Sohogenser dame

 

God kvelden – i dag hadde jeg bestemt meg for å bli ferdig med denne genseren. Har tatt tid, går ikke så fort med meg og genseren er stor. Størrelse L, kunne egentlig hatt S føler jeg. Men jeg liker store grå gensere – det er noe kult over det!  Jeg likte godt mønstret og oppskriften fra boka #Bystrikk som kom ut i 2021 – #Bystrikk for alle. Finner ikke noen nummer på denne boka, for Ingunn Myklebust har utgitt mange “Bytrikk-bøker! En av Norges mest populære strikkedesignere..

 

 

Jeg handlet inn 10 nøster av Alpakka Forte, jeg kom i mål med 9..lagde ermene litt kortere enn størrelse L.  Farge grå, nr. 716. Garnet er noe av det mykeste jeg har stikket med noen gang. Elsket dette garnet og brukte pinne nr. 3,5 og 3.

 

 

En nydelig genser jeg kommer til å bruke masse – det føler jeg virkelig! Dette er ikke noe som blir fyll i skapet mitt.. 💜 Og jeg kommer også til å lage flere gensere/jakker eller noe annet fra Ingunn. Bare veldig gode oppskrifter, man kan egentlig ikke kjøre seg bort..genseren var faktisk ikke kjedelig å strikke – ble i grunn aldri lei! 

 

#Bystrikk

 

 

18 kommentarer
      1. Tusen takk, ble veldig fornøyd jeg. Og den ble strikket ovenfra og ned – noe jeg liker
        godt. Mye enklere synes jeg da, genialt..
        Garnet var superherlig, elsket virkelig dette garnet! Ser det er mye rabatt nå, så burde egentlig
        handlet litt! 🙂 fin fin dag videre..

    1. FOr en herlig og stilig genser! Ser morsom ut å strikke – og med den lekre tråden 😀 En god genser som blir brukt tenker jeg 🙂

      1. Det garnet var herlig altså, virkelig flott kvalitet..Selv om det var litt dyrt.
        Men ser på diverse sommersalg så er det mye tilbud ute og går.
        Og disse Bystrikk-bøkene er så flotte..Tusen takk, denne blir brukt mye..og. klør ikke! 🙂

      1. Tusen takk, garnet var nydelig å strikke med. Litt dyrt garn, men drøyt og ser det er mye rabatt på dette
        garnet nå. Også nylon i dette, så er fint til sokker/strømper.
        Genseren ble deilig. Ha en fin fin dag! 🙂

    2. Så vakkert. Jeg har fulgt med her, selv om det ikke har blitt kommentarer. Man rekker ikke alt når man selv er på tur. Men nå er jeg hjemme noen dager, før jeg stenger bloggen for ferie til august, som vanlig. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, ja dette var en drøm å strikke…så nydelig garn og artig mønster!
        Kos deg masse med fri fra bloggen i sommer…jeg blogger litt jevnt og trutt som vanlig!
        Ha en strålende søndag og sommer! Klem min venn <3

    3. veldig fin genser og denne er deilig en sommerkveld og en vintersdag :=) ,helt enige med deg en litt stor og god genser er god å ha året rundt ,sitter i min nye nå ,vært på tur i helgen så var ikke så varmt inni heimen når vi kom heim nå i kveld ,da er en stor og myk genser gull å ha

      1. Tusen takk, ja store deilige strikkegensere liker vi godt! Brukes hele året dette..
        Håper du har fått varmen i deg igjen, mye vind og kjølig her i dag.
        Du burde teste disse Bystrikk-bøkene – mange flotte oppskrifter til barn og du har jo en
        del å strikke til. Hvis du ikke kjøper de helt nye så er de på salg til en god penge!
        Jeg skal kjøpe meg opp, slik at jeg har alle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg