Husrens

 

God mandag! 

 

Jeg hadde ikke noe bilde av mitt hus..Så bare tar et bilde jeg hadde i arkivet her. Et bilde jeg tok i påsken fra Isegran. Ingenting med saken å gjøre..

 

Jeg leste litt blogger nå her inne på blogg! Da kom jeg på dengang jeg måtte ta en husrens! Det var noen sjeler eller en sjel.. i huset her jeg ikke så…Hver dag jeg kom fra jobben og låste meg inn så oset hele huset av parfyme! Jeg tenkte kanskje det var noen duftlys som hadde blitt varme i sola og ga fra seg dufter. Kvittet meg med det jeg hadde fremme! Fremdeles så var det en lukt som møtte meg da jeg låste meg inn her hjemme..dag etter dag etter dag..

 

På den tiden hadde jeg katt. Katten elsket å sove i senga nede ved beina mine på natta..Bare svinset rundt og ventet til leggetid slik at han kunne hoppe opp i senga og ligge på et pledd ved sengekanten! Men etterhvert så bare snudde den og gikk ut og la seg i stua i stolen sin der! Dette skjedde gang på gang natt etter natt…Jeg merket også at noen slo ned dyna mi etter at jeg la meg og brettet den skikkelig under kroppen min.

 

Til og begynne så tenkte jeg at jeg var trøtt og innbilte meg ting! Det ga seg ikke…natt etter natt og dører gikk litt opp og sånn…Ikke så artig akkurat! Men jeg kjente en person som drev med husrens og kontaktet ham. Han kom hjem til meg satt seg på en stol og rensa soverommet! Han så noen der inne og han så masse sjø…Hvem det var kunne han ikke se. Men fikk renset huset og tror også at han la urter i alle hjørnene på soverommet! Men det kan ha vært en sjel som ikke fikk fred. Ikke så langt unna her jeg bor så er det en gravplass fra Bronsealderen! Eller at sjelen har blitt med noe jeg har dratt med hjem fra et loppis…Det er også en mulighet.

 

Etter dette ble katten rolig og flyttet tilbake til plassen sin ved sengekanten! Veldig rart, men det er en helt sann historie og var overhodet ikke morsomt i det hele tatt….  Her var noe jeg fant på nettet – les det her: Rensing av hus 

 

Det er ikke alltid vi skjønner helt hva som skjer…

18 kommentarer
      1. Ikke så gammelt, vi har bygd det selv og var skog her. Så aldri vært noen hus her før! Men det kan være en av de to grunnene jeg nevner til sist..
        Det var ikke gøy i det hele tatt…bare ekkelt….Og lyspærer røk hele tida!

    1. Oiii sann. Så godt at du fikk hjelp til å rydde opp.
      Jeg tror.
      Har sett litt på Åndenes makt i det siste. Og jammen er det mye som skjer.

    2. Aldri opplevd noe slikt.. Men om man føler at det er/eller ER noen andre i huset sitt … skjønner jeg godt man vil gjøre det man kan for å få “være i fred”.. Staselig hus det på bildet her .. <3

      1. Huset på Isegran er flott…sikkert noen sjeler der også…
        Men likte det ikke her hjemme. Reagerte veldig at katten var redd. Det var noe som ikke stemte.
        Kom helt plutselig altså! Men jeg fikk svar fra han som renset huset at det var bare omsorg..
        Da bodde jeg alene yngste studerte og bodde i Halden. Var bare katten og meg.
        Katten været noe det er helt sikkert..

    3. Jeg tror også. Har også måttet ta husrens siden jeg skulle ut av huset og hans eiendom. Jeg skulle ikke være her. Men fant ut senere at han døde helt plutselig og kona hans måtte selge huset på tvangsauksjon. Dette var før 2 verdenskrig. Han var skikkelig plagsom, men barna våre ble redde. Vi alle kjente det på kroppen. Nå er det fredelig, men det er en som romsterer på kjøkken. Tror det er min avdøde mor, hun elsket jo å styre på kjøkkenet. Godt at det ordnet seg i ditt hus. Klem til deg.

      1. Tusen takk, viktig å ta en husrens når man føler seg utilpass i sitt eget hus.
        Er ikke greit altså. Sterk historie du forteller der og skjønner deg så godt.
        Ønsker deg en fin kveld og klem til deg.

    4. Huset min mann kjøpte som vi bor nå var eid av en mann som tok sitt eget i samme huset og i begynnelsen følte jeg at det er noen andre her. Men det jeg gjorde var at jeg fylte huset med bibler og jeg at jeg lot Guds ord ble forkynt gjennom Internett og salmer nesten døgnet rundt:) Nå føles det som det er Guds engler som bor her:)

    5. Elsker sånt!!
      Dette er dessuten noe som stadig vinner ny interesse hos seriøse forskere, liksom Lilli Bendris og de øvrige klarsynte i Åndenes makt kan fortelle at det er mye lenger mellom de som latterliggjør det de driver med nå enn for bare få år siden..

    6. Det der er kjempespennende – nesten litt i overkant! Jeg har aldri opplevd noe sånt – men som sagt tidligere – tror vi skal være åpne for alt! klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg