Mening med livet – 5

 

God tirsdag,  det er 5. desember.

 

Den dype meningen med livet, er det vel få av oss som vet svaret på! 

 

Jeg tenker mitt liv og hva som gir mening med livet for meg! En av de tingene er hopp og sprett. Altså bevegelse..Jeg har fått kroppen min til å brukes tenker jeg! Jeg har alltid syklet, gått og svømt mye i hele mitt liv. 

 

Vært en aktiv volleyballspiller på ganske høyt nivå, vi spilte i 3. divisjon – Det var tøft. Så og si trening hver dag! Jeg var også dommer i den sporten og kjørte rundt og dømte kamper. Da må man kunne litt volleyball for å henge med. Det gikk fort. Og man må tenke kjapt og ta kjappe avgjørelser. Jeg har bodd ved sjøen og det var svømming fra tidlig vår til langt ut på høsten,  og på vinteren var det å gå på skøyter på isen eller ta sparken. Jeg har syklet på jobb (tråsykkel) 12 måneder i året…Selv i 15 kuldegrader, men hadde så klart piggdekk. Jeg har jogget og løpt…Og jeg har kjørt masse slalåm..Det er faktisk ganske gøy..Og jeg har trenet med Kråkerøy turnforening..

 

Jeg har blitt eldre, så jogging utgår! Men jeg går mye, sykler litt – men ikke så mye som tidligere. Jeg skadet meg hardt i en sykkelulykke for noen år siden og ble litt skremt etter det. Men svømmer gjør jeg..Men blir mest i havet. Tidligere svømte jeg også masse innendørs, men er ikke så glad i klorvann lenger..Så kuttet det ut! Men jeg går og jobber med hus og hage – det er viktig for meg å finne på noe! Men mulig jeg kommer til å ta i bruk svømming innendørs igjen. Det virkelig deilig, svømme 1000 meter og så avslutte med badstue.  Man har det godt da! God mening med livet det ❤️ 

 

Tidligere mening med livet her: Mening med livet – 1 og Mening med livet – 2 og Mening med livet – 3 og 4

 

🥰Bevegelse🥰

8 kommentarer
      1. Takk, vært sånn hele livet..Men masse tut og kjør..
        Nå blir det mest gåing..
        Men svømme er deilig og kanskje klorvannet er mildere..vet ikke..
        Synes det er hardt for huden..Men man har utendørs badstuer. Men ikke kommet til Fredrikstad enda, men det kommer
        nok snart. Badstue er velvære altså..Husker vi svømte hver fredag etter jobben. Og når man kom hjem da og satt seg ned for
        å titte på TV eller spise noe..Så var alt stresset ute av koppen.

    1. Det må jeg si – du har jammen drivi med mye forskjellig 🙂 tøft! Jeg gikk på turning fra jeg var 4 til 20 ca….! Og så spilte jeg jo i korps – blei vel best trening i marsjsesongen det da! Turorientering drev vi også med helt fra jeg var lita! Som voksen var jeg litt for rolig lenge, men nå er det faste treninger og masse gåturer som gjelder! Det er meningen med livet, ja…. 🙂 god klem

      1. Takk altså, blitt mye på alle disse årene..Sittet rolig har jeg sjelden gjort.
        Du har drevet med masse du også. Gøy å drive med noe synes jeg.
        Jeg får egentlig mest igjen for å gå egentlig..
        Og sykle da, men det har blitt lite turer med sykkelen denne sommeren,,Den har jo vært defekt.
        Må kjøpe meg ny, sykle er fint på tur – men sånn tempo til jobb..Er jeg nok ferdig med. For mye trafikk.
        Så sitter igjen med det å gå gir meg masse, men jeg har en drøm om å kanskje svømme mer på vinterstid.
        Beste hadde vært å dra sydover så klart. Til havet..Får se hva man gjør! Det nytter ikke få gjort så lenge man er i jobb.
        God klem..

      1. Tusen takk, værtmange flotte ting jeg har holdt på med og gitt meg mye.
        Det er det altså..Elsket å spille volleyball…Være på lag, dele gleder.

    2. Det er godt å ha noe å styre med ja. Gå turer – ha noen hobbyer – interesser 🙂 Du er flink til å gå til og fra jobb – alle dine turer ute i naturen – og i bylivet – og bading og mye mer 🙂 God advent videre til deg <3 klems

      1. Tusen takk, godt å ha litt å ordne med, ja det gir en mye.
        Nok å finne på bare man har tiltak og gøts..Og noen ganger et 5. gir..
        Byliv, natur og badeliv – ja det dekkes opp!
        God onsdag videre og kos deg masse masse…klemmer herfra 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg