Jeg har blogga på feil måte i alle år – tror jeg

Uff da…

 

 

Tror jeg jeg har bommet helt på det med bloggingen. Jeg blogger på feil måte. Bare tatt fire år før jeg skjønte det….haha..

 

Min måte å blogge på: Jeg tar bilder og etterpå så ser jeg gjennom bildene. Så “syr” jeg sammen en tekst etter bildet! Det har lissom vært min måte å blogge her inne på! 

 

De profesjonelle skriver lange flotte tekster og så tar de bilder som passer inn i teksten! Med perfekt lyssetting og sånn…Vel..det er nok fasiten! Endelig gikk det opp et lys………..På tide og hive ut ankeret kanskje…Tja.. nå var jeg i gang igjen! Jeg kan skrive langt jeg også, men synes det er så kjedelig å lese lange innlegg så derfor holder jeg jeg innafor med ord – under 500…Det beste hadde nok vært å skrive tekster over 500 ord og med overskrifter som “suger” deg inn på blogg om du vil eller ikke!

 

Samma det, i dag 14. april så jeg Linerla her i Fredrikstad. Av alle steder så var det utenfor jobben…hm..Men jeg ble så hoppende glad og varm innvendig – en helt utrolig lykkeopplevelse som er vanskelig å beskrive..Rett og slett lykkelig og GLAD ❤️ Linerla er den alle flotteste fuglen jeg vet om..Da er det vår for meg. I fjor var ho her 12. april. To dager senere i år altså, men har vært kaldt. De to andre fuglene jeg må se er Tjelden og Svalene..Tjelden så jeg for en uke siden. Utenfor ved jobben det også, men så den på turen i dag også. Hele tre par Tjeld. Svaler er litt senere…Det er sommer når dem kommer!

 

For en LYKKE

32 kommentarer
      1. Enig – hver blogg er unik, men alle kan bli bedre 🙂 Men jeg har ikke dette til jobb, det er jo bare en hobby. Tid har jeg ikke nok av! 🙂

    1. Selv vet jeg at jeg skriver for langt, og det er noe jeg må jobbe med. På blogginnleggene jeg tar opp samfunnsrelaterte temaer blir det for lange tekster for min del. Der kan jeg dele opp med mer bilder.

      Synes bloggen din er kjempebra jeg da 😊

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for fine ord. Ja – det er lissom min stil fortsetter som før jeg…Men hørselbloggen er annerledes. Der er det tekst i fokus. Lange tekster er greit noen ganger, men må ikke bli for tunge! Da må det være litt humor også synes jeg. Du har fine flotte oppfyllende tekster, noen ganger må jeg gå inn 2 eller 3 ganger for å få med alt. Men du har et rikt og flott innhold. Klem.

    2. Det er et valg man tar. Enten bygger på bildene eller på teksten. Akkurat som i musikk. Enten teksten eller musikken vektlegges. Når begge deler harmonerer blir der musikk. Det samme med skriftlige uttrykk og bilder. Det er jo ikke feil noe av det. Og du velger hva som passer best for deg. Punktum! Høres deilig ut med linerla! Her overdøves alt av måkeskrik på denne tiden av året. 😮

      1. Tusen takk – det var musikk i mine ører. Jeg er litt for glad i bilder. Det er nok grunnen til at det ble slik. Og som du sier harmoni (med bilder og tekst) høres perfekt ut…Ja, nydelig å se disse flotte fuglene! Fin kveld da og tusen takk igjen for et veldig fornuftig svar. Ikke tenkte på det med musikken jeg.

    3. Jeg tenker det ville vært kjedelig om alle fulgte samme ‘oppskrift’. Men selvsagt har iallfall de fleste av oss områder som kan forbedres! Selv ser jeg et betydelig forbedringspotensiale hva bilder angår, men det største ‘handicapet’ mitt er definitivt overskrifter.. 😛

      1. Enig…vi er alle unike og fortsetter med min stil jeg. Den er folk vant med…Men kan alltid jobbe mer med teksten…Men så fyker tida vettu…Du får lære av han du vet…

        1. Hva overskriftene angår, forsøker jeg å ta med meg det jeg kan fra bloggere som kokken og kanskje spesielt Mette Ask, da hun er i en liga for seg selv når det kommer til å lage overskrifter som suger til seg lesere samtidig som jeg enda har til gode å oppleve at noen av de ikke har vært solid forankret i innholdet.
          Videre setter jeg umåtelig stor pris på at kokken har gitt meg noen tips som definitivt tas med videre på veien.
          Samtidig, tilhører jeg jo en litt sånn ‘annerledes-gruppe’ hva bloggingen angår. Det jeg bedriver er jo i stir grad samfunnsynsing, hvilket gjør at iallfall deler av mitt publikum kommer annenstedsfra (so to speak) enn hva som gjelder for de fleste andre.. – Og det samme kan en vel på sett og vis også si om alle oss utenfor gruppen av ’20-something’ rosabloggere..

          1. Du er annerledes på en fin måte! Litt kul og litt rar og litt spesiell og veldig flink!
            Du får komme deg oppover lista igjen og spe på med digge overskifter! Kjør på….

    4. Synes du har funnet en bra måte å gjøre det på. Dette er din blogg. Og jeg synes det er fint med alle de flotte bildene du viser. Kan bli for mye tekst også. Noen som får kritikk for at de skriver for langt også.

      1. Tusen takk, fortsetter i min stil jeg. Hører på Solveig over her. Egentlig ikke tenkt på før, det med musikken. Lange tekster hopper jeg glatt over. Tiden min strekker ikke til. Fin kveld da…

    5. Vi får fortsette å skrive som vi vil😊
      Det er nok det beste. Det er bare fint at vi er forskjellige.
      Syns du har en flott blogg. Med masse fine bilder og inspirasjon.
      Klem😊

      1. Vi gjør nok det…men alt kan tenkes over og lages bedre. Så må man ha tid og være bra teknisk også tenker jeg…Jeg går for min egen stil jeg….Det er den jeg er vant med. Men kan jo alltid skifte ut noen bilder og endre skrifttyper og slikt…Og jobbe enda mer med teksten. Jeg hadde gjort det hvis det hadde vært jobben min…Men er jo bare en hobby..Tusen takk, det var hyggelige ord å høre. Klem.

      1. Tusen takk – blir akkurat i samme stil….Lange tekster sovner jeg av!
        Må være litt variert og bilder med kort test innimellom som du sier! 🙂

    6. Feil??? Nei, det er du som har forstått det. Jeg var med ganske tidlig i bloggverdenen, og da skrev vi masse til de bildene vi allerede hadde ja. Gøy å lese de første innleggene mine fra gamle dager. Vet ikke om noen ville lest det i dag? .Men ingenting er feil. Jeg så linerla i dag jeg også, så nå er det skikkelig vår! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, det er som Solveig skriver over her. Slik som musikk. Tekst og melodi og det bør være harmoni. Det var et flott tips…Fortsetter å blogge jeg og som Connie sier over – lange tekster da detter vi ut! Linerla er så vakker og fin…stas! Klemmer og fin kveld..

    7. Hihi, jeg gjør som deg – tar en bøtte bilder – og så finner jeg opp tekst og bruker flere av dem sammen….! Syns det funker som bare det! Hihi…. og jeg har sett tjelden, men ikke linerla ennå….. klem 🙂

      1. Der er vi også like 🙂 det funker nok en god stund til ikke sant 🙂 Linerla kommer nok i morgen eller sånn. Den har heller ikke kommet til Horten enda….er nok over fjorden i morgen…Klem…

    8. God morgen 🙂

      Lange eller korte innlegg,,, masse biler eller bare ett….. jeg tror kanskje ikke det er noen nøkkel til…. joda overskriften selvfølgelig 😀 Jaja jeg blogger som jeg gjør, av og til lange og av og til korte og som regel en haug med bilder 😀
      Jeg blogger fordi jeg synes det er morsomt for egen del og synes det er topp om andre liker mine innlegg og finner noe interessant der 😀

      Våren er her og Tjelden har vært her i flere uker…. mange vårtegn nå om dagen 🙂

      Lag deg en fin dag 🙂

      klem

      1. Så artig å høre din versjon av bloggen! Bra du koser deg med blogginga og at du synes det er gøy 🙂
        Masse vår i lufta – jeg liker det godt! 🙂
        Klem.

    9. Liker blogger som både har tekst og bilder, kort eller lang. Vi er jo ulike, noen liker ditt og andre liker datt. Enkelt og greit.
      Linerla pleier og komme hit, men noe senere. Tjelden kom for flere uker siden. Stæren var tidlig ute her. Satt plutselig på fuglebrettet. Men pleier å se havørn i fjæra, og hegre.
      I går lavet snøen ned. Våt og tung snø. I dag plasker nå regnet ned. Merkelig vær spør du meg. Klem til deg.

      1. Akkurat – vi er forskjellige og her inne er det noe for alle tenker jeg.
        Linerla kommer nok en av dagene til deg også….
        Ønsker deg en fin dag videre….Håper snøen har vett på å smelte fort…Klem fra meg.

    10. Det har vært utfordrende å skrive blogger når man kun er hjemme.
      Mye lettere når man er på reiser eller kulturopplevelser.

      Blir bedre når sommeren kommer tror jeg.

      1. Veldig vanskelig om dagen – helt enig. jeg også elsker å skrive fra reiser og konserter…Men sånn er det nå.
        Fin kveld til deg….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg