Jeg tok halvparten hvetemel og halvparten grovbakst. Det ble 8 stykker.. Boka er en gammel kokebok fra mamma, rappa den hos henne for en stund siden….hun er jo dement…og blir nok ikke baking der dessverre …
Er du den som alltid vet hva du skal ha til middag og planlegger flere dager ….Jeg var flinkere før. Nå er vi bare to her i huset, før var vi fire….
Når man er innom butikken på vei fra jobben og står der helt tom i hodet, og sulten river deg i biter….
Det er ulvetimen, timen mellom jobb og middag 🙂
Da kan jeg ty til en boks med joika-kaker. Enten elsker du det, eller så hater du det….Jeg er den som elsker. Poteter, gulerøtter og litt ny kål hvis man har, så synes jeg faktisk det er godt 🙂 Om man er lenge mett på dette måltidet er kanskje en annen historie, men godt er det en gang i blant!
I dag har jeg prøvd dette for første gang. Man hjelper til så ikke det blir kastet mat, pluss er jo at man får myyye for pengene. App må være lastet ned og legger inn kredittkort. Bestiller og betaler. Jeg prøvde et bakeri her i byen. Det måtte man hente posen sin mellom 1730 og 1800 i dag. Du har med deg telefonen din og viser appen som der og da blir huket ut…Flott system dette skal jeg gjøre mer føler jeg.
I dag var det strålende vær, det ble innkjøp av ny kulegrill. For vi måtte få oss et grillmåltid før høsten henter oss inn. Det ble en billig kulegrill fra Biltema til 229. Vi får heller investere i en ny til året, for jeg måtte bare ha en grill i dag. For grillmat skulle vi ha 🙂 Det smakte veldig godt. Grillribbe og noen pølser og også et stykke ytrefilet til yngste sønn min. Jeg er ikke så glad i det. For alt kjøttet jeg skal spise må være vedig godt stekt. Poteter i ovnen og grønn slat så ble det jaggu et av de beste måltidene i sommer…..
Det øsregnet tidligere på kvelden, men det ble flott vær utover kvelden..så var superheldig med at vi ventet litt. …
I dag har jeg vært på Utgårdskilen. Hvalers største fiskerihavn. Den er på Vesterøy. En av øyene på Hvaler utenfor Fredrikstad. Tok bilde av en bilene også, frakter deilige Hvalerreker rundt omkring. Skal du ha ferske reker! Så dra til Utgårdskilen og kjøp fra havna der….finnes ikke ferskere reker vettu 🙂
Å herregud er det mulig, sulten og god lukt førte med seg dette hjem til meg 🙂
Det er hundre år siden jeg har spist, men var veldig godt, skjønner jo at mange elsker dette etter en kveld på byen…Jeg spiste det etter en dag på jobben….
Henger alltid litt etter med bloggen, for dette var i går. I går var det bakedag og pizzasteking.
Jeg fant en oppskrift på sjokoladekade i et blad jeg fikk fra mamma. Har bare 1000 oppskrifter på sjokoladekake fra før, hehe…Denne var god og enkel. God smak av sjokolade da det var en hel plate med kokesjokolade i røra….og masse kokos til topping det var godt. Smakte rett og slett som kokosbolle hele kaka…
Sønn min lagde pizza på kvelden, helt enkel. Ferdig bunn til kr. 20, bare til å rulle ut. De har dem overalt. Ovale og runde. Litt pizzasaus, pølse og grønn paprika og ost til topping. Ble godt det, etter en badetur 🙂
Badet i dag også, masse vind, men 19 grader i vannet…
I går til festen, bakte jeg ostekake. Ble veldig god asså, men ble ikke helt vellykket synes jeg. Gele forsvant litt ned i kremen, jeg var nok for rask. Den skulle stått natta over i kjøleskapet før jeg tok og helte over gele….så jeg pisket litt mer krem og tok på jordbær, ble ny variant….
Så jeg måtte ha noe på lur i fryser også tenkte jeg, Jeg fikk se disse makronene i frysedisken på Rema, mmmm, løp og kjøp sier jeg bare. 12 stk i pakken og tinte på 30 minutter. Kostet litt over kr 50.- …synes ikke det var dyrt….