Strømmen suger

 

God kvelden! 

 

Jeg sitter her og det er kjølig inne nå, men jeg har stengt av alt med strøm…ble såååå lei..Regningene tok aldri slutt!

 

Jeg har alltid synes det har vært dyrt å gå til frisør, det å farge håret + klipp. Det er noe jeg gjør mellom 8 og 9 uker. Det har jeg alltid tatt meg råd til og skrapet sammen slik at jeg har kunne holdt dette vedlike..Har følt det er luksus, men allikevel noe man bør gjøre når man er på jobb slik jeg er! Men har alltid prøvd å få timen på rett side av lønning, hvis dere skjønner hva jeg mener..

 

Men man får seg litt sånn aha opplevelse når en måneds regning på strøm er det samme som fire besøk hos frisøren på en måned! Ja, du leser riktig! Strømregninga = 4 x frisørbesøk (som tilsvarer klipp + farge)…

 

Er det det rart det blir masse saker til inkasso utover eller…Dette ligner ingenting! Jeg har levd på bufferen min siden i høst og det er ikke gøy i det hele tatt! Men nå er det nok…! Nå blir det ikke strøm her før i oktober, for slik kan jeg ikke ha det..Jeg har jo også nedprioritert bilen med å gå til jobben for å spare penger på bensin og bom…Hvor fattige skal vi til slutt bli vi VANLIGE FOLK tenker jeg! Det blir feil for meg altså, hvis man skal bli fattig på tampen av et langt liv…Skjønner jo det hvis man er i etableringsfasen og det der, men det er ikke jeg! Men ingen greier regninger som er skyhøye måned etter måned etter måned!

 

 

Dette er ikke greit, overhodet ikke greit…!

16 kommentarer
      1. Det er helt voldsomt, og til slutt blir det bare nudler til middag …
        Det er ikke vanlige folks år i år…for å si det sånn! Klem..

    1. Huff ja, jeg tør snart ikke tenke på hva som kommer til å skje med folk både fysisk og ikke minst psykisk om det ikke snart blir endringer til fordel for de som faktisk har lite fra før 🥰 Håper du får en riktig fin kveld – og holder varmen. Klemz

      1. Ikke sant, folk makter til slutt ikke dette her…til slutt er jo bufferen oppbrukt! Hva så videre…
        Her er det kaldt, men skal legge meg snart! Natta…

    2. vi var på Melhusi påsken ,der låg diselprisen på 18,23 hvorfor går det derog ikke her ? strømmen ja der føler jeg med dere ,vi har ikke dyr strøm ,i morgen ligger den på 33,63 øre kwh på det dyraste og 15,82 kwh på det laveste ,vi er nesten aldri over 100kwh ,så jeg merker lite til den krisen annet enn det jeg ser på nyhetene ,men jeg sier det ,skal regjeringen bruke flere hundre milioner på å hjelpe andre land medan vi i Norge går konkurs og hvem hvet det kan bli stor matmangel her også ,på tide noen riste dei som styrer landet litt så dei våknet og ser hva som skjer

      1. Merkelig system med oljeprisen…skjønner ikke dette..Men det går opp og ned. For det meste
        ligger det på 22 -23 kroner her.
        Strømmen tar knekken på de fleste nå og når bufferen til folk er oppbrukt så kommer inkasso..
        For man makter ikke, hva skal man spare inn på til slutt..Renta stiger og stiger også..
        Mat er kjempedyrt.Strøm er snart bare for de rike. Trist utvikling, de som styrer landet har ikke jeg trua på lenger!
        God morgen forresten…

    3. Det satt langt inne, men når det bare var 18C inne i dag, måtte jeg sette på varmen igjen. Heldigvis kom sola og det ble god temp sånn at jeg kunne slå av igjen. Det er dyrt å gå til frisøren, og skal man klippe litt og farge blir det fort en 1500,-. Jeg er heldig å får fortsette hos min frisør, etter hun gikk i pensjon og betaler veldig lite for å klippe. Farge gjør jeg selv nå, om jeg føler behov for det 😉

      1. Ikke satt, her blir det ikke slått på noe…ute er det kuldegrader og snart inne også!
        Ja, tenk at strømmen er like dyr som fire dyre frisørtimer pr..måned.
        Min frisør holder til i et senter – der er det ikke billig!

    4. Enig!!!
      Gudsjelov har vi liten leilighet, slik at det ikke merkes slik som for de med hus og større leiligheter. Men non the less.. Jeg startet jo året i fornyet C19 -permisjon, og var for første gang i livet redd for ikke å få nok penger til det grunnleggende. For de var jo liksom så rause ved første gjenåpning, da de proklamerte at vi som var rammet skulle få beholde de statlige utbetalinger ut året. Puh.. tenkte jeg, da får en jo iallefall hentet seg litegranne inn etter to år i nærmest konstant lock-down med ditto permisjon. – Også stenger de igjen.. Bortsett fra et par ovner, så stenhte vi praktisk talt all strøm. Hadde til og med mat stående ute på verandaen og slo av kjøleskapet! Så da jeg skulle levere de respektive dokumenter, så hadde vi brukt så lite at hun NAV -dama reagerte på det *hehe*.
      Jeg skjønner ikke hvordan styresmaktene kan tillate dette her! Det er faktisn hva som plager meg mest; Det er liksom en nagende følelse av at noe dritt foregår i kulissene, uten at jeg har den ringeste anelse hva det ev. kan være..

      1. Det er noe veldig feil med systemet altså..Skjønner ikke dette systemet jeg. Tenk på minstepensjonister og enslige..
        Ikke alle har en skog å ta av..Jeg har jo også fyre med ved i vinter, enda blir det dyrt…Da man er mye borte fra heimen
        og da kan man ikke fyre akkurat..Triste greier og penger spyr ut til alle land og hjelper alle…
        Men å hjelpe sine egne – det går lissom ikke…
        Nei skuffa over dem som styrer altså………

    5. Det er helt fryktelig hvor mye strømprisene har steget. De som er pensjonister med minstetrygd og de som bor alene har jo ikke sjangs om å betale så høye regninger. Lurer virkelig på hvordan dette skal ende. Det verste er at det kan bli enda tøffere utover høsten og vinteren. Nå håper jeg sola tar skikkelig tak hos deg, slik at du slipper å bruke strøm til oppvarming før til høsten.☀️

      1. Her sitter jeg og fryser, men går greit…Blir jo bare noen timer for jeg har borte fra heimen i hele dag.
        Det er trist dette med strømmen – vanskelig for mange mennesker!
        Takk for omtanken…God kveld videre..

    6. Det er absolutt ikke greit! Forstår godt at det blir vanskelig for mange nå, og det er jo selvfølgelig de som har minst fra før, som får det tøffest.
      Vi sparer så godt vi kan, og tenker på hvordan vi bruker strøm, men vi har jo fortsatt mye billigere enn sørpå selv om det var over 3 kroner noen dager forrige uke.
      Også sier de at det kan bli enda dyrere! 🙁

      Leit å lese om alle som må sitte og fryse pga dette. Slik skal og bør det ikke være i rike Norge. Håper på masse regn så det blir fylt opp i magasiner m.m. Men også sol som varmer godt etterpå! God klem <3

      1. Det er fryktelig trist og vanskelig for mange..Jeg har en buffer og slik så greier meg.
        Men alle har ikke det..På 4 måneder har man 20.000 i regning på strøm og det er for mye!
        De bør ta tak! Ikke greit dette…Takker for klemmen og klem i retur <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg