skråblikk 3 – det er flere opplevelser med sykkel enn bil sånn på morgenen

 

Jeg har jo litt andre rutiner på min jobbreise om dagen! Jeg sykler og hvorfor jeg plutselig sykler kan du lese deg opp på her! Skråblikk: Skråblikk 2 – jeg blir syklist et par måneder og les gjerne nr. 1 også: Skråblikk på en mandag – 1 bad har det ikke blitt i dag, begynner plutselig å blåse veldig. Øverste bilde og bilde nr. 2 er Gamlebyen. Sykler fra ferja og gjennom Gamlebyen og mot industrien. Den siste etappen er veldig kjedelig. Der finner man ikke alltid de beste motivene. Bare en etappe egentlig. Det er ikke denne veien som gjør det hyggelig å sykle.

 

Bildene her er ikke i den rekkefølgen jeg sykler altså! Men det har ikke betydning synes jeg. Poenget her er jo å vise at man finner litt motiver når man er på to hjul i svingen. Stopper da, tør ikke gjøre to ting på en gang. Kan tygge en tyggegummi og sykle, det går ok..Det er hyggelig å sykle, men jeg får plutselig en 10 timers arbeidsdag med tur/retur jobb. Tiden man bruker frem og tilbake på jobb skulle vært innbakt i arbeidstiden. Vet at noen partier jobber med dette! 

 

 

 

 

Utsikt mot Isegran. Dette er et syn man går glipp av når man kjører bil. Jeg har glemt hvor flott det er denne tidlige stunden på morgen. Før dagen våkner helt til liv! 

 

 

Morgenstund!

 

 

Klokka er litt over 0700 

 

 

Sykler ut av Gamlebyen og vollgravene. 

 

 

Dagen er slutt og her må man vente litt på ferja over til Kråkerøy. Den ferja der ser bilde av går rett over elva, og da er man like langt! 

 

#skråblikk

10 kommentarer
    1. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. Om man kan si det sånn. Flotte bildet ble det. Men det kompenserer neppe to timer lengre dag. Får håpe værgudene er snille 🤗 Klem

      1. Ikke sant, det ble jo en fin bonus. Men kvelden blir kort og blir egentlig bare litt mat, blogg og en tur! Så er det tid for senga igjen…Klemmer…

    2. Vakre bilder, og så våkner man jo godt ved å sykle til og fra jobb 😀 Er jo greit mens det ikke regner og blåser iallefall 😀

      1. Ikke sant – deilig med frisk luft! Og må ta den tiden det trenger for å komme frem!
        I dag er det skikkelig vind altså….litt høst nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg