17 grader sol sol sol (nesten)

 

God kveld…ja jeg vet vet! Det er ikke bare Fredrikstad som har sol sol sol…hele landet har sol om dagen! Deilig…bare at påsken kom en uke for tidlig i år! Det er nå man skulle hatt påskeferie…Blir aldri fornøyd 🙂 

 

 

Fontenen ved Domkirken har åpnet slusene….snart kommer russen og da blir det skum!

 

 

Ei lita jolle tøffet forbi, det er glede….så langt jeg kunne se! Vi har det bra vi som har lønn eller trygd her i Norge tenker jeg!

 

Men noen sliter og jeg fikk meg en rar følelse på slutten av turen min. En type syklet rundt og rotet etter tomflasker…Det er jo helt greit og det er helt vanlig å se…Han syklet forbi meg flere ganger og et sted var det en krakk, jeg satt meg ned.., han rotet nede i dunken ved siden av der også og fant en pose med noe halvspist mat – noe take away greier og så syklet han videre og så gikk jeg videre..mannen hadde stoppet..Han spiste maten andre mennesker hadde kastet i en søppeldunk! Han snudde seg vekk når han så jeg så……🥰

 

Hva skal man si…dessverre hadde jeg ingenting jeg kunne gi ham..

26 kommentarer
    1. Fantastisk flott vær i dag også.🤩
      Det er trist å se at noen har det sånn og må lete i søpla etter mat andre har kastet. Det gjør vondt i hjertet at mennesker har det slik. Nyt kvelden.🤗

    2. Vi var jo så heldige å få sol hele påska, og fortsatt er det sol. Deilig! 🌞
      Vondt at det er mange som må lete etter tomflasker for å få seg mat. Enda værre at de må spise det andre har spist på først 😥
      Får lyst til å hjelpe!❤️

      1. Tomflasker er helt greit…Plukker det selv jeg, Ikke sånn ned i dunken altså..men i veikanter og slikt.
        Men spise mat som er i søpla -det er vondt å se….
        Ja, men ikke lett…hadde jeg hatt noe mat i en pose så skulle han fått!

    3. Det verste er at det et par ganger årlig bølger opp en sånn kampanjelignende greie ang. kasting av mat. ‘Det skal iverksettes tiltak’, og bla, bla, bla. – Men de tiltak som faktisk iverksettes, er at butikkene, den ene etter den andre, setter opp noe tilnærmet brann og bombesikre bunkere for å få satt en stopper for at folk går og tar med seg maten de har kastet fra søppelkassene! Altså fullt spiselig mat, god som ny, låses in i metallbunkere jeg ville følt meg trygg i under et atomangrep!..
      Hva slags dobbelmoral er det!? Argument om å miste salg, må de lenger ut på landet med, for de som bedriver ‘dumpster-diving’ har ikke råd til å kjøpe den maten de kaster åkke som. – Og uansett, så kunne den gått til frelsesarmeen e.l. Men neida! Her skal det kastes, og gud forby om en stakkar får spist seg mett på deres søppel! Ei heller har jeg noensinne sett antydning til rot etter de, så det er heller intet argument..
      Jeg mener.. Jeg ville faktisk hatt langt mer respekt for de styrende om de sa det som det var; ‘Vi gir flatt faen’, i stedet for å gå ut med brask og bram med å lyve på seg det motsatte..

      1. Du har så rett det du sier der – dette er dobbeltmoral! Her må de nok gå i seg selv litt og kaste mat burde vært alle siste utvei…Hjelper ikke med butikker som Holdbart etc…for de fattige finner ikke frem dit og det blir også for dyrt! Og de billigmerkene som finnes på butikkene forsvinner fort når kaksene kommer…Men det hjelper ikke, det er en dråpe i havet…Fattigdommen vokser og som Bunny sier…han ser det oftere nå!

    4. Sol sol sol og vi er så heldige! Yuhuuu livet er herlig og smiler 🙂

      Så har du den andre siden…. og det er ikke lenge siden jeg bivånet en dame som gjekk rundt å kikket i alle søplekassene og plukket opp flasker og diverse. Da slår det seg litt på magen og det gjør vondt 🙁

      Lag deg en fin dag <3 klem

    5. Herlige dager med sol & godt vær 😍 I dag er det overskya og grått her, men det gjør liksom ikke så mye – for snøen minker uansett..
      Fattigdom, ja.. er nok dessverre SÅ himla mye mer av det enn man skulle tro. Og jeg takker mine skapere for at jeg tross alt har det jeg har, og kun blir hjemløs i form av å måtte flytte i bilen. Jeg har tross alt tak over hodet da, og slipper å gå i søppeldunker å leite etter mat.
      Håper du får en nydeligvakker torsdag 🥰 Klemmerz

      1. Du kommer nok til å få et godt liv i bilen…Tror det løser mange problemer for deg! Du må bare kjøre på og markedsføre prosjektet og få sponsorer etc…mange muligheter! Dette har jeg tro på! 🙂
        Trist å se fattigdom på nært hold <3 klemmer…

    6. Ja mye av landet har hatt nydelig vær noen dager nå, også her i Oslo. I dag litt mer skyer, men ikke så verst allikevel 😉
      Det er mye fattigdom i Norge også, men det er ikke så ofte vi ser det. Det å ikke ha penger er forbundet med skam og det blir holdt skjult. Jeg har sett folk rote etter flasker i søppelkassene, men foreløpig har jeg ikke sett noen som har plukket opp og spist mat fra søppelkassene. Så det ofte i London da jeg var mye der for noen år siden.

      1. Det er som Bunny sier, vi vil nok se mer av dette utover. Dette er bare så trist…
        Rote etter flasker kan alle gjøre, men å spise mat som andre mennesker har spist på og ligger i en søppeldunk, er ille å se altså..Trist å se de roter rundt etter flasker også…Men det er jo penger og blir masse penger ut av de for de som er ivrige..Ser godt voksne nordmenn gjøre det samme…
        Fattigdommen vokser og er nok større enn vi tror – bare så trist!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg