Mandagskaffekoppen

 

Hei på deg!

 

Jeg prøver å få tatt meg en kaffekopp andre steder enn her i heimen på mandager…I dag hadde jeg ikke anledning. Så deler kaffekoppen fra søndagen – nemlig kaffe + baguett hos Råde bakeri i Gamlebyen… Jeg gikk hjemmefra som vanlig og gikk tur/retur Gamlebyen – for å ha litt å sysle med denne dagen..

 

 

 

“Mandagskaffekoppen” – tidligere her: Mandagskaffekoppen og Mandagskaffekoppen ☕️ og Mandagskaffekoppen ☕️ Deilig med kaffe vet dere…

 

 

Det lille koselige toget tøffer rundt med barn og voksne! Trivelig å se…Kjekt å ta seg en tur med dette toget, for det er jo noen gater å gå i og det kan være litt vanskelig for noen å gå på denne brosteinen! 

 

 

Det går mot JUL – DET har vi fått med oss! Utrolig masse lekkert å kjøpe, men slik pynt i slike butikker har ikke Nille-priser så det er sagt! 

 

 

 

Jeg elsker GALLERIER – noe for deg Heidi? 

 

 

 

Rosene blomstrer enda, det har jo ikke vært kulde egentlig – bare masse snø! Roser er sterke og har nok en indre styrke…

 

 

Det bittelille julehuset i Gamlebyen! 

 

 

Cafe magenta her – Cafe Magenta – et fint sted å ta en matbit..

 

 

Ingen Gamleby uten en Skomaker…

 

Og nedenfor – disse flotte fargerike trehusene som ER Gamlebyen

 

 

12 kommentarer
    1. koslig i gamlebyen og så hyggelig å gå der og se alt det fine og spise god mat :=),julepynt har jeg mer enn nok av og mye mer enn det jeg tar fram og bruker ,så her går ikke en krone til julepynt ,men klart ting frister ,hadde lyst på en juletrepynt jeg likte så godt men hallo ,250 kr for en ,nei takk det trenger jeg ikke

      1. Veldig fint i Gamlebyen. Gå slik å titte rundt. Så masse fint å se, så gode opplevelser
        og jeg blir ikke lei av å gå der. Sjarmerende..Flotte spisesteder.
        Ja, prisene på julepynt som er litt spesielt og vakkert – er det stive priser på..
        Skal ikke ha noe jeg heller, men blir et par nye kuler vil jeg tro..Lett å bli fristet..

    2. Fint å rusle slik rundt i gamlebyen 🙂 Og den baguetten så bare lekker ut! Og kaffe, det er godt det 😀
      Jul og julepynt. Jeg har lyst på en slik Nøtteknekker-figur… men ikke sikker på farge ennå… de er forholdsvis dyre synes jeg… men en dag 🙂 klems og gode ønsker for tirsdagen 🙂

      1. Veldig fint å rusle rundt i mange timer. Så utrolig koselig.
        Kaffe smaker alltid..De figurene er veldig fine, men koster litt da -hvis man vil ha litt
        størrelse på dem. Og jeg vil helst ikke ha en fra Nille, er ikke så glad i den butikken..
        Det er så mange andre fine interiør-butikker synes jeg. Nyt kvelden…

    3. Så fint i gamlebyen. Klart man må ha kaffe og litt mat. Var i byen i dag. Innom bruktbutikken, gubben fant en fin karaffel til å ha litt konjakk i. Mye fint og billig. Jeg hadde ærend på Rusta og Normal. Var på ny kafé og spiste lunsj. Koselig med en bytur. Hentet pakke og er spent på den økologiske speltmelet. Må ha litt julebakst til jul. Klem til deg fra meg.

      1. Flott i Gamlebyen..Og for en fin dag dere hadde. Bruktbutikker er jeg så fan av. Kan finne så mye fint, til
        en billig penge. Det liker vi. Godt å kose seg på kafe også – herlig.
        Gleder meg til å høre om julebaksten..
        Kos dg masse med kvelden Eva -klem herfra…

    4. Aldri feil å ta en kaffekopp hos en baker! Den reke-baguetten ser nydelig ut (vann i munnen….)….! Mye spennende i Gamlebyen, men seff er ikke julepynten i spesialbutikker billig (dessverre)…! Fine bilder – klemmer til deg <3

      1. Mange takk, i denne butikken er det litt for dyrt for min lommebok.
        Men morsomt å se…Og veldig mye lekkert for de som har penger å handle for i disse dyrtider..
        Hadde lyst på masse der inne jeg..men ble med det..Reke-baguett er godt og det unner jeg meg altså..
        Beste jeg vet er reker og så mye bedre enn ost og skinke (for det spiser man jo ofte).. Godt å kose seg..
        God klem…

        1. Enig med deg – bruker nok helst ikke penger på utenom-ting nå! Blir jo ofte ost-og skinke, ja – så reker er veeeeldig godt! 🙂 klem igjen

          1. Kjøpe pynt som bare skal stå fremme 14 dager, til en stiv pris…jaja…Blir vel ikke denne jula…
            Rekebæggis er godt!
            God klem…natta…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg