Hus og hjem

 

God formiddag her fra hus og hjem (link til forrige innlegg). Jeg har ønsket meg en slik kaffemaskin lenge og har ruget på pengene. Men så fikk jeg penger til jul og da er jeg ikke vond å be. I går kjøpte jeg en Nepresso Citiz maskin 🏠

 

 

Og tidligere i uka så kjøpte jeg meg flere deler fra dette Dompap service mitt. Det var små krus. Jeg har flere krus av denne typen, men er nesten dobbelt så store. De her passet ypperlig til denne maskinen. Så fornøyd med denne maskinen. Maskinen lager Lungo (vanlig kaffe) og Espresso, altså to forskjellige knapper å trykke på. Og man må ha kapsler som passer til hva man skal lage. Skal du lage Lungo så kan du ikke bruke en kapsel som er merket Espresso, hvis du skjønner. Det er mange sorter kaffe å velge mellom et sted mellom 60 og 70 sorter mener jeg å huske.  Man kjøper disse kapslene i spesialbutikker, eller på nettet. Og man kan kjøpe noen sorter på vanlig matbutikk. 

 

 

Det fulgte med en pakke med kapsler i esken med maskinen. Mange forskjellige og noen lager man Espresso av og noen Lungo. Jeg logget meg så klart inn på nettet i går og bestilte meg flere kapsler også  – som kommer i postkassa om noen dager! De brukte kapslene kan man levere til gjenvinning i slike butikker som selger Nepresso-kapsler eller henge brukte på postkassa i en spesialpose, og når leveransen kommer blir de tatt med.

 

 

Disse fra Starbucks kan man kjøpe på matbutikken, de passer også til maskinen. Her er det også en del å velge mellom. Ikke i et rør da, der er det 10 like kapsler. Dette er til Espresso. Jeg har jo en Moccamaster fra før og den blir brukt nå også..Men de dagene jeg jobber er det jo kjempepraktisk å bare lage seg en kopp fra denne maskinen. Vi har også traktekaffe på jobben, så jeg har lenge følt på at jeg må ha litt variasjon når det gjelder kaffe!

 

Jeg er såååååå fornøyd. I dag er det kopp nr. 3 og kaffen er bare helt nydelig. Rykende varm og helt fersk, kan man forlange noe mer??? Og jeg har også bestilt koffeinfri kaffe, deilig med en kopp på kveldstid hvis man har lyst på det 🏠

 

Hus og hjem 🏠

 

22 kommentarer
    1. Jeg har en kapselmaskin som jeg har hatt i 7 år faktisk.
      Dolche Gusto. Jeg drikker mer kaffe enn mannen og når vi drikker kaffe sammen på kvelden har vi presskanne.
      Men takk for tips. Når min tar kvelden skal jeg se på denne.

      1. Tusen takk, De er solide de maskinene og varer lenge.
        Hatt et par stykker før jeg, men den ene var så låst når det gjaldt kapsler og
        til slutt fikk jeg ikke tak i dem lenger. Den andre jeg hadde var en spleis med to kolleger på jobben.
        Nå er jeg fornøyd med denne, kostet 1799.- på Kitchn og likte at man kunne lage to typer med kaffe.
        Espresso er jo deilig etter maten! Da trenger man ikke et stort krus…Ha en fin lørdag, klem..

    2. Hyggelig å unne seg litt 🙂 Vi har bare vanlig trakter..kunne tenke meg en annen type kaffemaskin også..for å få litt variasjon 🙂 Men vil ikke ha så mye på benken… så får se hva det blir til ! Kos deg med lørdag..og kaffe !Lørdagsklem <3

      1. Veldig hyggelig å kjøpe seg noe man har ønsket seg. Den er smal og
        bygger ikke ut. Trenger bare strøm. Vanntanken er løs så enkel å fylle på!
        Virkelig deilig med noe annet enn den kaffen fra trakter.. Klem til deg og takk takk..

      1. Takker…kaffen er god! Testet den masse i dag. Varm og fersk med mye smak.
        Jeg drikker noe kaffe på dagtid og så begynner jeg med te..Te er for meg ettermiddag og kveld..Deilig.

    3. Vi har også kaffemaskin, men en som maler bønner. Har drukket en del kapselkaffe også, og det er veldig greit.
      Spesielt det at vi kan ta en kopp og det er ikke noe som går til spille. 😀
      Gratulerer med ny maskin, og ikke minst med de søte koppene. Skikkelig fine, og koselige ☺❤

      1. Deilig med litt variasjon og det er jo det det blir. Blir jo masse traktekaffe også. Men
        nå kan jeg variere litt og veldig kjekt når jeg skal fly ut den døra på morgenen…
        Slippe og trakte og styre med det! Koppene er søte, Dompapserien er så fin. Så tenker at jeg kjøper litt
        hver måned og drar det med meg. Det er servise man bruker hele året. Klem…

    4. Åååh, så supert da…gratulerer såååå mye med kjøpet. Utrulig deilig når man kan kjøpe seg noe man har ønska seg..og det er virkelig genialt å ha en sånn kaffemaskin.
      Har faktisk en kapselmaskin jeg også – Dolce Gusto.. som jeg skaffa med så langt tilbake som når jeg jobba som demo-konsulent og faktisk solgte de maskinene. Den blir ikke så ofte brukt, da..for det blir for dyrt for meg. Men kjekk å ha til spesielle anledninger, siden den kan lage både varme og kalde drikker =)

      1. Tusen takk, har ønsket meg en slik maskin jeg. Synes de er kjekke. Synd du ikke får brukt din.
        Du får se om du får en anledning til å kjøpe deg noen kapsler. Eller ønske deg i gave!
        Litt luksus synes jeg og det gjør noe med kaffesmaken. Jeg ble skikkelig lei, den
        traktekaffen nå altså! Jeg går jo ikke så mye på kaffedate heller i denne tiden. Orker ikke
        det munnbind styret…Men billig er jo ikke disse kapslene, men ok pris på butikken!Klem…

      1. Å ja, sånn presskanne har jeg også. Ikke brukt den på en stund. Står i skapet…
        Men nå har jeg disse kapslene og styre med er litt gøy da, lese litt og studere…Mye å holde styr på 70 sorter kaffe…haha..
        Maskinen var topp, glad jeg kjøpte den altså!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg