Eplekakeoppskrift

Denne er god og enkel har blitt min favorittkake nå..

3 egg

2 dl sukker piskes til eggedosis. (Eggedosis blir best med romtempererte egg).

150 g smør smeltes og avkjøles og helles i eggedosisen.

2 1/2 dl hvetemel, 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker siktes og blandes i røren…

5-6 små epler, skrelles, og deles i båter…Jeg legger dem i en pose med sukker og kanel og rister godt. Dette har du over røren…

Stek i 175 grader midt i ovnen  ca. 40 min…jeg brukte varmluft og det tok ca. 50 minutter.

Kakeform på 24 cm..jeg bruker alltid den til Porsgrund, form og fat i ett…

Meget fluffy røre og eplene synker godt nede i formen…, server med en klatt krem 🙂 

Spis og kos dere ❤️

#eplekake

6 kommentarer
    1. Den oppskriften var veldig lik min…Men er litt melk også i min…og jeg legger båtene rundt…trenger kanskje ikke det…Legger du bare eplene i formen og heller røra over..eller røra først også eplene oppi? Jeg legger dem salig rundt…og det er jo det som tar tid!! Nammmm…fikk lyst på!

    2. Du hellet røra oppi formen, så bare legger du eplene oppi…de synker nedi så trenger ikke være mønster…noen grovhakkede mandler på toppen er finr, men det hadde jeg ikke…brukte kokos jeg 🙂 jeg har prøvd mange oppskrifter, men denne er den enkleste jeg har vært borti …noen tåler ikke melk så da er jo denne kjekk også…dvergpinschere i mitt hjerte:

    3. JA..skal jammen prøve å bare helle eplene…og uten melk..for nå sist ble den litt tynn..røra..så må bake litt igjen snart..hihih..er jo så lett..og så godt…

    4. Ja, bare hell eplene oppi, de har jo,ligget i pose og fått på,seg kamel og sukker…Hell oppi eplene og kutt ut melka…og bruk smør og ikke margarin…og dryss på kokos….dvergpinschere i mitt hjerte:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg