Skråblikk 2 – jeg blir syklist et par måneder

 

Sånn gikk dagen! Frem med sykkelen for å komme seg på jobb og slik blir det i 9 uker fremover. 

 

 

Brua hit til Kråkerøy blir stengt i 2 måneder. Fra og med i går og til slutten av oktober. Den skal gjennom et kraftig vedlikehold denne høsten. Det er denne brua jeg kjører over hver dag! Det blir kø vet dere. Folk må kjøre omveier og gjennom byen for å bruke den andre brua. Slik at all trafikk siles gjennom en bru istedenfor to. Brua blir også stengt for gående og syklende og kan heller ikke åpne for båttrafikk.

 

Det var ventet kaos og det ble kaos. Jeg var ikke på jobb i går, men i dag så var det bare å stå opp en time tidligere og bruke sykkel og ferje. Så gikk jo nokså greit, men er jo kø på ferja også da og man må passe ferjetider og klokka var nesten 17:00 før jeg var hjemme! Hørte at folk stod i kø gjennom byen i går og brukte 1,5 time hjem fra jobb. Er jo ikke helt greit når man skal rekke og hente barn og alt som hører med!  

 

 

Litt å se på underveis!

 

 

Kommer jo frem jeg….men er jo kjedelig. For man blir jo nesten isolert her på øya… 🙂 i 9 uker????? Og ikke nok med det så er det også vedlikehold på en av bruene ut til Hvaler i denne perioden. Og ikke nok med det så legges det om en gate ved Fredrikstadbrua, slik at det blir en omkjøring på flere kilometer og der er det kø fra før! 3 ting på en gang, kan ikke akkurat kalle det KINDEREGG! Alt dette gjøres nå som skolene er i gang igjen og alle er tilbake fra hjemmekontor! Jeg tenker….blir nok mange sykemeldinger utover……Hvis legene kommer seg på jobb da!!!

 

#skråblikk

20 kommentarer
      1. Ja, er kjedelig. Og enda verre for de som bor på Hvaler! Det er jo nesten håpløst. En kollega bor ute på en øy der og bruker ferje dit da det ikke bru. Denne vil han ikke rekke og må bruke sin egen båt. For å komme fra en øy til en annen. Og så er det 2 bruer og vei med hindring etter det…Og 3 barn som skal leveres hit og dit!

      1. Det kommer til å bli kaos hos dere også. Så det er sagt! Alt stopper opp, når folk bruker 1 1/2 time gjennom byen som tar 5 minutter ellers…Det er jo ikke akkurat gøy!

        1. Det kommer til å bli forferdelig faktisk, to broer skal rives samtidig, jernbanestasjonen skal oppgraderes, det blir buss for tog og biltrafikk må rundt byen. I tillegg skal det bygges på nokken (øya som er i elva midt i sentrum), så ikke blir det bare kaos, men jeg ser for meg et forferdelig leven og ulykker. Glad vi flytta til skogs 🤩

          1. Alt på en gang – forstår ikke sånt jeg. Hele byen blir jo involvert og det blir jo kaos.
            Hjelper ikke at det varsles og varsles…Folk må fra A til B.

    1. Tenker det blir kaos, men jeg er heldig skal jo ikke på arbeid. Vi venter på asfaltering av veien her i bygda som ble annonsert i avisa,men altt vi har sett er lapping på lapping.
      Går seg nok til sånn at du kommer deg på jobb. Har shoppa masse i dag. Halv pris på det meste. Nyt kvelden. Klem

      1. Blir nok kaos, og er kaos. Men jeg sykler og tar buss og går også tenker jeg. De dagene det øsregner.
        Herlig med 1/2 pris og shopping. God kveld videre…klem..

    2. Hmm – det der vitner vel om litt dårlig planlegging, eller??? Og ni uker er leeeenge…..! Lykke til med syklinga – du blir sprek som bare det! Klemmer <3

      1. Må jo være noen etater som ikke har snakket sammen kanskje…pussig kombinasjon.
        Ja, bra trim av å sykle….Men liker best å sykle når det ikke er stress og trafikk…
        Klem..

    3. Det hørtes ut som en fantastisk bortenom på timinga med alle de prosjektene. Håper det går greit for deg.. jaggu ikke godt å si hvordan vær og føreforhold blir på så mange uker. Sender gode tanker og lykke til 😀

      1. Ikke sant, dette var ikke veldig lurt….og så lenge! Tenker veldig på de som må levere og hente i barnehagen. Den kabalen der blir vanskelig å få til å gå opp hele 9 uker! Jeg vet jo hvor mye stress det er!
        Tusen takk, jeg har muligheter til forskjellig selv om arbeidsdagen på en måte blir to timer lenger 9 uker! 🙂 Men for familier med små barn! Hjelpes…

        1. Godt spørsmål! Tenkt mye på det selv, det må bli lørdag og søndag tenker jeg.
          Kommer jo ut av øya med bil, men jeg gidder ikke kjøre i rushen morgen og ettermiddag. Og når jeg sykler, sykler jeg jo rett hjem og ikke via min mor. Det blir for laaaangt.

    4. Uff, ja jeg så det var mye med stengning og veier nå. Jammen godt det er spådd fint vær utover en stund for da slippe du å sykle i regn med det første. Det er lenge med ni uker. Men du er en tøffing, så du klarer det helt sikkert. Klem til deg 🙂

      1. Veldig kjedelig dette altså, for det blir kø og kø. En kollega brukte 1 1/2 time bare gjennom byen. Som egentlig bare tar 5 minutter.
        Det går fort mye tid i reisevei gjennom byen. Og til jobb og hjem.
        Jeg kommer til å ta buss og gå også. For sykle når det regner og blåser er ikke så moro.
        Klemmer…Bare 8 uker igjen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg