oppdatering fra heimen

 

God formiddag…Det humper og går med denne genseren. Neida, det går fint. Men er tynt garn så tar tid. Strikkes ovenfra og ned med garnet Lille Lerke. Veldig kjekt med sånne plagg. Når man har strikket på ermene – der henter man opp masker! Og da blir det 0 montering. Når man strikker siste maske så er genseren ferdig og bare til å feste tråder! 🙂 Bruker en oppskrift jeg har kjøpt på nettet! Ikke mitt design. Så dyktig er jeg ikke. Men på genseren nedenfor så måtte jeg hive meg på litt eget innimellom for garnet var altfor tykt og masse fellinger her og der for å tilpasse. Pluss at jeg fant på selv å hekle en kant for å få genseren enda mer i fasong. For det ble rett og slett et telt! Bruker du oppskrift, så prøv alltid å lage prøvelapp og bruk garn som anbefales…! 🙂 Men ble bra til slutt…med mye dill og dall altså! 

 

 

Her er jo an annen genser jeg har laget. Samme modell. Bare med tykt garn og heklet kant nede. Brasil her kommer jeg/ny topp Gøy å produsere ting til hjemmet og seg selv..Strikke og selge driver ikke jeg med. Bruker for lang tid! Strikker jo for å hygge meg, og ikke for å stresse. Liker også å teste garn. utgåtte farger er også farger 

 

 

Her tester jeg garn fra Rusta. Skal lage vaskekluter til badet..Garnet jeg bruker er Bonnie. Deilig å strikke med og mange fine farger. Jeg bare la opp 56 masker på pinne 4 og strikker riller. Garnet kostet “bare” 14,90. Jeg synes det er billig altså! Kan tenke meg jeg får 2 kluter fra disse 2 nøstene..❤️ Ellers så har jeg satt en bolledeig og været er overskyet, men fin temp. I kveld kommer jeg med en anmeldelse av spisestedet jeg var på i går! Var ute med noen folk Fine byen Fredrikstad #garn #strikke #håndarbeid

 

En kjekk dag ønskes deg <3

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg