ny topp i bruk snart – strikket selv – Brasil her kommer jeg

 

God morgen, nå er strikketoppen/genseren min ferdig. Den ble strikket ovenfra og ned. Greit det. Men litt uvant, for det har jeg ikke gjort før. Men synes det var litt mer tungvint jeg..Så vet ikke. Fulgte en oppskrift en stund, men ga opp. Oppskriften hadde et helt annet garn og skulle bli en ganske ettersittende topp. Og det ble ikke denne, hehe….For jeg brukte et garn som var tykkere, og brukte den minste størrelsen. Men likevel, jeg skjønte at dette ble en en

oversized t-shirt 🙂 Skal man bruke en oppskrift og et annet garn…Så må man lage en prøvelapp. Det gjorde ikke jeg…Så ermene ble lengre…Størrelsen ble vid. Men jeg gjorde noen grep underveis.

 

 

Ganske mye fellinger på midtpartiet her…

 

 

Jeg strikket den kortere enn jeg skulle. Enda flere fellinger når vrangborden skulle til. 

 

 

Men vet dere hva..Fasongen ble helt super. Den er jo helt “moderne” – tittet litt rundt på et kjøpesenter i går, og mange topper i årets mote ser slik ut! Så ble super glad jeg. Kan hende jeg prøver med på oppskriften en annen gang igjen og følger oppskriften med samme type garn. Får se hva jeg gjør. Nå har jeg laget med 3 topper denne våren. Så er jo happy jeg altså. Gøy med klær man lager selv. Brukte garnet Honest fra Stoff og Stil. Koster kr. 19.- Så toppen ble ikke dyr å strikke! Sjekk garnet her: Honest – Stoff og Stil Toppen var kjempefin på. Skal få lagt ute bilde siden. Bildene her er fra i går kveld på verandaen. 

 

 

Som sagt – jeg lagde den mye kortere enn oppskriften. For bred og lang er ikke kult synes jeg. Men kunne ikke ha allverdens vrangbord heller. For det er heller ikke pent. Så felte av og tok frem heklenålen og heklet noen staver, slik at det ble et hullmønster nederst. Det ble skikkelig fint! Fornøyd med fargene også jeg. Fargen er litt Brasil…..så da er jo bare å “reise”……Men den Reisen blir her i hagen og på stranda…Brasil nok for meg det! 🙂 Stripene og fargene er helt min egen vri! 

 

Strikke og hekle er jo skikkelig gøy, ha en fin dag da! 🙂

 

 

14 kommentarer
    1. Den toppen ble veldig flott, og så fine farger også. Du er flink å dikte litt selv 😀 Dette ble jo høyst vellykket. Og så er det kjekt når man kan lage noe selv, av materialer som ikke koster en formue 🙂 Heklekanten nede gjorde virkelig susen, synes ikke den skulle vært uten den 🙂 Sommerlig og fin ♥
      Klem ♥

      1. Tusen takk, heklekanten gjorde toppen! Gjorde den kul….Moro å tenke litt å gjøre noe annet enn en oppskrift…Særlig når denne toppen ble på vei til å bli et telt. Det hadde den blitt, hvis jeg ikke hadde tatt grep…Klem…

    2. denne ble skikkelig fin ,frisk og sommerlig i fargene :=) og når varmen virkelig slår til er det godt med en luftig topp og ikke noe som er ettersittande :=) du er flinke du å lage egne oppskrifter :=)

    3. Gleder meg til å se den på 🙂 Ble fin. Gøy å hekle og strikke egne klær 🙂 Siste jeg heklet var den gule tunikaen i påsken 🙂

    4. Wow… den ble kjempefin😃
      Og ekstra gøy er det når ingen har helt lik.
      Du har vært superflink med pinnene på vårparten 😊 Gleder meg til å se den i bruk😚

      1. Tusen takk, veldig gøy med noe helt eget ja….
        I våres har det vært driv på pinnene…Får vel begynne på noe igjen…mens jeg er i siget hehe…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg