Mening med livet – 2

 

God lørdag..og det er 2. desember i dag. Dagene går..

 

Men jeg tenker at mening med livet kan være å finne roen Mening med livet – 1  

Og for å finne roen så ønsker mange å gå i naturen og se på skaperverket. Himmel og hav og trær og skog. Og jeg tror alle mennesker finner mening med livet med å rusle rundt i skogen. Jeg er av den oppfatning av at alle mennesker blir glade og føler velbehag av skog og fuglekvitter og fred og ro. Det er en varig lykke! Skogen er der med alle sine variasjoner.  

 

Man finner lykke på tur og i skog mark. Det er en gode som forplanter seg videre i systemet. Hvis man er tilstede da…Være i skogen med kroppen, og i hodet er det kaos med alt man burde rekke! Da fungerer det ikke i mine øyne..Kropp, hode og sjel må være på samme sted! Da først er man i nuet og føler indre ro! Jeg er enormt lykkelig for at jeg bor her i skogen…Selv om jeg går mye asfalt i disse tider, til og fra jobb og til byen..Så rekker jeg alltid en runde i skogen i løpet av en dag. Jeg er heldig og setter stor pris på det. Selv om jeg mange ganger skriver her på bloggen at jeg er glad i Oslo, men Oslo har jo alt..

 

Oslo har små, store vann, masse natur og store skogsområder. Og veldig mange fine store parker. Tar du trikk eller buss et kvarter så er man godt unna det pulserende bylivet de dagene man ønsker å få litt god furunål-lukt i nesa…

 

Og fjorden ligger til bruk for alle..Da jeg var i Oslo her om dagen..Så var det full fart i alle disse badstuene som ligger ved Oslofjorden..Folk tente bål utenfor, tok badstue inne og la på svøm i fjorden etter en god varm økt! Ute var det mange kuldegrader. Men folk kosa seg. Hav og fjord er også natur, vi må ikke alltid tenke av bare jeg hadde hatt skog rundt meg så hadde jeg blitt glad…Men tenke annerledes og se seg rundt. Tenke at naturen er en mening med livet. Glemt er dyre biler og naboens nye sofa man ble veldig gira på! Man er tilstede og finner nuet og er litt urmennesker…Det tror jeg er en stor mening med livet. 

 

🥰Naturen🥰

12 kommentarer
    1. Det er så fint at du minner oss på å se på alt det fine rundt oss og i livene våre. Jeg prøver også å tenke slik. Det er så mye fantastisk å fokusere på. Og jeg skjønner godt at du liker Oslo. Det gjør jeg også. Bodd her bare i tre og et halvt år (blitt så mye, ja), men liker den mer og mer. Har så mye å by på, og ikke minst natur, som du sier.

      1. Tuusen takk, du er heldig så tok tak og flyttet til Oslo.
        Der er det noe som skjer hele året. Liker sånt jeg. Liker livet i en storby.
        Det er så veldig annerledes enn her jeg bor.
        Mye fint å ta med seg i livet! 💜 Må bare være i nuet, leve her og nå.
        Man må ikke til fjells og leie kjempedyre hytter for å føle lykke..Lykken trenger ikke penger, mange tror det.

    2. Ja,jeg kunne tenkt meg å vandre litt i Oslo, men det er veldig langt unna:)
      Men tur ut i naturen er bra selv om jeg er ikke ofte ut når det er veldig kaldt.
      Du er beundringsverdig:)

      1. Tusen takk, jeg går og går vet du…Men det er ganske så kaldt nå,
        Ansiktet er jo værst, der er det vanskelig å dekke seg til! Oslo er så utrolig vakker før
        jul, med lys og markeder og god stemning. Så. fint å gå rundt å titte, det gir meg mye ❤️

      1. Tusen trakk snille deg, jeg tenker det er greit å skrive litt på det man tenker på.
        Og viktig å tenke at meningen med livet er ikke materielle goder i overflod..
        Ha en riktig så fin kveld – klemmer herfra meg ❤️

      1. Dette er jo meningen med livet ❤️ Det er flott å være i naturen. Se hvordan ting endres fra dag til dag og
        himmel og stjerner og hav…Det er vakkert.
        Nyt kvelden, min venn… Klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg