Hus og hjem

 

God formiddag her fra Hus og hjem linkes igjen til forrige innlegg i denne kategorien. Her om dagen var jeg på Holdbart. Jeg har vært der mange ganger før og skrevet litt om det også tidligere. Blant annet her: 30 kr for 10 lunsjer og Holdbart – fin artikkel Det er butikk med fine priser og litt varer jeg ikke alltid finner i andre butikker. Varene selges billig på grunn av kort holdbarhet eller at salget ikke er som forventet eller andre forhold som vi ikke helt har styring på. Det er masse godis og søte ting der også, men det kan man jo bare hoppe over. Jeg ser etter ting som jeg jeg vet og tror jeg vil spise + kanskje en ny neglelakk en kalender eller en bok,  eller lys. Her er det billig… Denne posen med rundstykker kjøpte jeg og lå i frossendisken, rundstykkene er noe av det beste jeg har smakt.

 

Jeg setter de inn i kald ovn tar dem rett opp fra fryseren. Setter på ovnen på 190 grader og varmes opp i ti minutter. Lar de stå på benken 5 minutter etterpå. Da er de tint og litt varme, men skorpen er ikke hard! Kjøpte bare en pose og angrer som en hund at jeg ikke fylte på med flere, neste gang man kommer opp dit – har de kanskje et helt annet sortiment. 🏠

 

 

Jeg kjøpte også en pakke med sild, 3 forskjellige sorter sild i en pakke. Holdbarhet til midten av februar. Det er ikke noe problem for meg for jeg elsker sild i alle varianter, både til frokost, lunsj og kveldsmat! 🏠 Denne pakka var billig altså…

 

 

Det er virkelig en fin butikk å handle i og man bør bruke litt tid på å gå rundt å snoke! Dessverre finnes ikke Holdbart i alle byer da. Men har du en i nærheten så løp og kjøp! Jeg jobber jo ikke hver dag og de dagene jeg ikke jobber har jeg tid til forske litt i butikkhyller! Jeg ligger jo ikke på sofaen de dagene jeg har fri…nei, da lever jeg 🏠 Høres kanskje rart ut, men føler meg så levende i de dagene…Jeg føler meg jo nesten som en pensjonist da, og tenker at det blir hyggelig! Pengene inn på kontoen den 19/20 hver måned og man bør ikke gjøre en dritt….Kan man ha det bedre! Jeg går jo ikke på jobb for det sosiale men rett og slett for å ha penger til regninger! Kommer pengene inn andre steder så er det jo bare å åpne armene å ta i mot og juble! Men jeg har faktisk penger nok til å bli økonomisk uavhengig – det vil si og leve på trygden og avkastninger på fond! Det er virkelig en stor seier………

 

 

Hus og hjem 🏠

28 kommentarer
    1. Æ føler det akkurat som dæ, lever de dagene æ ikke jobber, for mæ er det i helgene. I ukedagene er det bare jobbing og soving, orker ikke annet. Jeg jobber også kun for å tjene penger, ikke for det sosiale, det får æ nok av de dagene æ lever, æ skal ikke jobbe en dag lenger enn æ må.
      Vært sosial og gått en tur i dag 🚶‍♂️, oppholdsvær i dag, helt utrolig 😀
      Ha en fortsatt fin søndag!
      Klæm! 😍

      1. Det er slik og jeg tenker masse på deg og din jobb. Skjønner at det tomt i batteriet når
        du kommer hjem. Du får leve alt du kan i dagene du har fri..Snart åpner vel samfunnet
        igjen og det blir sol og varme og utepils…Gleder meg stort!
        God klem fra meg….🥰

    2. Vi er så heldig og ha Holdbart 10 min gange unna.
      Mener denne i Vestby er den første de åpna.
      Masse gode tilbud der. Og det er jo bare å gå forbi søtsakene, for det er en del av det også.

      1. Ikke sant, topp å gå der og snoke i hyllene og man får et lass for noen hundrelapper.
        Men man trenger jo ikke et brett med muffins og slikt – det går man forbi..
        Kjøpte flere julepresanger der også jeg.
        Fin kveld… 🙂

    3. De rundstykkene er veldig gode. ☺ Vi har holdbart her også, men jeg har ikke vært der enda. Kanskje jeg får tatt meg en tur dit før vi flytter 😀
      Godt å vite at pengene kommer inn uten at jeg må gjøre noe for det nå, og det selv om jeg ikke er pensjonist ☺

      1. Man finner masse god mat der. Men man må ha god tid og virkelig se i alle kroker og kriker som er..
        Du får ta deg en tur en dag…Mange ting har allerede gått ut på dato, men hva gjør det!
        Ja, penger inn på konto det liker vi…

    4. Vi har Holdbart her i Oslo, men den som er nærmest ligger et godt stykke unna å jeg må bruke bil for å komme dit. Har kun vært der en gang, og da kjøpte jeg en stor sekk med ris og pasta + en del andre ting som kunne oppbevares og som kostet mye mindre enn i de andre dagligvarebutikkene 😉

      1. Herlig og ja det er billig. Ser mange som handler store sekker med ris m.m.
        Bruker man det mye og har stor familie så er det ikke noe å lure på tenker jeg.
        Jeg må kjøre bil dit jeg også. Men det er helt greit!
        Prisene er langt under svenskeprisene…

    5. Jeg har vært med datteren min der noen ganger når jeg har vært i Oslo. Det er dessverre ikke i Bergen, og ikke så enkelt å ta med på fly. Krysser fingrene for at det kommer i Bergen snart.

      1. Tusen takk, ja – dette er en butikk jeg brenner for og kan anbefale! Nei, frakte på fly, blir jo litt sært..
        Kanskje en dag så kommer konseptet til Bergen! Man føler at man vinner når man går inn i denne butikken og
        det er noe jeg kan like…. 🙂

      1. Rundstykker er deilig, blir det i helgen og på jobbedager bare et knekkebrød..
        Butikken er helt topp, men man må tåle datoer som har utløpt…Klem…

    6. Veldig bra tiltak med den butikken. Folk får tak i rimelige varer og man bidrar til at mindre kastes. Du har vært flink og forutseende med sparinga di. Jeg begynte nettopp å spare på fond. Bare småbeløp nå i starten, men det skal ikke store risikoen til før man kommer bedre ut enn med vanlig bankrente. Jeg skulle ha begynt med denne sparinga for lenge siden, men bedre sent enn aldri.😊

      1. Butikk-konseptet er helt topp altså…Trist å tenke på hvor mye mat som blir kastet.
        Spare i fond er topp…bare hold ut, det går opp og ned og mange ganger ned og ned og ned.
        Men så går det oppover igjen…Gøy!

        Jeg har spart leeeenge..Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor folk har penga sine i banken!
        Ta ut penger herfra er det minste problemet i verden..Aldri gi opp sparingen og viktig at man sparer hver måned.
        Har man lite å rutte med en måned så spar da også, men enkelt å justere beløpet.
        Jeg tenker at med trygd i tillegg så vil jeg klare meg. Og når man blir 62 så kan man begynne å ta ut pensjon…Men
        jeg skal prøve å holde ut til jeg får AFP (62 år)..Men makter jeg det ikke, så går det fint..:)

    7. De rundstykkene er kjempegode! Heeelt enig! 🙂 sild er jeg ikke så veldig glad i, så der er vi ikke like…..! Den butikken skulle jeg gjerne hatt her i nærheten også…! Klem <3

      1. Leste at de skulle satse på Sandefjord også, vet ikke hvordan det har gått jeg.
        Kjempefin butikk altså..Sild er noe av det beste som finnes! hehe…
        Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg