I dag har jeg gått og gått…rundt i byen på utsiden av byen..steder jeg aldri kjører bil! Ble lite bilder egentlig for det hus og hager og det passer ikke alltid å glane inn overalt og ta bilder! Men folk er flinke, det er flotte hus, fine hager, og veldig mange sånne kule utestuer og drivhus blant folk! Og mange herlige steder folk har uteplasser! Godt å se…at folk gjør det trivelig rundt veggene.
Og mange tok vel i bruk sine grønne fingre under pandemien også! Folk må ha noe å gjøre rett og slett tror jeg..vi er ikke laget for å sitte å glo… Være i aktivitet hvis man orker og kan tror jeg er det beste! Bra for sinnet…psyken 💚
Der denne krakken står var i nærheten av tidligere Fredrikstad stadion..Nå er det blokker der, og stadion er her på Kråkerøy! Der FFK spiller sine hjemmekamper!
Tok meg den friheten og ta bilde inn her, for dette var en nydelig gårdsplass..
Det ble en liten rast her i en park som ligger høyt over byen!
Her var jeg tilbake til Kråkerøy og tok en stopp med te og banan…
Koselig å gå tur – både i by og land..liker å bytte på det litt! Etterpå da jeg kom hjem plantet jeg litt stemor i en krukke her hjemme – kjøpte i går! I dag har jeg gått veldig rundt på utsiden av byen og åpnet ikke lommeboka en gang – faktisk deilig! For jeg hadde det jeg trengte med meg og middag lagde jeg her hjemme etterpå! Må jo ikke kjøpe noe å dytte inn hele tida…Godt med is, men følte ikke for det i dag! Håper du har hatt en fin fin søndag…og jeg kom meg ut Søndag uten tur? Nope….
I dag har jeg jobbet litt med strikketøyet mitt, flyr jeg ut den døra hver morgen så får jeg ikke gjort noe her hjemme! Driver jo å strikker en grå genser – går ikke så fort..For jeg strikker 2 omganger og så tenker jeg…kanskje jeg skulle gå meg en tur…Ja, gjør det svarer Solliv! Så da blir det som Solliv bestemmer…Men nå skal jeg pakke en sekk og gå meg en tur! Kjølig i dag, og kjølig inne….Nå har jeg slått av alt av varme her inne, nå gidder jeg ikke bruke mer penger på den dyre strømmen! Har ødelagt hele økonomien min i vinter! Altfor mye penger som går ut hver måned! Pleier å slå av all varme 1. mai – men nå slo jeg av på fredag da varmen kom utendørs…Så får pakke meg inn i et pledd! Kjøpte meg et nytt nydelig pledd her om dagen, skal vise det senere…Pledd får man aldri nok av – bruker det ute og inne hele året! 💚
Pledd er jo mye finere enn å dra en dyne inn i stua, det er det verste jeg ser! En dyne hører til senga! Nå fikk jeg sagt det å, hehe…
Fikk du forresten bestilt deg noe på Blivakker Vår, sommer og ny glød – hvorfor ikke tenker Solliv shoppet litt jeg da! Sparinga mi har gått den veien høna sparker om dagen! Men går helt fint….Det er viktig å bruke penger også, folk i vår alder sparer i grunn for mye penger leste jeg et sted, alt det man sparer skal jo brukes en gang også…Hvis ikke er jo sparing bare en tragedie! Jeg sparer jo til denne hytta, men der sparer jeg i fond og det fortsetter måned etter måned og så der er jeg i rute! Så forresten denne hytta i dag, likte den godt Den ropte litt på Solliv også…alt jeg kjøper må rope på meg! 🙂 Særlig en hytte….
Men nå snart ferdig med kaffekoppen for denne formiddag og komme seg ut DEN døra…Ut på tur med buss og tog orker jeg ikke i dag…trenger tida hjemme nå etter påske føler jeg! Liker meg faktisk godt her hjemme! Og det har jo vært masse soool om dagen og da er det kjekt på verandaen – da det er plutselig det beste stedet i verden når sola skinner! Men du håper du har en fin søndag med mening….
God kveld, husker dere jeg skrev om Livets tre Livets tre og at jeg bestilte meg et smykke og at jeg valgte et grønt tre i et hjerte, synes det så fint. I dag kom det i posten og jeg er superfornøyd med dette smykket – passer til alt både hverdag og jobb…
Jeg kjøpte det på nettet på et sted som heter Nettgullsmeden – du finner linken her: Nettgullsmeden Et utrolig fint sted og snoke etter smykker! Jeg kjøpte et annet smykke også. Jeg kjøpte et slik smykke også se linken her: Teddy i turkis kjøpte jeg da…Det likte jeg også veldig godt – skal bruke masse! 💙
Dette nettstedet kan virkelig anbefales og meget enkelt å bestille, trenger ikke lage deg noen profil eller noe…1, 2, 3 så er bestillingen i boks! Ja, man kan juble over slikt..
Og vet dere – alle burde ha et slikt Livets tre – Et smykke med mening 💚
Dette er i Gamlebyen og det ligger tusjer i en eske der så mennesker kan skrive hva de føler for..Sterkt å lese..Sandsekker med både ord som hjerter og ord som hat ❤️
❤️
Dette var så vondt å se, så har ikke ord igjen å skrive her! Bildene sier alt!
Jeg måtte gni meg i øynene da jeg så regnbueflagget utenfor Gamlebyen kirke i dag! Det er ikke hverdagskost! Men tenk 50 år siden – og før det kunne man komme i fengsel, hvis man elsket det samme kjønnet som seg selv…Bra verden har kommet fremover tenker jeg!
God ettermiddag denne torsdagen! Etter jobb i dag så gikk jeg innom Flora – et sted i Fredrikstad alle kjenner til….en isbar mm – altså sånne enkle retter! I dag valgte jeg løvstek, smakte kjempegodt…
Kanskje ikke det sunneste valget på en torsdag da, men det ga jeg bengen i …Været var fint og deilig å sitte ute og spise…Litt koseligere enn å kjøpe en løvstek på butikken og steke hjemme… Må passe på når man har anledning og været er der! Tenker Solliv, Solliv er smart hun… 🙂
Helt enkelt og blir koseligere etterhvert når de får frem markiser og blomster og sånn! Det er jo tidlig enda, bare vi som favner våren og er beruset Er det noe jeg elsker er det å ta ting på sparket! Leve her og nå er det største motto mitt… Elsker frihet!
Det ble vann i dag, tenkte jeg skulle ut og kjøre litt etterpå i dag..Og rekker jeg det, så kommer det to innlegg til fra meg i dag..For jeg har tatt flere bilder og det er to forskjellige saker! Så da kalte jeg dette innlegget 1 av 3.. Har skrevet om Flora tidligere også, det ble middag her i går Håper det er dette innlegget! 🙂 Feil link…men kan stå! Ikke Flora i dette innlegget!
Når lemmane faller på Flora….(en kjent Fredrikstadsang)..
God kveld…ja jeg vet vet! Det er ikke bare Fredrikstad som har sol sol sol…hele landet har sol om dagen! Deilig…bare at påsken kom en uke for tidlig i år! Det er nå man skulle hatt påskeferie…Blir aldri fornøyd 🙂
Fontenen ved Domkirken har åpnet slusene….snart kommer russen og da blir det skum!
Ei lita jolle tøffet forbi, det er glede….så langt jeg kunne se! Vi har det bra vi som har lønn eller trygd her i Norge tenker jeg!
Men noen sliter og jeg fikk meg en rar følelse på slutten av turen min. En type syklet rundt og rotet etter tomflasker…Det er jo helt greit og det er helt vanlig å se…Han syklet forbi meg flere ganger og et sted var det en krakk, jeg satt meg ned.., han rotet nede i dunken ved siden av der også og fant en pose med noe halvspist mat – noe take away greier og så syklet han videre og så gikk jeg videre..mannen hadde stoppet..Han spiste maten andre mennesker hadde kastet i en søppeldunk! Han snudde seg vekk når han så jeg så……🥰
Hva skal man si…dessverre hadde jeg ingenting jeg kunne gi ham..
Stikker bare innom og sier at jeg er rusa på våren..Alt med blomster, trær, sol, natur, mennesker, varme, hage, sjø og kanskje en is eller to…Viktig å nyte livet og ikke være altfor streng med seg selv tenker jeg…
Ha en fin onsdag videre…og nedenfor er masse “dop” – sjekk linken – våren! Og dette “dopet” gir stor LYKKE! 💚
“Våren, årstiden mellom vinter og sommer, regnes vanligvis fra en tid noe før vårjevndøgn til noe før sommersolverv. På den nordlige halvkule er det vanlig å regne mars, april og mai som vårmåneder, men mange begynner å lengte etter våren lenge før den tid, og ser etter tegn på at det snart blir lysere. Her har vi samlet noen kjente og mindre kjente vårtegn” – se mer her: VÅREN
Gikk gjennom ved vollgravene på vei til Gamlebyen etter jobben. Så flott vær og nydelig hele turen! Da er det deilig å gå – noe annet en 12 kuldegrader og nordavind det! Men slik er jo naturen og livets tre blir formet etter vær og vind….vil jeg da tro..Slik er det med mennesker også…erfaring – og et levd liv! På godt og vondt!
I påsken satt jeg på nettet og bestilte meg et slik smykke. Livets tre, har hatt lyst på det lenge. De er i flere varianter og forskjellige farger! Jeg bestilte ikke fra denne butikken og mitt ser ikke slik ut, men modellen er det samme…Skal fortelle mer når det dukker opp her en dag, gleder meg til det…Synes disse smykkene er så fine! Mitt er grønt for jeg elsker grønt! 💚 Livets tre symboliserer vekst og styrke….
Gleder meg til å bruke dette! Lager et innlegg om det senere igjen også!
Det er tirsdag og hverdag…elsker hverdager jeg! Vet ikke hvorfor, man mange helligdager etter hverandre er litt slitsomt..på flere måter! Men annerledes når man er på ferie da! Er det sjelden i påska jeg, men kanskje en gang i fremtiden – den som lever får se. Men helligdager hjemme? Og man ønsker å jobbe i hagen? Men alt skal jo være så stille i disse dagene…Man titter jo nesten litt sint på naboen hvis det er vasking av bil med høytrykksspyler…For det er leven og sitter man ute i sola da, så er ikke dette vakker musikk for ørene.
Men man sier ingenting..Vil holde fred! Jeg pusler jo med mine ting, men bruker ikke maskiner og slikt som er støy på en helligdag! Jeg raker og rydder – det er min greie…Det er stillegående syssel! Forstyrrer ingen, kanskje bare en fugl eller to…Men de kommer tilbake!
Når dette matfatet er tomt så blir det ikke påfyll tenker jeg…