Mening med livet – 1

Fra desember 2022

 

God morgen! Det har blitt desember og det er kaldt!

 

Tenkte at det er en mening med det at det er kaldt ute og jeg har fri! Da trenger jeg ikke storme ut den døra tidlig tidlig..Tenkte at jeg skal vaske litt og rydde her i heimen og så får andre ting komme etter…

 

Ikke skynde seg ut, ikke så mye…Ta vare på seg selv. Tenker det er livet og at det er meningen med livet og lage seg fred og ro og harmoni…

 

Jeg er jo ingen slik person med boka full av avtaler. Jeg liker tomme kalendere..Alt man er jo stress, selv om det bare er å møte hyggelige folk. Det å jobbe er stress, man må være på..Man må rekke tider. Og jeg må gå hjemmefra fra akkurat det klokkeslettet for å rekke ferje! Er jeg ikke ferdig sminket eller rekker å drikke opp kaffen så må jeg gå allikevel..Pakke maten i sekken, spise i farta, spise på ferja..Man er jo sulten. Men man rekker ikke den brødskiva før man går! Jeg er ikke en slik person som kan spise mat med det samme jeg våkner! Det må gå en stund…

 

Tenker at det er en mening med livet – lage seg tid nok for seg selv! Alle trenger det – sitte hjemme og pusle, lese litt eller løse litt kryssord og bare nyte dagen som den kommer – helt uten avtale med seg selv eller andre! 

 

🥰Finne roen🥰

37 kommentarer
    1. Det er veldig godt når man ikke “må” noe hele tiden. En del av stresset klarer man fint å lage selv, faktisk. Håper du får en fin dag med ro i sjelen og ro i kroppen! 🥰

      1. Tenker det er viktig å tenke stressfritt…Kose seg og være litt selvopptatt pusle rundt i sitt
        eget tempo..Stress er ingen gode for oss mennesker og mye er selvskapt, dessverre ..Nyt dagen! ❤️

    2. Dette er mye viktigere enn folk tror. Man måler seg etter hva man gjør, ikke etter hvor flink man er å hvile og så glemmer man at kroppen setter inn tiltak hvis den ikke får hvilt nok. Og blir vi syk, da hviler vi litt og så er det pån igjen. Tror jeg må skrive enda mer om dette jeg også 😀

      1. Kjempeviktig å finne ro og finne hva som gir energi..Det å konstant stresse gir nok en dårlig kvalitet
        på selve livet i lengden tror jeg. Selv om noe stress kan være sundt for å få ting gjort.
        Men alt i alt, så er det viktig med en god indre harmoni i kroppen og man kan glemme klokka.
        Tenke at jeg må ikke noe…Men likevel så kan jeg ta meg en tur ut, men da er det et valg. Og ikke et tidspress.
        Da blir det ikke et moment med stress, men heller masse kos. Jeg har bevist unngått å gå tur med naboer/venner -møte til et spesielt
        klokkeslett blir for meg noe jeg må rekke og binder meg opp litt. Det er noe jeg ikke vil eller orker 🥰

    3. Behagelig og beroligende lesning. Det er akkurat slik det er, som du sier. Jeg har det stort sett sånn som pensjonist. En vidunderlig tilværelse😊 Riktig god fredag. Og fint bilde fra «lystunnelen» i Oslo. Kanskje du ender opp i Oslo etter hvert du også, slik som jeg? Begge unga dine bor jo her, som du sier. Jeg flytta etter unga mine🥰

      1. Tusen takk, Oslo er så flott – elsker Oslo og kunne gjerne bodd der altså..
        Begge gutta bor og jobber i Oslo og jeg vil jo gjerne se dem. Det er lettere for meg
        å dra innom en dag enn for de som har lange arbeidsdager. Livet mitt er jo annerledes.
        Jeg er glad i dett rolige livet mitt. Smart å flytte etter ungene. Tror det var et lurt valg! 🥰

    4. Var hos fastlegen i går. Han snakket masse om at jeg måtte tenke på meg selv, ikke stresse. Stress virker på blodsukkeret. Jeg stresser ikke nå, har jo tom avtalebok. Men vi snakket om at det er mye annet som og kan gi stress i hverdagen. Måtte love å bli litt mer egoist. Tenke litt mer på meg selv og hva som gjør meg godt.

      1. Du får jobbe masse med deg selv og finne indre ro…
        Tenke at dette er livet.
        Tenker at du sliter mellom å finne balanse i livet ditt, du sammenligner med det som var og
        lager deg en indre stress..Bli mer ego, og finne de tingene som gir deg energi..Gjør ting litt
        saktere og tenk at det er jo selve jobben som er hyggelig..Ikke det med å stresse med å få ting gjort.
        Jeg vet det er vanskelig, men jeg også vært utbrent og meget stresset her i livet..Så har jobbet med meg selv enormt mye.
        For å få det livet jeg har i dag.

        1. Jeg synes jeg er flik nå. Stresser ikke mye, selv om jeg akkurat tenkte at “jeg har jo ikke fått gjort noe i dag, og klokka er alt 13.30”: (Har bare gått lang tur med hundene og stelt og flyttet rundt på potteplanter.)

          1. Du er på god vei til et liv med mer ro…Du trenger det vettu.
            Du har hatt lange dager på jobb og politikken. Fartet av gårde, pølse i bilen…
            Nye møter..Og sånn har jo dagene gått, på et liv som har vært svært hektisk..Pusle rundt og lukte på blomster er helt topp det.

    5. Fredag og alene dag for meg. Mannen på sykehus kommer sikkert ut i morgen. Ble vekket grytidlig i morges og jeg har sovet ca 4 timer. Er stuptrøtt. Har tent opp i vedovnen for å få litt varme. Skal ta meg en liten blund og roen blir å innfinne seg fort. Nyter alenetid, og sysle litt i heimen. God helg og klem til deg.

      1. God fredag, høres ut som litt stress hos deg. Du får slappe av så godt du kan og og nyte ditt eget selskap.
        Det har blitt vinter altså, helt klart..Men sånn er det jo…sommeren er kort i dette landet vårt.
        God dag videre, og klem fra meg ❤️

    6. Jeg trodde da jeg ble pensjonist at det ikke ble så veldig mye MÅ, men det har jammen blitt det allikevel. Når det er sagt så er alle MÅ tingene hyggelig ting, så det er ikke så ille allikevel. Ha en fortsatt fin fredda 🤗

      1. Du har fått et litt med en del gode sosiale aktiviteter. Tror det gjør deg godt!
        Selv om du MÅ ut for dette kommer jo ikke hjem til deg. Hvis du ikke ber til strikk og hygge da.
        Alt er mulig når man blir pensjonist..Lage seg gode dager med mening der og da.
        Klems…Nyt kvelden.

    7. Tror noe men meningen med livet er at man skal sørge for at neste generasjon vokser opp. Men det er sikkert mange meninger med livet. Det er mye man kan bruke livet til. En periode helt uten stress er en ting, en reise med et opphold. Det er mange mange ting. Kunne trengt litt hvile selv og reise bort og glemme alt, Tror jeg skal unne meg en varm kopp kakao på en kafe før jeg tar bussen hjem. Bussene er så fulle på denne tiden så det er ikke så dumt. Ha en fin kveld.

      1. God kveld Helge..Enig i det du skriver.
        Her blir det på en måte 24 tanker som er min mening med livet…Det betyr ikke at det er riktig.
        Men slik jeg ser det..Så hold ut, det komme flere tanker her hver eneste dag..
        Reise bort litt hadde vært kjekt..På et flott sted med god mat og kanskje deilige varme bassenger.
        Det hadde vært noe. Håper du stoppet opp og tok den koppen med kakao..Kan være godt å sette seg ned og ikke storme inn på første buss
        man ser. Fin fredag videre.

    8. Jeg liker også å ha helger og dager hvor jeg ikke MÅ noe som helst. Bare sitte time etter time uten en eneste avtale 🙂 Men i helga har jeg litt avtaler. Med søsters. Deilig. Det er bare koselig og avslappende 🙂

      1. Avtaler gjør jeg sjelden..Det blir der og da.
        Møter jeg noen i byen har jeg alltid tid til kaffe jeg..Men å avtale at klokka 12:00 møtes vi til
        kaffe..Nei, da blir det stress for meg. Hele formiddagen går bort og jeg får ikke gjort det jeg skal..
        Jeg går jo også, og må gå en time før for å rekke byen..Stress..nei takk. Mange venninner har jo menn som kjører dem til stedet, og
        så plinger de på mannen når de vil bli henta igjen..Jeg har jo ikke sånt liv. Adri hatt.
        Det er mer enn nok stress på jobben. Stress gjør meg sliten…

    9. Meningen i livet for meg er å være så heldig og ha god kontakt med barn, søsken , mamma,storfamilien og ikke minst venner😊
      Og å være pensjonist og kan ta ting på sparket,grei økonomi uten å ha i overflod
      Å kunne gå ut å spise,gå på konserter
      Ikke minst Oslo besøk har hatt barn som har bodd der i mange år ,elsker Oslo jeg
      Kunne fint bodd der😊

      1. Takk for fin kommentar..Veldig flott altså. Det er slik det burde være, men dessverre får ikke alle det til.
        Men du har et godt liv, med flokken din..Og jeg er som deg..Kost med Oslo og konserter og matsteder.
        God lørdag videre og kos deg masse 🥰

      1. Takk vennen…Godt å kunne finne tid til fred og ro..Når det trengs.
        For det trenger nok alle mennesker titt og ofte ❤️ God klem..

      1. Takk, ja dette nyter jeg altså..Er så lei å springe ut den døra uten å spise og spise på veien med
        brødskive i hånden eller banan eller noe…Er for gammel for det merker jeg.
        For meg er det viktig med rolig morgen og deilig frokost.

    10. Ja, det er greit når man ikke stresse seg med ulike ting man skulle gjøre.
      Jeg trenger en slik ro. Jeg stresser meg bare jeg har planlagt en ting. Tenker og tenker:)

      1. Stress takler jeg dårlig og må tenke og masse og si nei..Sånn er det jo..
        Men man må øve og øve og jeg har kommet langt. For jeg har vært helt nedkjørt flere ganger i livet og ikke
        visst hvordan jeg skulle stå opp neste dag 🥰 Men jeg har øvd og øvd og funnet det som gir meg masse energi og
        det som tapper meg..🤎 Det som tapper meg for energi må jeg ha minst mulig av eller litt på veldig greie dager.

    11. Viktig å tillate seg selv stressfrie dager og timer. Blir fort stress når man må ut døra tidlig, og det er veldig godt å slippe det 🙂 Fint du har øvd deg, og at du har funnet det som gir deg energi, og hva som tapper. Viktig å lære seg det. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg