Turist i egen by

 

I dag har jeg gått og gått…rundt i byen på utsiden av byen..steder jeg aldri kjører bil! Ble lite bilder egentlig for det hus og hager og det passer ikke alltid å glane inn overalt og ta bilder! Men folk er flinke, det er flotte hus, fine hager, og veldig mange sånne kule utestuer og drivhus blant folk! Og mange herlige steder folk har uteplasser! Godt å se…at folk gjør det trivelig rundt veggene.

 

Og mange tok vel i bruk sine grønne fingre under pandemien også! Folk må ha noe å gjøre rett og slett tror jeg..vi er ikke laget for å sitte å glo… Være i aktivitet hvis man orker og kan tror jeg er det beste! Bra for sinnet…psyken 💚

 

 

Der denne krakken står var i nærheten av tidligere Fredrikstad stadion..Nå er det blokker der, og stadion er her på Kråkerøy! Der FFK spiller sine hjemmekamper! 

 

 

Tok meg den friheten og ta bilde inn her, for dette var en nydelig gårdsplass..

 

 

Det ble en liten rast her i en park som ligger høyt over byen! 

 

 

Her var jeg tilbake til Kråkerøy og tok en stopp med te og banan…

 

Koselig å gå tur – både i by og land..liker å bytte på det litt! Etterpå da jeg kom hjem plantet jeg litt stemor i en krukke her hjemme – kjøpte i går! I dag har jeg gått veldig rundt på utsiden av byen og åpnet ikke lommeboka en gang – faktisk deilig! For jeg hadde det jeg trengte med meg og middag lagde jeg her hjemme etterpå! Må jo ikke kjøpe noe å dytte inn hele tida…Godt med is, men følte ikke for det i dag! Håper du har hatt en fin fin søndag…og jeg kom meg ut Søndag uten tur? Nope….

 

Klem fra Solliv

16 kommentarer
    1. Ingen søndag uten tur, nei! Idag har det blitt fire turer på meg faktisk…! Var veldig urolius idag da jeg kom hjem fra Verdens ende – jeg er sånn innimellom! Da hjelper det å gå og gå…..! Moro å gå sånn som du gjorde her – mye flott å se! Fine bilder, Solveig! Klem <3

      1. Du hadde en flott helg der, og det skjønner jeg godt..For det er et fantastisk sted!
        Skal dit til sommeren jeg håper jeg! Ja, du fant sikkert ikke helt roa og da må man gå, i helgen
        fant jeg roa og det var deilig! Og da nyter jeg veldig det å være hjemme og særlig med sol på veranda!
        God klem…

    2. koslig å rusle i byen din :=) vi hadde besøk av sønn og lillemor på 3 år ,tente bålpanne og kokte kjøttsuppe,gryta ble så stor att vi baud svigermor ,svigerinne og svoger på middag også ,veldig greit når gryta henger over varrmen påbålpanna:=) en superfin søndag

    3. For en flott rundtur – og herlige bilder 😊 Ble nok totalt innesøndag på meg, dessverre. Men i natt har jeg fått sove – og er snart på tur ut døra 🥰 Ha en riktig flottersfin mandag. Klemz

      1. Tusen takk, deilig å gå rundt utenfor byen og se gater man ikke ser så ofte.
        Man lærer en del! Finne frem…
        Bra søvnen kom da….God tur på deg i dag..Klem…

    4. God morgen 🙂
      Jeg tror heller ikke vi er skapt for å sitte å glo !

      Nå blomstrer det rund om – vakkert. Det er fint å være turist i egen by også 🙂

      Lag deg en fin fin mandag 🙂

      1. Tusen takk, nei – må ha noe å gjøre..Noe å henge fingrene i..Interesser etc…
        Deilig å gå tur og her var i god margin fra sentrum i byen…
        Ikke mange bilder, for jeg gikk og gikk…Men annerledes tur og man lærer byen sin enda mer! Byen på utsiden!
        Fin dag til deg, klem..

    5. Koselig å gå steder en ikke går til vanlig. Kan tenkes at du og søstra mi passerer hverandre innimellom. 😉 I dag har hun vært turist i egen by, og kost seg i sola 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg