konklusjonen

 

Jeg trengte ikke så mange ringerunder med meg selv! 

 

Endelig er brua åpnet igjen – noen få dager før tiden! Jeg har gått og syklet til jobb i over 8 uker. Det var innmari kjedelig til og begynne med og etterhvert så begynte jeg å like det! I dag savnet jeg det! Jeg hadde tenkt å gå i dag også, men det øsregnet og skulle regne hele dagen og brua var åpen! Så ble det kjøring til jobben da! Kom grytidlig for jeg kjørte jo hjemmefra før 0700 for jeg hadde planer om å gå i dag også, men så var det det triste mørke været da!

 

Men stod og stampa i kø hele veien ( halve veien) i dag hjemover for det er mye trafikk her i Fredrikstad! Det er jo 100 ganger bedre å gå!!! 

 

Jeg har ringt med meg selv og konkludert, jeg fortsetter med å gå! Det er både trivelig og oppkvikkende både før og etter jobb!

 

I dag har jeg bare gjespet her hjemme, gått tur i kveld da i regnet, men det kvikket ikke opp i grunn! Det er midt i oktober. Det er regn og det er skikkelig høst! Det får man gjort lite med, men det oppe i hodet kan man påvirke!!! Det har jeg erfart selv i disse tider! Titt gjerne også her: Skråblikk på en mandag – 1 ogSkråblikk 2 – jeg blir syklist et par måneder og skråblikk 3 – det er flere opplevelser med sykkel enn bil sånn på morgenen 

 

Jeg ble enig med meg selv! Jeg konkluderte!

22 kommentarer
      1. Kjempekjekt 😀
        Var i grunn deilig disse to turene så jeg fortsetter. Ganske sosialt også. For man ser folk på ferja og veldig koselig å gå i Gamlebyen. Men det er en drøy beta og det går mye tid bort. Men utrolig kjedelig med bil og kø. God natt til deg..

      1. Jeg går ikke brua. Jeg tar ferje. Men nå man kjører bil så er det kortere med Kråkerøy bru for da er det ikke langt til Fredrikstad brua. Værste brua har vært åpen. Men den ligger på en annen kant av byen og det ble fryktelig omvei å kjøre. Så da fortsetter jeg å gå. 3,5 kilometer morgen og 3,5 kilometer ettermiddag. Og kjører bil til og fra en innfartsparkerong. Det er 4 kilometer til denne parkeringen. Gå helt hjemme fra meg er for langt. Da bruker jeg 2 timer å gå. Da må jeg gå kl. 0600.

    1. Å herregud, jeg husker det marerittet det var å komme seg ut av Fr.stad sentrum i ettermiddagsrushet!.. Jeg ville definitivt gått/syklet om jeg hadde muligheten, iallfall! 😀

    2. God morgen!
      Greit å konkludere med seg selv og komme frem til den rette konklusjonen 😀
      Det er jo greit å kunne velge også – gå eller kjøre…. 😀

    3. Flott avgjørelse du vil tjene på! Går jo an å ta bilen når det er skikkelig ruskevær, og gå de dagene når det er fint. Hvor langt er det fra hjemmet og til arbeid? ca kilometer. Klem

      1. Det er 3,5 kilometer jeg går kl. 0700 og 3.5 kilometer kl. 1530.
        Kjører man bil så er det mye lenger. Og først må jeg kjøre 4 kilometer og så parkere bilen. Så går jeg derfra og med tur retur så blir det 7 kilometer.

          1. Hei,
            Ja, kan ikke klage på det akkurat. Hadde vært deilig å gå helt hjemmefra også! Men det blir litt for langt! Så jeg kjører til sentrum på Kråkerøy og parkerer der. Gå et stykke til ferje. Tar ferje og går så gjennom Gamlebyen. Og så går jeg veien utover mot industrien og det samme hjem – bare motsatt. Klem og fin kveld. 🙂

      1. Ja ut må man. Går alltid tur jeg. Men nå blir det også 3,5, kilometer morgen og 3,5 kilometer ettermiddag. Så blir det tur her hjemme etterpå. Så er på ca 12 kilometer hver dag nå.

    4. Så bra du finner ut av tankene. Ja, det er greit å slippe å bli våt i regnet, men å sitte i kø!!!!! Tror jeg hadde valgt som deg. I hvert fall å gå de dagene det er fint. Tenk at de åtte ukene allerede har gått. Hjelp, som tiden går. Ha en fin helg. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, angrer ikke et sekund på den avgjørelsen. Stampe i kø er noe av det tregeste jeg vet og tur må jeg jo ha hver dag allikevel. Her får jeg luret inn en tur både morgen og ettermiddag. Det er såååå deilig det!
        Nå kan jeg velge, ta bilen når det er guffent! 8-9 uker gikk fort altså! Klem og fin fin kveld i stua.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg