Strømmen suger fremdeles

 

Men jeg har fremedeles råd til mat!

 

Men jeg blir så lei, den strømmen suger og suger. Alt jeg har av buffer minker på…! En buffer som heller skulle økes minkes for hver måned! Så tråkig altså. måned etter måned med regninger på 4000 – 5000. Det blir man ikke happy av. I slutten av april ble jeg så forbannet at jeg har slått av alt av lys ute og inne. Alle av varme, vasker opp med maskinen en gang i uka, stappfull! Og vasker tøy en gang i uka! Klær jeg har brukt lufter jeg godt – så blir mest håndklær og undertøy og slikt som går i maskinen. Pluss t-shirt – alt går i en maskin på 60 grader! En gang i uka!

 

I går dukka den regninga opp i nettbanken igjen, tror du den hadde gått ned??? Neida, bare noen hundrelapper og jeg forstod ikke bæret..Jeg har jo ikke brukt strøm!!! 

 

Men så gikk det opp et LYS for meg – den ligger jo en måned etter i tid..Altså regning var fra forbruket i april! Da skjønner jeg, og tenker at neste måned skal regninga være lav! Leser i media hver dag at folk holder på å slite seg i hjel, regninger går til inkasso for man makter ikke å betale. Og må faktisk velge hvilke regninger man kan betale denne måneden! Stakkars mennesker, familier med små barn og lav inntekt tenker jeg!

 

Vet nesten ikke om det jeg får i blogginntekt en gang dekker opp det forbruket jeg har i strøm for å lade telefon og MacBook Air! Tror faktisk ikke det! Godt jeg har gravd ned et skrin med en haug med penger i hagen tenker jeg! 🙂 💚

 

 

God søndag – her inne hos meg 17 grader!

20 kommentarer
    1. Du sier noe, strømregningen er noe herk om dagen! Godt jobbet å få inntekt på blogg i alle fall – litt er bedre enn ingenting. Får håpe det er sol hos deg så du kan sette deg ut og la sola varme deg opp litt 🙂

      1. Tusen takk, ja været ser lovende ut i dag! Deilig..
        Strømmen mister man motet av…på bloggen tjener jeg noen kroner, men blir ikke rik! Hehe…
        Ha en strålende dag videre!

    2. Det er ikke bare, bare med disse strømprisene nei! Kjempeflott å få inntekt på blogg da. Har jo faktisk oppnådd litt utbetaling jeg også, men har ikke somlet meg til å ta det ut enda. Ser nå at jeg nærmer meg nok et beløp jeg også. Da skal jeg gjøre noe med det med en gang.

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Herlig, du får lage en faktura og sende til blogg.no
        Alt som kommer inn er bra vettu, ei krone her og ei krone der…Strøm – har ikke ord!!!
        God klem…

    3. Alt er blitt dyrt. Strøm, drivstoff og mat. Jaggu er klær også blitt dyrt. Vi kjøpte oss middag på Egon etter timen min på sykehuset. Eneste jeg ikke finner her i byen er fysioterapeut enten ingen ledig time eller lang ventetid til ferie er over. Privat får jeg ikke på frikortet, og de er svindyre. Ha en fin kveld. Klem

      1. Ja, nå er alt dyrt og som du sier mat og drivstoff og strøm..
        Så tråkig at du ikke får den timen du trenger så sårt!
        Egon har god mat, men ikke billig sted – men koselig der og noe må man unne seg.
        Fin kveld til deg da. Klem…

    4. jeg føler med dere ,slike strømregninger har ikke vi her jeg bor ,men det må være slitsomt om en ikke tjener masse ,tror jeg hadde solgt hus og gått for en liten leilighet :=) men enig noe må gjøres regjeringen kan ikke bare sitte på gjerdet og se på att det norske folk går i ruin

      1. Det er kjedelig for barnefamilier og folk med dårlig råd.
        Har man hus på Kråkerøy, så selger man ikke.
        Det går i arv <3 Hus på Kråkerøy er mangelvare og Fredrikstad mest populære
        og dyre strøk! Så det holder man fast med av hele sitt hjerte!

    5. Glad vi har billigere strøm i trøndelag enda. 😉 Men dattra mi har hatt noen saftige regninger hun også. Vi bruker så lite som mulig når vi er her, men litt varme må vi ha i en kjeller leilighet når sola glimrer med sitt fravær 😉

      1. Regningen suger veldig, men det er kaldt uten strøm..Så bra dere har på litt varme selv om det koster!
        Sola forsvant de her dagene…! Men skal bli fint på torsdag tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg