Gåskolen del 4 – skrive ned

 

Hei til dere! Du skal være i gang med gåinga di nå. Vi skal gå og gå hver dag! Dere har vært igjennom 3 deler. Skal legge ved alle 3 delene her i dag. Hjemmelekser har jeg gitt dere. Så ting er i system nå. En uke – 7 dager. Vi skal gå alle de 7 dagene i uka. Dette rekker vi og vi får det til innimellom jobb og andre sysler. Jeg ligger på et høyt nivå på gåinga. Det er autopilot for meg dette. Gått hver dag i 26 år. Det krever mye av et menneske skal jeg jeg si dere! For det er lett og vanskelig på en gang. Derfor begynner vi helt i det små. De som har gått og går masse – bare gå videre. Trenger kanskje ikke denne skolen. Men jeg tror det er noen sofaslitere der ute. Vet dere. Aldri slitt ut en sofa jeg! 🙂 Tuller…For jeg er god på å slappe av også. Men jeg må gå hver eneste dag!!!

 

Del 1 av gåskolen HER 

Del 2 av gåskolen HER 

Del 3 av gåskolen HER 

 

Vi skal ikke gå fort frem på denne gåskolen. Vi skal ha med mange. Du skal fortsette å gjøre det som du har lest her før! Den lille løypa du lagde deg. Du fortsetter på denne løypa. Men det som er nytt denne gangen: Du skal skrive ned hva du følte da turen/løypa var gjennomført. Var du sliten. Mindre sliten. Glad. Trøtt. Lykkelig. Følte du deg sosial. Så du noe rart. Etc. etc..Du skal ikke skrive så mye. Jeg har gått tur nå. Og min oppsummering var: “1. oktober. Så deilig det var å gå, solen varmet i dag!” Så noter i en liten bok eller på mobilen din. Dagens dato og hva du følte!

 

Så hjemmeleksen denne gangen – notere turene din. En bitteliten oppsummering. Dagens dato. En liten kladdebok er ypperlig til dette formålet!

 

Snart er også du en gåer 🍒

Foto: Solliv

Tekst: Solliv

 

10 kommentarer
    1. det var den gåskolen ja,en tur har jeg ikke gått i dag,men jeg ruslet ned til grisene etter middag,hadde samlet en bøtte med skrell til dem,og jeg blir glad når jeg ser grisene blir lykkelige :=) det har regnet nonstopp her i dag,jeg hvet det ikke er en unskyldning ,tror jeg skal lage meg en timeplan ,det hadde vi på muritunet og den fulgte jeg :=) i morgen er det styrketrening hos fysio,så i morgen får jeg både gått og trent styrke iallefall

      1. Det blir ingen toppkarakter på deg da, men du fikk gått litt. Neste gang går du opp og ned noen ganger med den bøtta. Skrive er lurt – får med oss hodet. I morgen blir det gåing på deg. Bra det.

    2. Veldig bra initiativ. Må bare innrømme at jeg ikke følger gåskolen din. Har kjøpt meg romaskin, vet du…..fokuserer på den nå, og turer med Barney. Er jo gåing det da, forresten 🙂

    3. En liten tur med hundene blir det 🙂 Ellinor skal tilbake til veterinæren på torsdag så jeg skal “hvile” henne litt slik at vi se om det er fremgang 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg