Søndag er ikke min favorittdag!

 

Synes den dagen er litt småkjedelig! Nå har jeg gått tur i en time i skikkelig tempo. Været  grått og det blåser! Men ikke sånn kaldt egentlig, men badeværet som var i mai –  forsvant! 

 

Tenker jeg skal pusle med litt rydding av garn og oppskrifter! Sjekke klesskapet, og så blir det vel å kjøre en tur og ta seg en kaffe ett sted! Og en tur innom biblioteket! Og kanskje finner jeg noen gallerier på min vei…..

Så dagen flyr den og det er vel et par fotballkamper

også!

Jeg heier på Tyskland, de spilte på fredag! 🇩🇪

 

Men noen ganger så ønsker jeg at jeg bodde midt i en storby og åpnet døra og et hav av gallerier, butikker, kafeer og restauranter åpnet seg og jeg var der det skjedde! Skjer jo ting her i byen også, men er litt puslete noen ganger. I hvert fall på en søndag! Det graves og bygges og det er stengte gater! Men Gamlebyen med sine butikker og all sin sjarm ligger der og venter…Kanskje det er noe mer å utforske der borte! Vi får se….

 

Men starter med å spise frokost eller lunsj tenker jeg! Så hiver jeg meg rundt og rydder litt – rydding gir energi, kreativitet og alltid et pluss for heimen! Neste uke er det festival i to dager, det gleder jeg meg til! Samme sted: Idyll 1 og Idyll 2 Da blir det i hvert fall folk nok! Det er 21 –  22 juni! Vi snakker vel om 35.000! Det blir stor fest her på øya! Gleder meg! I år har jeg ikke kjøpt meg billett til VIP, men et to dagers pass! Dyrt nok det, kostet tett opp til 3.000.-. Men det unner jeg meg…Det er jo mange artister! Det blir et hav av store artister blant annet KYGO! Bjørn Eidsvåg, Astrid S, CC Cowboys, Delillos, Postgirobygget, Ramon, Tix, Sondre Justad, og mange mange flere! Noen få ledige billetter, men ikke mange – så løp og kjøp! Festivalen har alltid blitt utsolgt! 

 

 

14 kommentarer
    1. Liker søndager jeg. Skjer lite, og ingen forventer stort. En dag for å lade batteriene.
      I dag skal jeg i bursdag da. Hele storfamilien skal feire en 9 åring og en 3 åring.

    2. Synes søndager er helt fine 🙂 Det gjelder bare å finne på noe, hvis man ikke gidder å sitte i sofaen 😀 Blir ofte tur, kafe og annet 🙂

      1. Blitt mange turer på meg i dag og en tur også på biblioteket. Må jo finne på noe.
        Jeg slapper ikke av i sofaen på denne årstiden..Nei, det greier jeg dårlig!

    3. For meg er egentlig dager like, nå som pensjonist, men jeg finner glede i alle, stort sett. Men så klart, som du sier er det kjekt å bo på et sted med flere muligheter til aktivitet, sjøl om jeg ikke alltid benytter meg av det. Men det å vite at jeg har muligheten….

      1. Herlig innstilling…Jeg er vel litt for mye by-menneske noen ganger og liker livet i byen!
        Men er veldig delt, liker også tur i skog og mark! Men jeg må gjøre forskjellig! Variasjon..
        Men jeg ønsker meg mange ganger en leilighet i en storby!

    4. Her er ingenting åpent på en søndag, så blir hjemme og pusler litt på slike dager. Jeg vil tro Gamlebyen har endel åpent på søndager siden de er avhengig av turister m.m.? Ha en fin kveld! 🤗

      1. Gamlebyen har åpent både i butikker og kaffebarer. Men jeg dro ikke dit.
        Sola kom og det var fint på veranda og da det skyet over dro jeg på biblioteket og leste litt i noen blader!
        Ble bra det! Greit å pusle hjemme, men jeg bor på felt og da må man være forsiktig med å bråke for
        mye i hagen! Må kjøpe olje også – for det er mer å olje og nå må det tørke litt først! Ha en fin kveld! 🌸

    5. Søndag er en hellig dag – skal hvertfall være det. Men dagen har blitt mindre og mindre søndag. Egentlig bare tull at matvarebutikker skal ha åpent da. Man må ha mat søndag også, men da bør man kjøpte litt stort på lørdag eller fredag. Det klarte man fint før. Fotball ser jeg minimalt på men fikk med meg at Albania scora etter kun 23 sekunder. Det er sjelden vare både i serie og i mesterskap. Ha en fin kveld.

      1. God kveld! Fotball er gøy det, men jeg ser ikke alle kampene før det nærmer seg mer – da er det spenning!
        Ja, vet ikke hva det er med meg, men det sitter nok i hodet at søndager er litt kjedelige..
        Men jeg liker å finne på ting og det gikk bra i dag også, Dro på biblioteket og leste blader og tittet litt på overskrifter i noen aviser. Masse fine blader på biblioteket. Noe for alle! Nyt kvelden!

    6. Jeg er glad i søndager – som alle dager egentlig….! Søndager er dagen for prinsessa og meg – da gjør vi litt forskjellig sammen ofte…! Eller jeg sitter stille og hekler…. eller drar på tur et sted……! Vet at du ikke er så glad i den altså! Så gøy med Idyll – du kommer til å kose deg max, det vet jeg! God klem <3

      1. Tusen takk, sitter nok i hodet at søndag er en treg dag! Er litt sånn da jeg står opp…Tenker kjedelig!
        Godt dere finner på ting, da er det jo gøy! Tur er fint…elsker å være på tur, men går lite buss på søndag!
        Men går mange gange lange turer her på Kråkerøy på søndager..
        Idyll blir bra, da lever jeg i to hele dager! Blir så fint med all denne flotte musikken og folka…Gøy!
        God klem..

    7. en søndag kan fort bli litt stusselig ja ,vi fikk besøk av elsdte datter med lillemor på 3 ,det hadde meldt regn og lyn og toorden ut på dagen ,vi fikk sol og så varmt att sommerkjolen måtte på ,lillemor vassa naken i sjøkanten oog vi spiste ute ,ikke alltid værmeldingane er rette i år

      1. Så bra, dagen hos dere hørtes helt topp ut! Ja, de melder mye rart.
        Litt vanskelig å planlegge for man tror det er regn hele dagen og da gidder man ikke
        planlegge så mye og så har været blitt helt greit allikevel.
        Hadde jeg vist at været ble så fint på søndag så hadde jeg sykla meg en lang tur!
        Da går jo dagen..I stedet ble dagen bare stykket opp og delt. Litt stusselig.
        Jeg gikk ut fra regnet som var meldt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg