Hva skal fanges i dag???

 

God formiddag lesere! Dere setter jeg pris på! 🥰 

 

Jeg sitter her og funderer over hva jeg skal fange i dag! I går ble ute og lufta meg og Jeg gikk ut og fanget dagen – God morgen kjære lesere Det ble en GOD fangst – fornøyd med meg selv jeg 🤎 Men i dag, vet ikke helt..Kommet mer snø og veiene er sikkert glatte igjen! Så da jeg stod opp kl 0600 ble jeg litt motløs når jeg så snøstormen ute..sluttet nå da! Bra er det…

 

Så blir etter hvert ut på tur her på Kråkerøy, men noen ganger så får jeg den følelsen at jeg kunne fange noe nytt til heimen og litt nye klær for våren…Dra kortet så det smelter, men det er søndag…shoppe på nett gjør jeg sjelden..eneste er vel garn og kaffe! Men det er søndag og butikker er stengt og handle planter skal jeg heller ikke gjøre.. 💚..Kanskje til uka, kjøpe litt nye blomster her i heimen! Grønne planter med litt fine blader eller noe..Sjekke litt når lønninga kommer inn…12. er på søndag, så blir 10. og fredag det! 

 

 

I går morges var det vakkert, i dag er det bar grått…Utrolig hva klart fint vær gjør med energien…Man hopper litt ekstra når dagen begynner slik som i går! 

 

Etter en haug med skritt rundt i Fredrikstad så havnet jeg på Hos Martin og spiste litt og en kopp kaffe! Hos Martin er en danske som driver to restauranter i byen. Han har mange døtre og en sønn tror jeg..Kjekt å drive restaurant da, du tar bare med deg hele familien og drar på jobb…Alle står på og vet at pengene går tilbake til heimen og man trenger ikke lengte hjem til familien for de er jo der ❤️ Genialt…Ellers så er det ikke lett å drive noe, folk sitter hjemme og teller penger og tømmer sparegrisen til strømmen….og kommunale avgifter. Det har øket veldig mye fra i fjor, regninga mi for 3 måneder var nå på 5.550.- det er mye…Men jeg gikk inn på hjemmesiden til Fredrikstad kommune på fredag og delte opp. slik at jeg heretter får regning hvert måned..Jeg kan ikke ha det slik, hele økonomien knekker jo sammen og man ligger nede….

 

Beklager at jeg skriver så mye om økonomi, men det å leve her i Norge har blitt så annerledes enn for 1,5 år siden..Det skal ikke være riktig at alt man tjener går ut til regninger..Altså helt vanlige regninger, ikke regninger på ting til huset – men regninger for det å holde hodet over vannet! 🥰 Mine tanker går til unge mennesker i dag som skal etablere seg, kan ikke være lett! 

 

 

Lunsjen i går, men er jo nesten like dyrt å kjøpe råvarer å lage hjemme..Leste om en eldre mann her, han pleide alltid å handle en bestemt pakke fra Fjordland, det kostet nå 115.- ???

 

Avslutningen på dette innlegget og overskriften i dag, må vel bli LØP UT – FÅ TANKENE OVER TIL NOE ANNET – At lykken består av noe helt annet – for meg er det FRIHET – Leve her og nå 🥰 Plukke blomster blant annet, herregud som jeg gleder meg til å se årets første løvetann….

12 kommentarer
    1. Ja, du klarer å finne løsningen på det meste du, og du ser fram til de herlige løvetennene!!!! Det blir fint med vår etter en vinter. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, ja gleder meg til tørre veier nå, blir sliten å gå så mye på av og på veier…
        Så ser frem til den aller første løvetannen! Klem…

    2. Du fanget masse fine utsikt.
      Ja, jeg har i hvertfall tenkt alle mulig tanker for å kunne spare penger i disse tider.
      Fortsatt en fin søndag til deg:)

    3. Økonomi er et viktig tema å skrive om for den blir strammere og strammere for oss nå. Fint å dele sparetips. Heldigvis er det mye som er gratis også. Du liker jo å gå tur. I dag er det jo kom deg ut-dagen. Jeg har laget et innlegg med oppfordring til dere andre om å lage innlegg av tur dere har vært på i dag 🙂 Tar du utfordringen?

      1. Ut på tur er som regel gratis, hvis man går i skog og mark..
        Men går man tur/retur byen så kan alt skje…hehe..
        Innlegg er laget, jeg er med! 🙂

    4. Heldigvis er det gratis å være ute og nyte – vi får gjøre det så masse vi kan! Jeg syns alle kostnader snører seg sammen rundt meg altså….. det er innmari slitsomt! 🙁 men – får gjøre det beste utav det (forresten lurt å dele opp kommunale, det kunne jeg også tenkt å gjøre – kanskje jeg får sjekke muligheten)! God klem <3

      1. Det er lurt, du får sjekke hjemmesiden..Kommunale avgifter er rått nå..det har gått opp ca. 1000.- fra i fjor på denne
        tida. Jeg gikk inn på min side i kommunen og leta meg frem. Det er bedre å dele den i 12 slik som de fleste andre regningene.
        Ja, man må bare gjøre det beste ut av det og januar er den måneden i året som det er mye regninger.
        Men se på TV og serier og lese bøker og gå turer er ganske så billig og man får litt ro i kroppen.
        Det er bra…Kos deg masse med kvelden da…klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg