God mandag, det er høst! Og med høsten er det klutestrikk hos Solliv. Kjekt å fylle opp lageret til seg selv og familie! Og fine gaver å ha på lur! Kluter kan brukes til det meste, jeg har diverse kluter som jeg bruker på badet til dusjen. Jeg har andre kluter jeg har på kjøkkenet og jeg har bilkluter, som ligger i bilen som jeg tørker over vinduene med før jeg kjører! Kan være fuktige og tåkete vinduer på denne tiden! De klutene det er bilde av her er strikket i garnet Petunia, ikke billig garn – men et godt garn! Koster rundt en femtilapp for et nøste. Et nøste rekker til en klut!
Jeg har veldig mange strikkebøker og flere bøker med kluteoppskrifter. Synes det er gøy å lage kluter etter mønster. Denne kluten heter Favoritten og oppskrift fant jeg i Bittas Strikkeplanlegger! Likte mønsteret godt og det er jo et enkelt mønster å følge, slik at man kan strikke foran TV, på bussen eller i en pause man har! Man bør altså ikke sitte i dyp konsentrasjon for å få det til!
Kluter er også fine julegaver, et par kluter som går ton i ton + et stykke med olivensåpe! Helt perfekt spør du meg…Jeg har fortsatt kluter som jeg strikket for 10 – 12 år siden og de er like fine. Så her vil jeg tro man sparer miljøet…Ikke sånn bruk og kast system dette!
En klut er ferdig og nå holder jeg på med den lyse!
Bitta sine oppskrifter er supre, her lærer man faktisk å strikke på en måte. Man lærer flettestrikk, falske fletter og mange fine mønster man kan bruke i diverse andre plagg!
Supre gaver til seg selv og andre








































