God morgen kjære lesere

 

Det er fredag! 

 

Sitter her med kaffekoppen og pleddet – her er det kjølig inne, men går greit..Jeg er jo ikke den som sitter veldig lenge rolig inne likevel! Man flyr ut den døra de fleste dager! 

 

Og i disse dager hvor Strømmen suger så lønner det seg nesten å være mest mulig borte fra heimen..Det er ingen besparelse på å være hjemme i et varmt hus! Neida, bare til å slå av alt og lev livet tenker jeg…Ta seg en dusj til 17 kroner først, og så være borte hele dagen og dagen kan godt tilbringes på bibliotek og etterpå spise på de dyreste restauranter. For det å røre i grytene og ha huset varmt og godt…koster skjorta! Så regnestykket blir jo enkelt, lage seg en kopp kaffe, tar ikke masse strøm på en kapselmaskin og så fare ut den døra og avslutte dagen med et herremåltid på en restaurant! Så er det bare å storme hjem til varm dyne kl. 2300 og man føler penger kommer inn og ikke flyr ut med strømmen! 

 

Norge har blitt annerledes! Strøm er for de rike og vi “fattige” – lever det gode liv utendørs! Med god mat og drikke og nyter! Tenker det går helt greit jeg…Mobilen lader man på tog eller buss! Og det blir ikke brukt strøm før neste morgen kl:  0700 da kaffemaskinen igjen gjør jobben sin! 🙂 og vant jeg på flaxloddet i går? Tusen takk Bunny Ikke vet jeg…. 🧡

 

Strøm har blitt luksus i 2022 og er ikke for folk flest!

16 kommentarer
    1. Det gode liv uten for hjemmets dører… det er jo så galt som det kan bli… men allikevel da – du har så rett. Det fungerer. I allefall for de som ikke har småbarn der vaskemaskinene går døgnet rundt… Men trist allikevel at man ikke kan være hjemme og skru på en knapp uten at det skal koste skjorta. Da hadde jeg også gått på restaurant!

      Lag deg en fin fin fredag, Solveig 🙂 Nydelig bilde i innlegget!

      1. Tusen takk… 2022 er for vanlige folk heter det så fint… Så da får vi leve utendørs og forlate heimen kl 0700 og være hjemme til sengetid…
        Dusje må jeg… Det er ikke noe jeg sparer på.. Så får gå…
        Ha en fin dag. Klem.

    2. Det er bare rett og slett trist at det er på dette viset. Gudane veit hvor mange som sliter over evne, og jeg blir faktisk ikke sjokkert om flere enn meg blir tvunget fra hus & hjem til slutt. For galskapen har tydeligvis ikke tenkt å gi seg.. nå er det jo varsla økninger i både det ene og det andre igjen.. sukk!!
      Håper du får en riktig fin fredag, tross alt 🥰 Klemz

      1. Folk må slite fryktelig tenker jeg. Men sjelden folk snakker om personlig økonomi da det er tabu..
        Tusen takk, 😀 jeg koser meg… Ha en fin dag.

    3. Tenkte faktisk på det i går at det må jo faktisk lønne seg å gå ut å spise middag hos deg, fremfor å bruke strøm på å lage den hjemme. Det er jo helt merkelig og riv ruskende galt!
      Heldigvis er det ikke så dyr strøm hos oss som hos dere, så middagen lager vi selv. Håper sola skinner og varmer hele helga hos deg!☀️☀️☀️

      1. Tusen takk, tror faktisk det er lurt å spise ute hver dag…
        Så da blir det det, hehe….
        Lage mat koster masse penger og strøm og bålpanner er det ikke lov å bruke nå!
        Merkelig system! God kveld da…

      1. Takk, ja det er bare til å komme seg ut den døra hver dag nå…strøm blir det ikke satt på her!
        Man er lei månedsregninger på 5.000.-
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg