snøfall

 

God dag til dere alle!

 

Jaggu, kom det litt snø igjen! Ganske fint og rent da, men blir jo litt mer glatt å gå igjen! Vet dere nå er jeg på 7. måned når det gjelder gåinga mi! Kun 2 ganger har jeg brukt bilen til jobb på alle disse dagene! Man sparer  jo bom og bensin og får fin trim i løpet av dagen. Alt sånn ca. 3-4 kilometer fra meg til ferja. Så ferje..Så 3-4 nye kilometer ned til jobben..og så samme tilbake! Et sted mellom 17.000 og 20.000 skritt hver dag..og det er bare gåinga for jeg måler ikke skritt man går ellers. Så 4 ganske ok turer hver dag og nå på kvelden når det er glatt og sånn – så blir det ikke noe kveldstur! Og i tillegg to fine ferjeturer hver dag..🥰

 

 

Fint lys på hjemturen i dag.

 

 

Skip og elv hører sammen som hånd i hanske.

 

 

Kaldt – is – snø – vinter

 

 

Man drar det med seg..Noen ganger går jeg sammen med kollega som også går til jobben. Men hun bor i Fredrikstad..så blir ikke hele løypa mi. Men koselig det da 🥰 Etterhvert når det våres så blir det sykkel igjen. Gleder meg til det! Hvordan går det med deg, får du gått noe særlig om dagen! Se her litt om gåskolen: Gåskolen 13/2021 – sirkulere – sirkulere – sirkulasjon og Gåskolen 14/2021 – se etter skyggen din og Gåskolen 15/2021 – to små bokstaver Litt av hvert å lese på…bare til å bla seg nedover…Viktig å bevege seg litt, begynne i det små og øke etterhvert når man får lysten frem igjen! 🥰

 

Ut og gå…

22 kommentarer
    1. Flinke du, imponert over guts og vilje. 🤗 Jeg må bare innrømme en smule dårlig score på dette. Selv om jeg kan hoste opp unnskyldninger som et brudd i selve fotbladet. 🤗 nydelige bilder. 🤗 Klem.

      1. Mange takk, deilig med luft altså..særlig på morgenen – da våkner man skikkelig.
        Oj…har du fått brudd i fotbladet? Masse god bedring – klem… 🙂

      1. Takk, blir litt sånn robotisert etterhvert…
        Noen ganger tungt den siste biten hjem her da jeg bor høyt på Kråkerøy,
        så futten har gått litt ut av beina…i siste motbakken hjem!
        Bra du fortsetter og gå…

      1. Ja, fint ute i dag…med litt snø og sol..
        Du fikk deg en flott tur – det så jeg da jeg tittet inn hos deg. Bra det…
        Og du får ha en fin kveld.. 🙂

    2. Sprek og flink er du! Nydelige bilder også! Er bedre i dag og når jeg klarer å bøye meg uten at det smerter blir det turer og sjekke den nye fitbit klokka. Gøy å sjekke hvor mange skritt det blir i løpet av dagen! Ha en fin kveld! Klem

      1. Mange takk du.. Så bra du har kommet deg litt da! <3 Spennende med
        sånn klokke, har bare mobilen jeg..Men skal kjøpe meg en slik klokke etterhvert.
        Gøy å følge med vettu….
        Fin kveld til deg da – klem 🥰 og fortsatt god bedring…

      1. Takker, men jobber jo ikke hver dag da…så går ikke 5 dager i uka!
        Men fornøyd allikevel jeg…De dagene jeg har fri går jeg jo andre steder 🙂
        Men veldig kjekt med å slippe bilkjøring tur/retur jobb – en lettelse <3

    3. Du er rå til å gå altså! Og sååååå lekre bilder du har her i tillegg! O la la sier jeg bare! Har kommet snø her også, og jeg er ikke særlig fornøyd, men ! God klem <3

      1. Tusen takk, fint ble det jo…men på kjøpet kom glatta…
        Men er meldt varmt igjen nå….og deilig med luft altså <3 det vet jo du alt om!
        klem..

    4. Du imponerer med alle skrittene du får til og fra jobb 🥰 Jeg går nok ikke så mye nå om vinteren, men noen skritt blir det jo på meg også. Er nok mer aktiv når det ikke er så kaldt ute 😉

      1. Takker, jeg har funnet ut at dette gir meg mer overskudd i hverdagen nå som det er så mørkt og lite dagslys..
        Så da får man faktisk litt lys etter jobb. Og turen på morgen gir energi til å komme gjennom dagen på en måte.
        Og en bonus er å slippe stresset med bil i trafikken og glatte veier..en bekymring mindre..Så føler meg lettere til sinns..Egentlig øket livskvaliteten min ❤️ til og begynne med var det pes…men nå er det bare noe man gjør – går automatisk…

    5. Flotte bilder!
      Og du får jammen gått ditt i løpet av dagene det er helt sikkert 🙂 Og det er bare sunt å gå! Du er sprek, Solveig! Det enkleste hadde jo vært å tatt bilen, fordi du har den, ikke sant…. Men du går! Tar av meg hatten jeg 🙂 God ny dag til deg <3 klem

      1. Tusen takk, hyggelig kommentar. Veldig enkelt å ta bilen ja, den står jo der. Men liker å presse meg
        selv litt her og ikke ta den enkleste løsningen..Selv om jeg må veldig tidlig opp og å gå herfra.. 0630
        for å rekke ferja…Hadde jeg tatt bilen kunne jeg kjørt hjemmefra 0750…Ganske stor forskjell det
        egenlig ja…
        Fin kveld til deg og tusen takk…Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg