Strikkefestival i Gamlebyen

 

I dag dro jeg på Strikkefestivalen her i Gamlebyen – gøy å se så masse kreative damer, garn, gensere, jakker, kåper..etc. etc..Veldig stas..Ble dårlig med handel på meg, men kjøpte kaffe og rundstykke og lodd og en is på hjemturen! 

Fantastisk designer tenker jeg, her har man en kåpe resten av sitt liv..til alle fester som måtte komme og ikke komme og alle hverdager! 💜 Man er kledd!!! 

 

Det var veldig mange boder med garn, men man kan ikke ta bilde av alt man ser, så det jeg viser her er bare en liten brøkdel, og det også festival i morgen…Dersom folk ikke har fått vært der enda! Per Spook, kommer – det er fremdeles ledige billetter (men om de gikk unna etter jeg gikk vet jeg ikke) – men det er i Østre Fredrikstad kirke, 1330 – 1500 og koster 200.-. Det er et arrangement. 

 

 

Til og med Mummi garn – det ropte på meg, men kjøpte ikke! Var litt streng med meg selv der og det er ikke bra, hehe…

 

 

Denne kåpa altså, har jeg sykt lyst på…i oldemorsruter! Noe så fin! 🥰

 

 

Hest – kule ting..

 

 

Tykt tykt garn og her (nedenfor) Så er det vevd en pute! Det var også vevd ryer! 

 

 

 

 

Det er sånt man blir glad av – skulle vært mye flinkere til å bruke restegarnet på gøyale prosjekter!

 

 

Festival, juhu….

 

 

Jeg tenker dette er mer kunst enn strikk! 

 

 

Hest har mye fint – vår prinsesse skulle også vært på stand, men det er sørgetid for de kongelige!

 

 

Er det ikke det vi sier – stinn brakke! Her skal damene over elva og mot Fredrikstad! 

 

Tenker at folk elsker festivaler og liv og røre…

16 kommentarer

Siste innlegg