Mening med livet – 7 og 8

 

God fredag, det har blitt 8. desember..

 

Jeg jobber videre med julekalenderen min. Meningen med livet fra mitt hode og mine tanker om dette store spørsmålet..

 

I går og i dag – tenker jeg jordkloden. At vi som mennesker må ta vare på denne kloden vår..Vi kan dyrke og så og høste! Men…Ja, det er et stort men…

 

Jeg mener vi mennesker har et stort stort ansvar og det er å ta vare på denne kloden vi lever på..Fra vi er født til vi løper ut av tiden. At jorda er i litt bedre stand enn da vi tok over! Det tror jeg er en av de største meningene med livet vårt! Men det er som du og jeg vet, kjempevanskelig med det store overforbruket vi mennesker har lagt oss til!

 

Et eksempel er moteindustrien, alle disse overproduksjonene med klær…Store store tonn blir kastet, skrotet og forbrent…Klær må vi ha, men vi trenger ikke ta på oss noe nytt hver gang vi går den døra hjemmefra…Vi trenger ikke! Folk må snart begynne å tenke…..ikke bare på seg selv, men på jordkloden vår!  Der skal vi bo, våre barn, barnebarn, oldebarn og generasjoner etter oss! Vi må sammen – alle sammen gjøre noe!

 

*****

 

Det er helt bevisst fra min side og ikke lage altfor lange innlegg på hvert tema…Jeg vil heller at vi skal tenke enn å lese! ❤️

 

Tidligere innlegg her: Mening med livet – 1 og Mening med livet – 2 og Mening med livet – 3 og 4 og Mening med livet – 5 og Mening med livet – 6

 

🥰Jordkloden🥰

 

 

10 kommentarer
    1. Er så enig. Har nesten ikke handlet klær i år, og heller ikke garn. Kun noen bøker. Vi dyrket potet i år og året før. Har et lite drivhus som man har fått frem litt tomat og agurk, og sommerplanter. Er jo nesten ikke på kafé lenger. Går flere måneder mellom hver gang. Var å avleverte stjerna til slektningen min. Spiste deilig lunsj og vi skravla og skravla. Ha en fin kveld, og klem herfra.

      1. Takk ❤️ Viktig å tenke synes jeg. Ta en ekstra titt i skapet og se etter. Boblekåpa mi er på tredje året nå.
        Går helt fint. Fortsatt varm og god. Drivhus og dyrke selv er topp. Man må ha litt varme, god tid og
        masse lyst. Kafe går jeg på, for jeg må se folk. Det trenger jeg i hverdagen..
        Så koselig at dere hadde det så fint og praten gikk, moro…God klem herfra min venn ❤️❤️

    2. Ja det er dette med å tenke mer over valgene man står over for…. Jeg tror og håper vi alle har blitt mer miljøbevisste – det som er vanskelig, er å gjennomføre…. men små skritt gir også resultater 🙂 God lørdag til deg <3 klems

      1. Takk ikke sant..Tenke seg om flere ganger..Ikke handle for å komme hjem med noe man kanskje ikke
        trenger. Det meste jeg kjøper er gjenbruk. Jeg har lite forbruk her i huset.
        Trenger ikke stort, har det meste! Boblekåpa mi er på tredje året..Varm og god enda. Støvlettene kjøpte jeg på Fretex
        i fjor…De går mange kilometer hver dag..Funker for meg.
        Kos deg med dagen…Klems..

      1. Så bra, ganske sikker på at du tenker hva du handler og ikke bare for å handle…
        Ren shopping er jeg sjelden på..Jeg nyter heller god mat og slike besøk..
        Eller gjenbruk..Alt fra asjetter til lysestaker og glass og kopper…Og bøker da.

    3. Helt enig! Vi må skjerpe oss, rett og slett! Jeg har vært veldig heldig de siste åra, for jeg arver klær av ei annen på jobben! Ho har et helt annet klesbudsjett enn meg, og der er klær jeg aldri hadde hatt råd til selv! Genialt…. er så takknemlig! Gjenbruk er visst noe for meg om dagen….. klem 😘😘

      1. Gjenbruk er tingen…Noen er mer handleglade enn andre og da er det kjekt å gi videre.
        Min tid er over for å kjøpe masse klær..Det skjer aldri lenger ❤️
        God fin dag, klem…

      1. Takk, ja mye bedre med kvalitet. Det er mange mange år siden jeg dro hjem klær bare for å kjøpe..og fylle opp i skapet.
        Før kunne jeg komme hjem med et par poser med klær etter en handlerunde, det er sikkert 15 år siden.
        Nå kjøper jeg heller kvalitet og sjelden. Eller brukt på Fretex..Masse fint der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg