Søndag uten tur?

 

Neida…går tur alle dager jeg! 

 

I dag har jeg jobbet litt med strikketøyet mitt, flyr jeg ut den døra hver morgen så får jeg ikke gjort noe her hjemme! Driver jo å strikker en grå genser – går ikke så fort..For jeg strikker 2 omganger og så tenker jeg…kanskje jeg skulle gå meg en tur…Ja, gjør det svarer Solliv! Så da blir det som Solliv bestemmer…Men nå skal jeg pakke en sekk og gå meg en tur! Kjølig i dag, og kjølig inne….Nå har jeg slått av alt av varme her inne, nå gidder jeg ikke bruke mer penger på den dyre strømmen! Har ødelagt hele økonomien min i vinter! Altfor mye penger som går ut hver måned! Pleier å slå av all varme 1. mai – men nå slo jeg av på fredag da varmen kom utendørs…Så får pakke meg inn i et pledd! Kjøpte meg et nytt nydelig pledd her om dagen, skal vise det senere…Pledd får man aldri nok av – bruker det ute og inne hele året! 💚

 

Pledd er jo mye finere enn å dra en dyne inn i stua, det er det verste jeg ser! En dyne hører til senga! Nå fikk jeg sagt det å, hehe…

 

Fikk du forresten bestilt deg noe på Blivakker Vår, sommer og ny glød – hvorfor ikke tenker Solliv  shoppet litt jeg da! Sparinga mi har gått den veien høna sparker om dagen! Men går helt fint….Det er viktig å bruke penger også, folk i vår alder sparer i grunn for mye penger leste jeg et sted, alt det man sparer skal jo brukes en gang også…Hvis ikke er jo sparing bare en tragedie! Jeg sparer jo til denne hytta, men der sparer jeg i fond og det fortsetter måned etter måned og så der er jeg i rute! Så forresten denne hytta i dag, likte den godt Den ropte litt på Solliv også…alt jeg kjøper må rope på meg! 🙂 Særlig en hytte….

 

Men nå snart ferdig med kaffekoppen for denne formiddag og komme seg ut DEN døra…Ut på tur med buss og tog orker jeg ikke i dag…trenger tida hjemme nå etter påske føler jeg!  Liker meg faktisk godt her hjemme! Og det har jo vært masse soool om dagen og da er det kjekt på verandaen –  da det er plutselig det beste stedet i verden når sola skinner! Men du håper du har en fin søndag med mening….

 

Feelgood med mening = Solliv

16 kommentarer
    1. Her er også varmen slått av nå, og blir jeg litt kald så slenger jeg over meg et sjal eller et pledd. Det har ikke blitt noe sparing her heller pga strømregningene som har vært så høye. Jeg burde ha gått meg en tur, men kroppen er vondt i dag så jeg nøyer meg med å pusle med forskjellige ting her hjemme i stedet. Ha en nydelig søndag 🥰

      1. Takk, håper din dag har vært fin! 🙂
        Ja, denne vinteren har vært grusom økonomisk med så dyr strøm….Helt forferdelig altså!
        Så nå er det stengt av helt til høsten, dette gidder jeg ikke! Hadde jeg ikke gått til jobben,
        så hadde jeg gått i minus hver måned…! Vi får bruke sjal og pledd og noe varmt i koppen!
        Klem til deg…

    2. Klart Solliv må ut på tur! 😀 Godt det. ☺️ Strikke kan vi gjøre når det regner 😄

      Har gått en liten tur vi også. Deilig med sol og noen varmegrader! 🌞
      Dere har virkelig hatt dyr strøm lenge 😳
      Kos deg og nyt dagen! Klem 🥰

      1. Tusen takk, Solliv er på tur…Deilig det da…Men ikke store varmen her i dag. Men ble bedre!
        Strikke kan man gjøre når været er guffent og man har vært ute…!
        Strømmen er helt hinsides her i sør….tenker på gamle og enslige – må ha vært tøft!
        Klem til deg…

      1. Tusen takk, nå er alt avslått til høsten – 1. oktober skrur jeg på varmen her i huset..
        Så får bare fryse! 🙂 Sånn er det….det har vært grusomme måneder med denne dyre strømmen.
        Aldri har jeg opplevd lignende regninger…! Men du ha en flott kveld! 🙂 klem..

    3. Det er bare å passe på å gå tur når været er fint, så kan det heller bli litt kortere turer når det regner. Det er godt for strømregninga at vi går mot varmere tider heldigvis.😊👍🏻
      Ha en flott tursøndag!🤗

      1. Tusen takk,
        Enda bra det går mot sommer og sol så vi får en pust i bakken!
        Denne strømmen er noe av det værste jeg sett…ligner ikke grisen at vi skal ha det slik i Norge!
        Stakkars eldre pensjonister som er alene tenker jeg <3
        En fin kveld videre… 🙂

    4. Hos meg regner det,og jeg har bare kosa meg med en serie på Viaplay.Har hekla mange pledd, og dyna passer best i senga. Varmepumpa er avslått. Strømmen er dyr, men man har brukt vedovnen i vinter. Skal kjøpe lebestift når jeg omsider kan gå innom kjøpesenter om 2-3 uker.. Klem

      1. Håper du har hatt en fin søndag hos deg, her ble det ok vær – men ikke sånn supervarme…
        Brukte lue! Ja, dyner er i senga – det blir bare støv og rot i heimen…
        Kost med pledd og de hjemmelagde er så fine!
        Håper du kommer deg ut på shopping en dag…godt for helsa det! Klem og fin kveld…

    5. Håper du fikk deg en knall tur. Man må jo gå ut om det r fint vær. Strikke kan man gjøre på kvelden 😀 En hytte bør helt klart rope litt på deg 😀

    6. Jepp – du og jeg fyker rundt på tur hver eneste dag! Men du er MYE flinkere til å få gjort noe hjemme i tillegg, hihi…..! Jeg handler også bare ting som roper på meg – akkurat nå holder jeg hardt for ørene, for pengene FYYYYKER ut! klem <3

      1. God morgen…ja liker å pusle her hjemme, særlig ute – tidlig på våren, da koser jeg meg veldig.
        Så blir man litt lei når sommeren og tørka kommer for da er alt svidd!
        Pengene går og man må tenke, jeg ga litt opp i vinter jeg på grunn av alle de dyre utgiftene…
        Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg