jo stil. Kjolen er fra Samsøe Samsøe for dem som er opptatt av merker! Ikke ny, men er veldig glad i den kjolen! Ser dere hvilken blomst det er? Det er slike som blomstrer nå (på trær), og finnes i flere farger!
Og klart jeg hadde neglelakk lik den lyse lillafargen 💜
Kos dere med kvelden da, og vet dere i dag kostet bensinen 25,80 her på Kråkerøy! Det gjelder å gå og sykle, for dette er å hive pengene ut av vinduet! Noe så bortkastet…
God kveld, jeg har travet litt rundt omkring i dag og sett barnetoget! Vært på cafe og drukket kaffe og spist horn, kjøpt pølse i lompe et sted, og pølse i brød et anne sted! Pratet med en bloggvenn ❤️ også! Det var utrolig koselig! Jeg tok ikke bilde, men kanskje det kommer bilder allikevel, hvem vet…Mye folk og nydelig 17. mai i Fredrikstad! Lenge siden jeg har sett så mye mennesker i byen! En fantastisk fin dag 🇳🇴 Redigert: Her er linken til innlegget fra Natheless https://natheless.blogg.no/motte-pa-17-mai.html