tur til ælve – Kråkerøy

 

Vet dere….tror det har rabla for meg jeg. Jeg har jo helt glemt å vise dere turen til Ælve (skrives Elve) – ja, sånn kan det gå… Har bare skrevet om så mye annet rart – slik som blant annet  Husrens Dette var på lørdag, en dag med nydelig vær. Litt kald vind, men det er det jo hele tida! Etter dette så gikk det bare nedover med været..overskyet og snø og sur vind, men i morgen er det meldt topp vær! Det er koselig å være på tur når sola skinner og fuglene kvitrer..Jeg bare tusla hjemmefra og dere som er kjent her på Kråkerøy så gikk jeg gjennom gården til Wennersberg. Det er blåløype og følger bare merker og så kommer man til sjøen og ælve – et lite parti med litt fjellklatring og så er man plutselig på andre siden av knausen og ikke langt fra Lunde. Og på Lunde ligger det en butikk, det var dit jeg skulle. Tok det jeg manglet til helgehandelen og fylte sekken! Og vipps hadde jeg slått i hjel 4 timer, egentlig ganske deilig. For jeg tok meg en god rast ved Ælve! Og dere som kjører bil så kan dere jo gå motsatt vei og parkere på Lunde og gå til Ælve derfra…Fin tur er det uansett..Kanskje det blir søndagsturen?

 

Ingen tur uten noe å tygge på!

 

 

 

 

 

Her kan det grilles

 

Kost å se sjøen… Da går minutter og tid…bare sitt sånn og glane. Utrolig bra for for sin egen helse..stresse nede…kose seg. Så mye mer trenger man jo ikke på en tur! Slike korona-turer bør alle få til. Reise langt avgårde skal vi ikke…Men en kortreist tur med LYKKE får man absolutt til….

 

Ønsker deg en fin kveld og morgendag…

16 kommentarer

Siste innlegg