Bøttehatt

 

God mandag der ute! Jeg var som dere vet i Oslo på fredag, og gikk gjennom Bogstadveien. Ei gate med butikker fra flere store motehus i Europa.

 

Klær som er for de som har til smør på brødskiva + litt til! Altså ikke for meg…… Det som slo meg var at i år er det hypermoderne med bøttehatt – de var faktisk i aller varianter. Sydde og heklede og noen med masse blomster og farger! Jeg tenkte jeg har jo en slik bøttehatt hjemme i skapet fra forrige gang dette var på moten! Så da er den fremme og skal i bruk!

 

Dere som ikke har en slik,  så er jo bare å ta frem heklenåla + et garnnøste eller to så har du kjapt laget deg en bøttehatt på noen dager tenker jeg. Prøv deg frem og begynn som man begynner på en heklet duk og så strammer man litt slik at det blir bølger og en hatt!  Enklere er det jo ikke…..hekle rundt og rundt og rundt…..! Med fastmarker …Slik at den blir fast i fisken og litt tett i mønsteret! 

 

 

Ganni opererer med med pris 1085- for en slik heklet hatt! Du får mange garnnøster for den summen tenker jeg! 🙂

 

 

Denne hadde jeg i skapet!

 

 

 

 

 

Ja……..hvorfor ikke hekle en bøttehatt tenker jeg – en ting å si! Det er en av slagerne i sommer!!!

 

25 kommentarer

Siste innlegg