fri fri fri

 

God morgen, så er det noen fridager igjen da. Det kan jeg da like, jeg elsker å ha fri og være her hjemme eller være på småturer! Hadde tenkt meg til Oslo i dag, men litt sånn guffent vær da gidder jeg ikke! Må være litt mer sol og sommer tenker jeg! Men det kommer flere dager, nå er det jo helg for meg! 🙂 Planene for dagen i dag: Gå noen turer, jobbe litt her hjemme, og pusle med litt strikk. Været er som sagt litt småkjølig, grått og regn – men går helt fint! Slapper godt av jeg på slike dager så været gjør meg ingenting! Det er i grunn bare deilig…

 

Mamma sitter og synger gamle frihetssanger når jeg er ute hos henne! Vi er fri vi er fri, fra tyskernes slaveri…Dette husker hun ordrett. Men det jeg snakker med henne for 2 sekunder siden er borte og glemt! Men minnene fra tidligere sitter og krigen vil aldri bli glemt! Så mange traumer så mye trist! 

 

Men alle elsker vi frihet, jeg er avhengig av det. Det å styre meg selv om mitt, jeg tror jeg aldri kommer til å bytte bort den friheten jeg har nå med noe! Vel, man er på jobb i 60 % – da er man på jobb og er 100 % tilstede og er proff! Men når jeg går ut den døra på jobben så kommer den ekte gleden..Det bobler innvendig, livet er lyst og lett da! Jeg har alltid vært en person som liker meg alene og ikke i store flokker eller horder av folk. Jeg kunne f.eks aldri dratt på en ferietur sammen med 3-4 andre familier, da hadde jeg følt meg låst! Men folk er forskjellige, noen elsker mange folk rundt seg og noen trives alene eller med noe få! Det må man respektere tenker jeg….Men jeg liker godt å prate med folk og se folk, men trenger ikke være sånn i timesvis! Og så liker jeg gode samtaler, som det er litt mening i..Ikke bare så tørt prat om ingenting som ikke gir deg noe! Litt dybde, litt under fasaden til folk.

 

Det gir meg noe! ❤️ Det synes jeg er fint her på blogg, lese andre bloggere og man kommer litt under skallet på de fleste man bloggene man følger! Slik at man kjenner menneskene og ser dem for seg. Slik som Bunny, som beskriver livet sitt med Snuppen og livet på balkongen. Fruens Vilje som jobber i hagen eller er på turer. Utifriluft som kjører rundt med bobilen. Kjerringtanker som koser seg i Drømmehuset. Natheless som tegner og forteller og jobber med helseprosjektet sitt. Monairens som sliter med sine problemer og snur døgnet. Zoeticworld som bygger “bobil” og Veralynn som liker serier og filmer og nyter livet med bestisen og er en god kattemor. Og Mette Josteinsdatter som har sin C som hun elsker ..Alle disse er flinke til å skildre livet sitt på en god måte som fenger leserne. Man føler at man man kjenner disse i dybden og deres private liv på en god måte uten at de utleverer seg på en måte som ikke hadde vært heldig!

 

Slike mennesker når inn til meg…Jeg har jobbet med kolleger jeg som jeg nesten ikke har kjent og egentlig nesten ikke har visst hva dem gjorde etter klokka 1530 og 0800! Veldig rart…

 

Noen mennesker er flinkere enn andre til å by på seg selv uten at det blir kjedelig eller skrytete!  Sånn bla bla mennesker orker jeg ikke …det er bare intetsigende..

 

F R I H E T

 

12 kommentarer
    1. Ja, fint å få en titt under ytret. Jeg tenker at man kan være litt åpen, men det er mange måter å være det på også. Og jeg tenker at folk ikke vil vise ALT og at det er sunt. Men å få LITT følelsen av hvem folk er, er fin synes jeg 🙂 Håper du får en fin dag. Litt kjedelig vær, men jeg skal på kafe i alle fall. For det liker jeg 🙂

      1. Takk, ja liker fol som åpner seg litt jeg. Synes det er hyggelig å se bilder av bosted og hjem og
        familie til de bak bloggen. Og at de forteller om livet sitt. Noen blogger er litt vel
        innesluttet synes jeg..Mens andre liker det kanskje slikt. Være personlig er fint, men ikke for privat tenker jeg
        er fint!

    2. god morgen ,ja nå er det langhelg og fri ,her har mannen også tatt fri i morgen og vi skal på en liten bobiltur ,blir det veldi dårlig vær kan vi alltids snu for det er litt småregn her også og litt småkjølig .
      Jeg tenker også att noen bloggere som jeg har fulgt i mange år kommer jeg litt under huden på ,blir godt kjent på en fin måte ,jeg føler det er ekte venner ,og jeg er glad i hver og en av dere :=)nyt fridagen ,og kos deg masse

      1. God ettermiddag. Ja, jeg liker å komme under huden på folk som blogger her inne. Bli kjent med dem.
        Ja, man blir glad i disse menneskene og man vet så mye om hver og en – det er så fint.
        Kos dere masse på tur og nyt dagen videre. God ferie til deg og mannen…nyt!

    3. God dag og lykke til med noen fridager på rad. Flott oppsummering av mange inntrykk. Og så sant. Vet mindre om naboer og andre, enn noen bloggere. Men nå følger jeg ikke så veldig mange der heller. I alle fall ikke fast. 🤗 Kos deg og nyt fine dager.

      1. God ettermiddag. Ikke sant, kjekt å bli kjent med folk i dybden tenker jeg.
        Det personlige må komme frem i en blogg, da er det en god blogg for meg å lese!
        Blant naboer og flere kolleger så vet man mye mindre enn den faste gjengen her.
        Det er jo litt rart å tenke på, men kanskje letter å dele livet sitt med bilder og ord på
        en blogg! Det blir veldig ekte altså! Klem til deg 🙂

    4. Deilig for deg med litt sammenhengende fri..slapper mer av da 🙂 Er slik med di fleste eldre at ting som di har fra tidligere i livet “sitter spikra”… og glad vi i Norge lever i et land med fred nå ! Blogger med små oppdateringer om “hverdager”og andre puslerier… er best, helt klart <3 Oslo er best med sommerstemning..om man kan velge ! Nydelig bilde..elsker sjø…. Klem <3

      1. Hei på deg! Ja, deilig med flere dager etter hverandre – liker det så godt. For jeg blir så sliten av å være på
        jobb. Blir sånn rar sliten inne i meg, ekkel følelse..Før så jobba jeg hver dag, men gikk tidligere..
        Det var utrolig slitsomt..Bare helt forferdelig. Bloggere som byr på bilder og små historier fra privaten er best synes jeg.
        De er personlige og ekte. Får se ann været i morgen, kanskje jeg tar meg en tur innover da. I dag var det regn og da
        er det ikke kos å være på bytur synes jeg. Kos deg masse med kvelden. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg