Mening med livet – 9 og 10

 

God søndag – det er 10. desember 🎄

 

Jeg fortsetter med min lille kalender.  Meningen med livet, slik jeg tenker!

 

Det blir to luker i dag, og siden det er helg så tenker jeg at mening med livet er en bit sjokolade i ny og ne. Aldri unne seg noe, tror jeg blir feil..Spiser man for mye slikt så får man vondt i magen og blir kvalm! Nei, det er den lille biten til kaffekoppen på morgenen eller etter middag. Jeg er ikke i den som kjøper en stor plate og gumler opp…Jeg kan kjøpe en liten melkesjokolade og nyter et par ruter en stille morgen..Skal jeg på jobb rekker jeg ikke dette..Nei, vi snakker helg for min del.

 

Fristelser har vi sett og lest om i tidligere historier..Folk har latt seg friste av et eple! Jeg tror det er en del av livet, det å la seg friste – en mening med livet. For å finne sammen og bli kjent…Vi frister med noe godt når vi får besøk. Vi lar oss friste nå vi møter andre menneske til sosialt samvær! Man ber jo ikke til fest hvis man ikke har noe å friste med tenker jeg! Fristelser er for meg en del av livet og en mening med livet! Friste, forføre, innbydende! 

 

Tidligere innlegg i denne kalenderen her: Mening med livet – 1 og Mening med livet – 2 og Mening med livet – 3 og 4 og Mening med livet – 5 og Mening med livet – 6 og Mening med livet – 7 og 8 

 

🥰Fristelse🥰

16 kommentarer
    1. Så enig med deg her! Jeg slutter aldri med noe jeg synes er godt, men nyter det i små mengder, og da nyter jeg det enda mer 🙂

      Sjokolade til kaffen, spesielt etter fiskemiddag…1 rute mørk sjokolade gjør nytten i hverdagen for min del, også sjeier jeg ut med 3 ruter melkesjokolade feks innimellom. 😉

      God søndag! Klem <3

      1. God formiddag og en vakker søndag!
        Herlig, ja man skal kose seg litt. Det er viktig..Jeg er for lite når det gjelder sjokolade.
        Man trenger ikke spise til det er tomt. Men sjokolade er deilig…
        Jeg er også fan av å kjøpe fra små sjokoladefabrikker…Dyrt, men akk så deilig…
        God klem! ❤️

    2. Jeg kan ikke ta en liten rute. 🫣Må spise mye når jeg skal ha. skikkelig “dum” 😂 Prøver å skjerpe, men fungerer dårlig 🙄

    3. Koselig med denne adventsbloggen din og «meningen med livet». Inspirerende og lærerikt. Sjokolade, ja. Du er flink som klarer deg med EN bit eller to😅 Jeg kan fort være i kategorien «den som spiser opp hele plata»🤪

      1. Tusen takk så pent sagt, litt mening litt sånn før jul. Er jo litt fint det 🥰
        Er nok mange som deg..Jeg kan ha en troika i fire dager.
        God kveld videre 🌸

    4. Kose seg er viktig.. og en sjokoladebit i ny og ne kan man helt klart unne seg 🙂 Vi har(nesten) aldri søtsaker liggende men kjøper når vi skal ha det.. og spiser det da opp ganske fort..hehe.. Førjulsklem <3

      1. Tusen takk, viktig å kose seg en gang i blant..Da blir det stas.
        Ikke så lett å ha noe i en skuff på kjøkkenet..Men legger jeg det vekk på en måte det går det fint.
        Roter ikke i boden etter søtt. Nei, uåpna ting der får ligge i fred..
        Men jeg har i grunn aldri vært noen storspiser av kaker og konfekt og sjokolade..Men godt en gang i blant.
        Takk for klemmer og en i retur ❤️

    5. Var sjokoman lenge, men slutta med det. Nå er det av og til. Lar meg friste om det er 4 plater sjokolade til 100 kr. Jeg må være mett i magen når jeg går inn på butikken. Er man sulten havner det i kurven.
      Klem herfra og nyt ettermiddagen.

      1. Jeg har aldri spist mye at det søte egentlig…Men koser meg med en bit når jeg har i helga.
        Godt til en kopp kaffe. Lurt å handle på full mage uansett..og med lapp…Men ikke alltid så enkelt hvis
        jeg flyr innom rett fra jobben…Men handler aldri sjokolade midt i uka for å spise, da må det være
        salg og jeg kjøper for ha på lur eller jeg driver med å handle inn til gaver..slik som nå, nå er det masse billig hvis man titter rundt seg.
        Kos deg videre, God klem 🥰

    6. Fristelser er jeg svak for, ja! I helgene er det jo lov…. i uka er det litt mere lov nå som det er desember! Jeg har sjokoladekalender på jobb – fått av rampenissen….! Det er viktig å la seg friste – det er en god mening med livet! <3 klemmer

      1. Det er viktig å la seg friste og nyte det også…Kose seg er det lov å gjøre litt i desember.
        Det hører med til jula. Vi deler og er snille og da er det trist når folk sier nei og nei..
        Livet skal fylles med godsaker i passe doser…God klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg