God lørdag, jeg måtte sette meg inn litt! Litt rød i mosen og sola varmer veldig i dag! Deilig det altså…Skal etterhvert gå meg en tur, før jeg må en liten tur på butikken. Nå blir det masse gåing utover, særlig vi som har hage og hus…man sitter ikke rolig når våren kommer. Nei, da kribler det. Tusle litt ute og inne og styre og stelle med jord og planter. Klippe hekk og busker. Busker venter jeg med til etter blomstringen, hvis ikke så klipper man vekk årets blomster og det vil man vel ikke!
Men det er lørdag og Gåskole! Vi går jo hver eneste dag, men jeg liker å skrive litt om det å gå hver eneste lørdag. Har du tenkt på synet ditt noen ganger? Når man er i aktivitet og litt høy puls så øker også blodgjennomstrømmingen i øyet. Trening er altså bra for synet vårt! Det å være jevnlig i bevegelse… Så mye som spiller inn ved å være ute å bevege seg litt! Gå litt rask gange og få opp pulsen…kan sikkert være smart! Det er derfor jeg liker å gå for meg selv! Styrer tempo mitt. Jeg går jo ikke sånn heseblesende hele runden. Varierer litt og plutselig ligger jeg flat for en se hvitveis eller to. Tempo – litt saktere – tempo! Perfekt… Gåskolen nr. 15 finner du her: Gåskolen 15/2021 – to små bokstaver Så hva venter du egentlig på! Ut og gå for et bedre syn!!!
Har jeg GÅTT bort hele livet? Neida, et døgn har mange timer!
























