skaudrekking

 

God ettermiddag…Ser at det har skjedd litt av hvert i dag når det gjelder nyheter. Jeg var ute hos mamma etter jobben, der hadde hun skrevet opp på en papirlapp: “Advokat drept i Oslo”. Hun er dement, men nyheter hadde hun sett på…Dette gjorde nok sterkt inntrykk og det skjønner jeg godt, det er jo bare trist.

 

Ikke rukket å se nyheter jeg da men får se nå kl. 19:00..Bare skumleste overskriften på VG at Norge starter gjenåpningen igjen…men gjelder ikke Fredrikstad. Vi har nå landets strengeste regler slik jeg skjønte det i 14 dager til, i hvertfall. I Halden vil dem ikke ha besøk av Fredrikstadfolk…Der har butikker og restauranter åpnet opp igjen tror jeg.., men om det ble sånn vet jeg ikke. Bare så at vi Fredrikstadfolk var ikke velkomne…Vel….Hva gjør man da – går i skauen og drekker..

 

 

Flaskene kan ikke ha kommet dit av seg selv. Jeg går ofte tur der og ikke sett disse flaskene der før! Jeg hadde dessverre ikke med pose eller hansker, så de ble bare tatt bilde av. Jeg hadde et langt stykke igjen å gå og kunne ikke bære på to “spritflasker” akkurat..Jeg er da litt snål og ikke A4-menneske, men har grenser jeg også…Så jeg skjønte fort at jeg bare måtte rusle videre! 

 

 

Naturens største glede er menneskets fravær.

16 kommentarer
    1. kjedelig att det er så strengt hos dere,men det er vel en grunn ,blir vel bedre hos dere også en vakker dag .
      Nei bære på flasker uten pose gjør ikke jeg heller ,men dei som drikk kunne jammen tatt med seg flaskene sjøl også da

      1. Mye smitte her og det har det vært nesten hele tiden! Nei, dra på det gikk bare ikke og jeg hadde ikke hansker…i disse tider…nei…

    2. Huff så kjedelig at det er stengt hos dere. Her hos oss i Trondheim lever vi nesten som normalt. Treningssentre er åpne, men fysiske korøvelser har vi ikke lov til. Det blir korøvelse på nettet.
      Det blir spennende å se fremover hvordan det går fremover.

      Orker heller ikke bære på flasker nei.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Høres ut som dere har en ganske så normal hverdag i Trondheim og det er jo supert..
        Hvis det er lite smitte. Søpla har ikke noe i skauen å gjøre…Klem fra meg…

    3. Det er blitt lettere her i Vestby nå. Men det er en del smitte, så jeg skjønner ikke helt hvordan de tenker.
      Håper det ordner seg snart i Fredrikstad også.
      At ikke folk kan ta med seg søpla si hjem.

      1. Dere får passe på hverandre nå som det åpner hos dere igjen.
        Orker man å dra ting ut i skauen så orker man vel å bære ting hjem også…
        Fin kveld da…Kos deg!

    4. Hmmmm – jaja, drekke på skauen er jo også en greie kanskje, men hadde jo ikke gjort noe om de tok med seg tomgodset da…! Trist med all nedstenging … slitsomt…. her åpne det igjen i går etter tre uker……….. lurer på åssen det går! Ta vare på deg – klemmer <3

      1. Tusen takk, ja kjedelig med stengte dører….men vii holder ut litt til…
        Folk drekker nok mer både her og der nå…når alt er stengt! Søpla bør bæres hjem…Merkelig det der. Klem..

    5. Søpla kunne de ha tatt med seg hjem og ikke etterlatt sånn. Er nesten normalt her nord, men jeg ser at flere og flere bruker munnbind og holder avstand. Hadde besøk søndag av datter og barnebarn, og svigersønn. Kjempekoselig.
      Tenker jeg tar en bytur snart, treffe ei venninne som jeg ikke har sett på lenge. Klem til deg.

      1. Ikke sant…kan man bære ting med seg inn i skogen så kan man bære ting med seg ut av skogen…Ganske enkelt i grunn..Høres ut som en god plan med bytur og venninnetreff <3 klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg