Gi meg et smil

 

Det er tirsdag og hverdag…elsker hverdager jeg! Vet ikke hvorfor, man mange helligdager etter hverandre er litt slitsomt..på flere måter! Men annerledes når man er på ferie da! Er det sjelden i påska jeg, men kanskje en gang i fremtiden – den som lever får se. Men helligdager hjemme? Og man ønsker å jobbe i hagen? Men alt skal jo være så stille i disse dagene…Man titter jo nesten litt sint på naboen hvis det er vasking av bil med høytrykksspyler…For det er leven og sitter man ute i sola da, så er ikke dette vakker musikk for ørene.

 

Men man sier ingenting..Vil holde fred! Jeg pusler jo med mine ting, men bruker ikke maskiner og slikt som er støy på en helligdag! Jeg raker og rydder – det er min greie…Det er stillegående syssel! Forstyrrer ingen, kanskje bare en fugl eller to…Men de kommer tilbake! 

 

 

Når dette matfatet er tomt så blir det ikke påfyll tenker jeg…

 

Endelig tirsdag

6 kommentarer

Siste innlegg