Mening med livet – 11 og 12

 

God tirsdag – det 12. desember 🤎

 

Jeg fortsetter med min lille kalender..Meningen med livet slik jeg tenker..

 

Det å lage mat, det å fylle huset med godsaker…Det tenker jeg er omsorg..Omsorg for meg er at det lukter mat og hygge i huset….Man lager omsorg…Kan du tenke deg noe bedre da, hvis man har vært på tur eller vært ute fra hjemmet og man lukker opp døra og det står en stor gryte på ovnen som fyller hele huset med lukt. Da har den personen scoret høyt med omsorg – det er full uttelling..Vakkert.

 

Det å ta vare på andre mennesker eller dyr, er nok det de fleste tenker om omsorg..Jeg gir også omsorg på min måte. Da pappa og mamma var to og de var friske og raske…Så fløy jeg ikke ned huset hjemme hos dem..Men plutselig brakk mamma armen og trengte hjelp..Etterhvert merket jeg at hun begynte å bli dement..Pappa fikk sine problemer og da legger man inn 5. giret og bistår både med det ene og andre..Og jeg følger opp ungene mine. Alltid gjort..jeg var den som alltid var hjemme med hjemmebakte boller og tilstedeværelse..Og jeg følger opp mamma..I dag var jeg på sykehjemmet og leverte inn to kaker til de eldre der borte som de kan kose seg med i kveld eller i morgen..Det er omsorg for meg..

 

Og jeg hadde omsorg for bestefaren min…Jeg ringte hver eneste dag og syklet 4 kilometer en vei, altså 8 kilometer – hver dag etter skolen…Han bodde alene, han trengte hjelp og omsorg..det fikk han! ❤️ Han var alltid snill og hadde omsorg til alle! Det er for meg mening med livet! Omsorg!

 

Tidligere innlegg her: Mening med livet – 1 og Mening med livet – 2 og Mening med livet – 3 og 4 og Mening med livet – 5 og Mening med livet – 6 og Mening med livet – 7 og 8 og Mening med livet – 9 og 10 

 

🥰Omsorg🥰

14 kommentarer
      1. Veldig flott og jeg har varme tanker den dag i dag. Bestefar døde dag jeg var 18-19 år. Han var et godt menneske tvers igjennom..Det var veldig veldig hyggelig å kunne bistå slik at han kunne bo hjemme, på gamlehjem ville han ikke..

    1. Omsorg er en god mening med livet – for andre, og for seg selv! Du har alltid vist mange god omsorg du – det står det respekt av! Godeste klemmer til deg <3

      1. Takk takk, omsorg er mening med livet..Gi og ta og så viktig ❤️
        Det var veldig spesielt med bestefar. Han lærte meg så mye om livet.
        Et flott menneske..Det ble trist uten ham. Men han var gammel..
        Han hadde ni barn og mamma den yngste..Så da ble han jo en veldig gammel bestefar for meg.
        Gode klemmer..

    2. Mye omsorg i god mat og å komme hjem til ferdig middag.
      Og ja det å gi omsorg er en god egenskap. Meningen med livet… Ja, jeg er ikke uenig i det.
      Men man må og gi seg selv omsorg, ikke bare alle andre.
      Noen strekker seg litt mer enn langt nok for å gi omsorg til andre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg