Sjakk matt

 

 

Flott vær utover dagen i dag, selv om det var mørkt langt ut på dagen. Deilig vær i kveld… Vært på jobb og etter jobben har jeg nytt finværet ute. Så deilig. Etter at jeg hadde vært på Strikkefestival i Gamlebyen denne helgen på fredag så gikk jeg og ruslet litt. Moro å titte rundt seg. Det jeg fikk se var noen nye sjakkbord på Cicignon. Det virket spennende. Liker at det legges opp til masse i byen, og ting man kan gjøre som ikke koster penger, er jeg fan av Prisveksten eter opp lønna – så greit å ha litt å drive med! Man skal jo ha noe å sysselsette seg med, noe som gir mening. 

 

Brikkene ligger låst inn i skapet som dere ser under her. Men nøkkelkort kan man låne både på biblioteket og på Cafe Øks (det er forkortelse – for Østfold Kultur Senter – tror jeg). Lenge siden jeg spilte sjakk, så ser ikke meg her akkurat som deltager..Men skal aldri si aldri..Bra tiltak var det uansett. Så kommer nok til å rusle innom der noen ganger for å se om dette er populært..Tre sjakkbord – hva venter du på? Bare til å hente kortet og finne brikkene og prøve seg på et parti..

 

Fredrikstad er en fin by, jeg er glad i denne byen! ❤️

 

 

12 kommentarer
      1. Veldig kjekt. Bra tiltak. Så det dukker nok opp sjakkbord flere steder vil jeg tro. Bra at folk kan samles og være med andre og det hyggelig. Både unge og gamle.

    1. Hvor flott for de som spiller sjakk at det er sjakkbord i byen. Jeg skjønner ikke sjakk i det hele tatt. Tror man må ha stor interesse for det.

      Skal snart farte til yngste datter med noe ripsbær. Det er ho du følger på insta som maler bilder og i tillegg studerer ved siden av. Forresten fått unna fire julegaver allerede. Jula nærmer seg. Ha en fin dag. Varm klem.

      1. God kvelden,,Bra det er noe for alle og sjakk er jo gøy da. Folk liker jo å følge med på dette på TV og
        spille selv også. man får brukt hodet. Jeg spilte med bestefaren min, men det er 100 år siden.
        Så gøy med ripsbær og flink datter. Noen mennesker er virkelig kreative og flinke.
        Kos deg med kvelden Eva og klem herfra meg 💜

    2. Sola var framme her også i går, og jeg så litt til den tidligere i dag. Nå regner det dessverre igjen ☔ Sånne sjakkbord er vanlig å se i storbyene i USA vet jeg, men jeg har ikke sett så mye til dem her. Fint at det blir satt ut, og at de som har interessen kan få prøve seg. Klems 🤗

      1. Synes det var bra løst dette, sette opp slike bord og med mulighet til å spille. Greit å låse ned brikkene, hvis ikke blir det
        bar rot – sånn er det jo..Ja, jeg har også sett det på filmer og tenkt – herregud så smart. Og nå er det her i byen.
        Moro..
        Regn her i dag også, men langt utpå ettermiddagen kom sola. Så greit å få litt sol i ansiktet etter jobben.
        Kos deg med kvelden, klems..

      1. Synes det var smart opplegg..Jeg blir nok bare tilskuer jeg også.. men hvem vet, plutselig en dag kan man jo bli hekta..
        Flott er det absolutt..God klem..
        Artig at du kan litt sjakk da..<3

    3. Artig med sånne tiltak. Men finner du heller ikke ved de bordene. Jeg kan litt, men ikke nok til å spille mot andre enn små barn!!! Ha en fin dag. Klemsiklem:)

      1. Noen må jo se på også, håper jeg ser noen ved disse borda en dag <3
        Jeg har glemt, men ungene mine er ivrige på sjakk. Men jeg har lissom aldri hatt tid til å lære meg det.
        Nyt dagen min venn…<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg