GÅSKOLEN DEL 2 – HVORDAN KOMME I GANG FORTSETTER

 

God lørdag, håper du har gått deg en tur eller to.

 

Forrige gang på gåskolen snakket jeg om det å komme i gang. Du kan lese del 1 HER

Vi skal fortsette med det. Vi skal gå hver eneste dag. Det er medisin, samme hvor sliten du føler deg så blir du litt mindre sliten etter en gåtur! Du skal fortsette med gåinga di. I pausene på jobben og litt rundt kvartalet og/eller feltet før du setter deg ned etter arbeidsdagen. Men jeg vil også at du lager deg en liten løype nå. Den løypa kan være en liten runde. Runder er fint. Da går man rundt og kommer tilbake til start. Og slipper frem og tilbake. Som kan være litt kjedeligere. Du kan ha som mål at den løypa skal ta 15 – 20 minutter. Det rekker du når du kommer hjem og andre gjøremål venter. Etterhvert så kan du ta den senere på kvelden. Men jeg vil du nå skal ta den rett etter jobben og ikke “mellomlagring” på sofa eller noe. Det er alltid lettere å være i gang enn å komme i gang!

 

Samtidig skal du også skrive deg noen lapper rundt omkring i huset/leiligheten din. Der skal det stå “husk å gå” .Slik at du kan se det neste dag er og i gang med tankene dine og hodet ditt. Du skal gå hver dag nå! 

 

Jeg vil gi deg en liten hjemmelekse også: 

 

1. lage deg en liten løype

2. lapper rundt i huset/leiligheten – hvor det står: Husk å gå!

 

Min runde som jeg har hatt i alle de årene jeg har vært gåer er:  “Kirken rundt” som jeg kaller løypa mi. Det har dratt meg ut i all slags vær og forhold. En løype gjennom litt skog og asfalt og tilbake til huset mitt. Der har jeg “kastet” vekk alle drittdager og luftet tankene og tankene har blir klarere underveis. Slik at jeg har greit å slappe av på kvelden og ikke dratt med meg disse tankene i senga!

 

God kveld til deg, jeg har gått mengden skritt for dagen og kan ta livet med ro her hjemme…Klem Solliv 🙂

 

Foto: Solliv

Tekst: Solliv

4 kommentarer
    1. Jepp – masse gåing her idag…. 15000 på telleren… jeg har flere runder som jeg veksler på – det er lurt! Liker den gåskolen din! Klemmer <3

    2. Hyggelig med en gåskole. Du inspierer sikkert mange. Jeg er jo der allerede, altså i gåmodus. Jeg har forsøkt forskjellige treningsformer, men gåing er visst min greie. Jeg har en nabo, som jeg ofte går sammen med. Vi har våre “runder” som vi vet omtrent tiden vi bruker, og så konkurrer vi med oss selv. I en dag med regn, kan jeg droppe den lange turen, men blir det flere dager, så har jeg regntøy. Det er herlig å følge årstidene med gåturer. Ja, det vet du jo alt om. I går kom den kaldere tiden, og i dag har jeg funnet fram vantene!!! Ha en fin gåtur i dag også! Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, jeg har som sagt gått hver dag i over 26 år. Så kan litt om dette. Moro med runder og litt press på tid. Og viktigst å komme ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg