GÅSKOLEN DEL 3 – SØNDAGSTUREN

God søndag! Søndag er for mange ut på tur. Det er det for meg også. Jeg går jo hver dag hele året. Mange ganger da samme løypene. Som er lette å komme igjennom hver dag! Du kan lese om dette fra gåskolen i går, titt innom HER del 2.

 

Søndag er jo fridag for de fleste. En stille dag. Den bør du utnytte ved komme deg ut på tur. Søndagsturen. Et ord som lyder litt magisk. Tur med familien. Tur med sekk og hygge. Kanskje grille/båle på turen. Eller gå til et sted der dem selger vafler og kaffe. Det er mange muligheter. Det er opp til deg. For ut skal du jo. Du går hver dag nå! 

 

Jeg kan fortelle om mine søndagsturer. Jeg liker best å pakke en liten sekk. Jeg smører med 2 knekkebrød eller lager en liten salat. Har med noe å drikke til. Jeg drikker vann. Det er det jeg liker best på tur. Kaffe og te duger. Men blir litt mye dill synes jeg. Jeg gjør det enkelt. Gidder jeg ikke dra på sekk så pakker jeg ned knekkebrød med ost eller skinke og legger pakken i lomma. Den andre lomma bruker jeg til en liten flaske med vann. En lommelerke eller en liten flat plastflaske. Som får plass i lomma. For kjekt med litt energi der ute.

 

Og en annen ting med søndagsturen er å komme seg litt bort fra tralten hjemme. Så da er det lurt å ta bilen et lite stykke eller buss/trikk for å se litt annet enn de andre 6 dagene jeg går på tur. Kan også gå i byen på søndager. Rolig og stille. Da det meste er stengt! Søndag er magisk, den må vi benytte på tur. Ta på deg anorakk eller vindjakke. Joggesko hvis du har eller et par boots. Det er et fint utgangspunkt. For DU/JEG skal ut på søndagstur! Vi gleder oss.

 

Jeg kjører på med denne gåskolen, del 1 kan du lese om HER og del 2 finner du i linken ovenfor. God søndag og god tur. Jeg tenker jeg tar bilen og kjører et lite stykke og regner med å gå litt i Fredrikstadmarka i dag 🙂 Vi snakkes. Kommer innom med gåskolen, del 4 ut i neste uke en gang. 

 

UT PÅ TUR ALDRI SUR!

 

Foto: Solliv (bildet er fra Bevø i Torsnes forrige søndag, 22. september 2019).

Tekst: Solliv

6 kommentarer
    1. Jeg vandrer med freidig mot,,,, “nynner..” Har nok vandret mest opp og ned av stolen på sang seminar både i går i dag 😀 Men det er mye bra trim i å synge også, 12 timer tilsammen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg