utgåtte farger er også farger

 

Strikker litt..Da blir man sysselsatt og får noe annet å tenke på. Så skal komme meg i en garnbutikk igjen også..Kjøpe mer bomullsgarn. For nå er det kampanje – 40 % på mengder av bomullsgarn fra Drops. Jeg bare elsker bomullsgarn..Må ha lager av det! Kluter og håndklær får man aldri nok av og supre gaver til venner og slektninger. Det jeg strikker med nå er Lille Lerke. Blanding av merinoull og bomull. Deilig å strikke med og da får man også et plagg man kan bruke utover høsten med en tynn langermet genser inne i..Så blir mer et helårsplagg. 

 

 

Gul og lilla var utgåtte farger. Lå i en kurv på utsiden av butikken. Kosta 29.- i stedet for vanlig pris som er 71.-. Ganske dyrt, så var jo helt topp å finne disse fargene. Synes fargene var flotte. Så utgåtte farger er like fint. Det er øyet som ser…Og fargene blir tatt ut av produksjon. Så litt skummelt hvis du har et stort prosjekt og strikker litt og litt og kjøper litt og litt. Da kan det hende du ikke får tak i den fargen du trenger. Men ellers så er det bare å kjøpe..Jeg ville ikke ha en topp med bare de to fargene her så jeg kjøpte 1 nøste grønt også.  Fargen på det grønne lyver litt på bildet. Det er en meget fin grønnfarge og passe til den gule og lilla – samme nedtoning av farge på en måte! Det øverste bildet viser riktig farge. Fargen er lys gul og en fin lillafarge. Ikke for lys og ikke for mørk..Toppen strikkes ovenfra og ned og er med korte ermer! Så det puslet jeg også med i går…Altså strikk og BAKST

 

#strikk #hobby #utgåttefarger #topp #kortermetgenser #lillelerke

 

Kos deg med dagen, det skal jeg gjøre..Må finne på noe i dag jeg altså! På tur et eller annet sted…

12 kommentarer

    1. Utgåtte lekre farger for en topp og diverse 🙂 Ja det er forskjellig man kan sysle med når været ikke spiller helt på lag.

      God mandag til deg!

      klem

      1. Tusen takk, får kose seg så god man kan i dette “sommerværet” …Deilig garn å strikke med helt klart..
        Ha en topp strikke- og perledag! 🙂

      1. Tusen takk, virkelig fått opp dampen nå i sommer jeg…men jeg elsker bomullsgarn 🙂 er ikke så glad i å strikke med ull…God kveld videre…

    2. dette blir et deiligt plagg ja helt klart,har strikket endel med lerke men ikke lille lerke ,men er nok bare tykkelsen på garnet som er forskjell :=) holder seg like godt etter mange vask .
      Nydelige farger,utgåtte farger er topp helt klart,her er det full rulle så rekker ikke være innom bloggen ,bare en kjapp titt innom her før jeg finner sengen ,i morgen må vi ut og lufte guttene ,i dag bøttet det ned

      1. Takk, blir fin håper jeg…Liker garnet. Deilig å strikke med..Sikkert bare tykkelsen ja…Dette er ganske tunt. Som finull..som du strikker med. Ja, nå er det liv i lukan hos ho bestemor! Kos dere…Håper været blir bedre da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg